• 21 Jul. 2015
  • 3 min

7 provocari in cariera carora merita sa le faci fata pana la 30 de ani.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Primii 10 ani in cariera sunt si cei mai provocatori. Inveti cele la importante lectii despre profesie si viata, testezi, ai esecuri, dar inveti din ele. […]

Primii 10 ani in cariera sunt si cei mai provocatori. Inveti cele la importante lectii despre profesie si viata, testezi, ai esecuri, dar inveti din ele. Te bucuri de numeroase oportunitati si te formezi ca un adevarat profesionist. Iata ce experiente merita traite pentru ca la 30 de ani sa fii gata pentru seniorat sau pentru coordonarea unui department.

 

  1. Job-ul la care ai visat nu e ceea ce iti doresti
    Alegerea facultatii si a drumului profesional are legatura cu un vis din adolescenta. In momentul in care intri in contact direct cu domeniul ales de tine, cu rigorile si cerintele aferente si interactionezi cu profesori, specialisti, manageri se intampla sa nu mai fie atat de frumos. Sa-ti placa ceea ce faci depinde si de adaptarea ta, precum si de comunicarea cu oamenii care stiu sa-ti fie mentori. Daca drumul profesional ales nu te face fericit, nu inceta sa cauti. Merita sa testezi pentru a vedea ce-ti place si iti aduce satisfactie. Concentreaza-te si pe networking pentru ca prietenii te pot ajuta sa descoperi oportunitati in cariera care sa fie pe placul tau.
     
  2. Nu te-ai pregatit pentru interviu

Convingerea ca esti cel mai bun te-a determinat sa nu acorzi prea multa atentie informatiiilor despre companie, intrebarilor-cheie din procesul de recrutare, precum si cerintelor job-ului. Un interviu inseamna timp si energie atat pentru tine, cat si pentru recrutor. Valorifica-le in favoarea ta!

In cazul in care ai simtit ca nu te-ai pregatit asa cum trebuie pentru interviu, trimite o nota de multumire recrutorului in care sa-ti recunosti greseala si sa arati ca esti deschis pentru o noua oportunitate. Esti intr-un business unde numele tau trebuie sa fie amintit si recomandat.
 

  1. Ai spus prea repede “Da!”

In frenezia de a descoperi si de a asimila cat mai multe cunostinte despre domeniul preferat, ai acceptat si job-uri care la prima vedere pareau ceea ce iti doreai. Ai aratat ambitie si initiativa. Succesul pe termenul lung inseamna setarea asteptarilor si clarificarea detaliilor atunci cand pornesti la drum. Intreaba despre stilul de lucru, despre deadline-uri, clienti-parteneri, strategii si reguli de lucru. Astfel vei putea face o alegere corecta in cariera. Sa accepti ca nu ai reusit sa faci fata unui proiect este o oportunitate de a investi in training-uri.
 

  1. Promovari Vs. Concedieri

Daca nu ai primit inca o promovare, continua sa lucrezi cat mai bine, cu responsabilitate. Cere sa fii implicat in proiecte si lupta pentru rezultate care iti vor aduce si promovarea. Ai fost concediat? Nu o lua personal, ci ia actiune pentru a-ti continua cariera. Adesea sa nu primesti ceea ce doresti in cariera e mai valoros decat sa primesti. Poti incepe un business pe cont propriu care sa-ti placa si sa-ti aduca numeroase satisfactii.

 

  1. Managerul nu tocmai prietenos

Din experientele mai putin placute, inveti cum sa actionezi si sa comunici, iti testezi limitele si iti imbunatatesti rezultatele. Nu incerca sa-i spui sefului sa se schimbe, cel mai bine este sa pastrezi comunicarea la subiect, pe un ton civilizat si sa eviti situatiile pe care le-ar putea folosi impotriva ta.
 

  1. Ai obtinut un job bine platit, dar nu iti place

Banii sunt parte importanta din viata ta, iti ofera stilul de viata pe care ti-l doresti, insa nu sunt intotdeauna totul.Cel mai mult conteaza cum te simti la job in fiecare zi, ce te inspira si te face sa fi mai bun in profesia ta. Echilibrul job-viata de familie si o cultura corporativa motivanta concureaza adesea cu salariul mare. De aceea, este important sa definesti ce iti doresti mai mult in cariera si cu ce pret.

 

  1. Prezentarea nu a fost reusita

Analizeaza cateva prezentari ale castigatorilor la Oscar si ale presedintilor. Cel mai important este sa gandesti un scenariu care sa destinda atmosfera, astfel vei fi perceput ca un om, nu ca un speaker si prezentarea va decurge natural. Constientizeaza ce ai fi putut face pentru o prezentare buna si accepta critici constructive pentru a reusi pe viitor.

 

Top 5 greseli pe care sa le eviti in cariera:

  1. Sa-ti fixezi un plan de cariera pentru urmatorii 5 ani. Lipsa unui plan strict te determina sa fii atent la oportunitatile care apar in cariera ta si sa le valorifici.
  2. Sa-ti pierzi rabdarea. Indiferent de pozitia in care lucrezi, sa interactionezi o zi cu publicul te va ajuta sa-ti educi rabdarea.
  3. Sa faci lucrurile corect. Cand stii ca nu ai voie sa gresesti nu poti fi original sau creativ.  Cel mai bine e sa ai atitudine deschisa si intiativa.
  4. Sa pierzi sanse pentru ca nu ai curaj. Comunica si intreaba oamenii din jurul tau, asa afli informatii valoroase pentru cariera ta.
  5. Sa ratezi un proiect. Valorifica din timp ideile pe care le ai si transforma-le in proiecte valoroase, altfel competitia le poate folosi in favoarea sa.

 

 

Ti-a placut articolul? Citeste si alte articole despre cariera pe site-ul www.recrutaresiselectie.ro

 

Iti recomandam un articol despre mentorship: http://www.recrutaresiselectie.ro/article/mentorul-te-poate-ajuta-modelarea-excelentei-te-poate-ajuta/

 

 

De Steluța Năstase-Lupu, online marketing specialist ABC Human Capital

A fost util articolul? 0

Leave a Reply