• 26 Jan. 2016
  • 2 min

Două treimi dintre salariaţii generaţiei Y şi-ar părăsi, până în 2020, companiile pentru care lucrează

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Două treimi dintre reprezentanţii generaţiei Y chestionaţi au spus că, dacă ar avea ocazia, şi-ar părăsi actualii angajatori până în 2020, arată un studiu realizat, la nivel mondial, de compania de audit şi consultanţă Deloitte.

Temeri ca „lipsa abilităților de lider” şi „sentimentul de a fi trecut cu vederea” au fost des menționate de către cei care ar urma să facă o schimbare în carieră, în viitorul apropiat. Totuşi, analiza Deloitte evidenţiază că opiniile şi comportamentele membrilor generației Y gravitează în jurul temelor mari precum echilibrul carieră/viaţă privată, dorinţa de flexibilitate şi diferenţele de valori.  Astfel, companiile trebuie să-şi schimbe modelul prin care urmăresc să câștige loialitatea generaţiei Y sau riscă să piardă un procent considerabil din forța de muncă angajată.

„Generaţia Y valorifică scopul organizaţiei mai mult decât succesul financiar, fără a renunţa la valorile şi oportunităţile de dezvoltare personală. Liderii lor trebuie să demonstreze că apreciază aceste priorităţi, altfel organizaţiile acestora riscă să piardă o mare parte din forţa de muncă”, a declarat Punit Renjen, CEO Deloitte.  El a adăugat că „din fericire, generaţia Y a furnizat mediului de afaceri o radiografie despre cum angajatorii pot să le să satisfacă nevoile de ascensiune în carieră şi dezvoltare profesională”.

Ce fel de angajator îşi doreşte generaţia Y

 

Generația Y caută angajatori cu aspiraţii similare, iar şapte din zece respondenţi consideră că valorile personale se regăsesc şi în organizația pentru care lucrează.

De asemenea, generația Y admite nevoia afacerilor de a creşte şi genera profit, dar consideră că organizațiile sunt adeseori prea concentrate pe realizarea celor două obiective menţionate anterior.

Angajatorii care oferă oportunități de leadership, mentorat, încurajează un echilibru între carieră şi viaţa private, oferă flixibilitate şi mai multă libertate în carieră, întreţin o atitudine ce încurajează şi recompensează comunicarea deschisă, comportamentul etic şi incluziunea, au cele mai mari şanse în retenţia angajaţilor generației Y, mai arată studiul citat.

„Generația Y este mai independentă şi, cel mai probabil, îşi va pune valorile proprii înaintea valorilor organizației. Ei (membrii generaţiei Y – n.red.) redefinesc succesul profesional, gestionându-și proactiv cariera, şi, pe măsură ce avansează profesional, principiile lor rămân neschimbate, lucru care poate avea un impact serios asupra mediului de afaceri viitor”, a declarat Renjen.

Studiul, la care au răspuns 7.700 de membri ai generaţiei Y, din 29 de ţări, a fost realizat în perioada septembrie – octombrie 2015.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply