• 10 Mar. 2017
  • 5 min

Ce afaceri anuale au companiile de top din trainingul românesc

Un specialist de top în training le vorbește oamenilor din companii aflați într-o sală de curs

2016 a fost un an interesant pentru evoluția afacerilor companiilor de top din piața românească de training.

eJobs România a analizat cum au evoluat în 2016 businessurile companiilor de top din trainingul românesc, care la finalul lui 2015 raportau cele mai mari cifre de afaceri. Ascendis, Qualians, Trend Consult Group, Stand for Development, Interact și Human Invest ocupau, la sfârșitul lui 2015, primele șase locuri în clasamentul celor mai importante companii de training din România, cu o cifră de afaceri totală de peste 11 milioane de euro.

Comparativ, cei șase furnizori de servicii de training de top au avut, în 2016, afaceri totale de circa 13 de milioane de euro, cu aproape 16% mai mult decât în 2015, arată datele primite de eJobs de la reprezentanții companiilor în cauză.

Ascendis se află în topul companiilor de training

 

Grupul Ascendis, care include firmele Ascendis Consulting (training și consultanță în domeniul dezvoltării profesionale), Eucom (cursuri de limbi străine), WKH Dezvoltare Organizațională (servicii de consultanță) și Convertis Management (furnizor de cadouri și de programe de well-being pentru angajați), a încheiat 2016 cu afaceri de 5,9 milioane de euro, în creștere cu peste 13% față de 2015. „În 2016 am lansat 12 produse și servicii noi, care au avut succes, coachingul fiind linia de business cu cea mai mare creștere. Ne-am consolidat poziția de lider și în zona evenimentelor corporate, cu o creștere de 10%. În plus, la evoluția cifrei de afaceri din 2016 a contribuit și creșterea economică. 2017 se arată la fel de bun. Avem în plan să lansăm alte produse și servicii noi. Sperăm ca stabiltatea economică și politică să nu ne dea planurile peste cap”, spune Andrei Goșu, directorul general al grupului Ascendis. El se așteaptă ca afacerile grupului să depășească pragul de șase milioane de euro în 2017. „Anul trecut am avut 2.100 de zile de training și 315 conferințe și programe de teambuilding, față de 1.950 de zile de training și 280 de conferințe și programe de teambuilding în 2015. Ne propunem o creștere de 10% în 2017. De asemenea, în 2016 am avut peste 500 de sesiuni de coaching. Una dintre preocupările noastre în 2017 va fi să dezvoltăm businessul de coaching, unde avem un potențial fantastic de creștere”, afirmă Andrei Goșu.

Creștere spectaculoasă pentru Qualians

 

Grupul Qualians, care include firmele Qualians (training, consultanță și teambuilding) și Ecoxtrem (evenimente de tip teambuilding outdoor și training), a avut, dintre cele șase companii de top analizate de eJobs, cea mai spectuloasă evoluție a afacerilor în 2016. Astfel, afacerile grupului au depășit 2,7 milioane în 2016, cu peste 40% mai mult decât în 2015. „În 2016, numărul de participanți  a depășit pragul de 10.000. Această cifră ne arată importanța pe care clienții noștri o dau programelor de pregătire și de dezvoltare personală, pentru că suntem siguri că investiția făcută în aceste programe de formare se regăsește în gradul de atingere a obiectivelor la nivel de organizație. Evoluția numărului de participanți și a unităților de timp facturate – ținem socoteala în zile, alteori în valoarea proiectelor – a fost proporțională cu evoluția veniturilor în 2015 și 2016”, declară Octavian Pantiș, cofondatorul Qualians. Într-un top al importanței ca pondere în businessul Qualians pe 2016, trainingurile de leadership au ocupat primul loc, urmate de workshopurile de comunicare și vânzări.

Trend Consult Group a făcut afaceri de 1,8 milioane de euro

 

Trend Consult a făcut afaceri de 1,8 milioane de euro în 2016, în creștere cu 16% față de 2015. „Principala noastră zonă de creștere a fost cea de consultanță. Am avut programe mai multe și un număr mai mare de servicii de tip <<assessment center>>, cu scop de dezvoltare și chiar de reorganizare a businessurilor”, menționează Marius Decuseară Brandenburg, managing partner la Trend Consult. Compania are trei linii de business: training, consultanță și evenimente corporate. Trainingul a general 54% din afacerile Trend Consult Group, consultanța – 24%, iar evenimentele corporate – 22%. Compania a ținut 7.000 de ore de training în 2016 (similar comparativ cu 2015) și 7.000 de ore de evenimente corporate (+50% raport la 2015).

Trend Consult estimează că  afacerile vor depăși pragul două milioane de euro în 2017. „Considerăm că zona de consultanță va continua să crească, și anume proiectele de tip assessment & development center (centre de evaluare și dezvoltare – n.red.; trad.) și performance management (management al performanței – n.red.; trad.), precum și proiectele care au ca scop optimizarea echipelor de vânzări”, explică Marius Decuseară Brandenburg.

Stand for Development a depășit un milion de euro

 

Afacerile din 2016 ale grupului de firme Stand for Development au înregistat o creștere de aproape 40% comparativ cu 2015. Cele patru firme din grup – Stand for Development & Training (training), Free Bee Zone (alte forme de învățământ), Proactive Mind (alte forme de învăţământ) și Greenlight Consulting (consultanță pentru afaceri) – au făcut afaceri totale de 1,2 milioane de euro în 2016, față de 0,86 de milioane de euro, în 2015. „Creșterea noastră de anul trecut s-a bazat pe o supraspecializare a servicilor pe care le oferim. Am decis să nu intrăm pe piețe noi, de tipul teambuilding, ci să ne supraspecializăm pe ceea ce făceam deja foarte bine, respectiv diversificarea continuă a programelor și metodologiei, customizarea reală a programelor și servicii valoroase de post-training, pentru susținerea învățării și punerii în practică”, precizează Mihaela Paraschiv, programs manager la compania Stand for Development & Training.

Multi oameni intr-o sala de training care urmaresc prezentarea unui speaker

Cele mai solicitate traininguri de către clienții grupului au fost, în 2016, „programele de management și de people management”. „În plus, foarte cerute au fost programele pentru echipele de vânzări – abilități de sales, negociere, relaționare și influențare. Anul 2016 a păstrat tendințele anului 2015 și, din ce observăm până acum, tendința pentru 2017 este similară, adică se face <<push>> pe eficiența în management și vânzări, pentru că piețele în care activează clienții noștri sunt și ele din ce în ce mai competitive și mai agile”, adaugă Mihaela Paraschiv. Grupul de firme a livrat peste 1.000 de zile de training în 2016, echivalentul a circa 8.000 de ore, în creștere cu peste 40% în raport cu 2015. „Ne așteptăm la creșteri mai mari de 25% și în 2017”, mai spune Mihaela Paraschiv.

Scădere ușoară pentru Human Invest

 

Grupul de firme Human Invest (Human Invest – training și consultanță – și Blanchard Consulting – soluții de training) a realizat afaceri de aproximativ 650.000 de euro în 2016, în scădere ușoară față de valoarea de 670.000 de euro consemnată în 2015. Totodată, grupul de firme a avut un profit net 65.000 de euro în 2016, în creștere comparativ cu 2015. „Suntem în ani de consolidare și investiții și, de aceea, obiectivul este să depășim, în fiecare an, un profit de 65.000 de euro. Pentru noi profitul și cash-flowul sunt mai importante decât cifra de afaceri. În 2016 au fost proiecte de aproximativ 200.000 de euro care s-au câștigat la licitație, dar care nu s-au mai implementat din diverse motive: schimbarea CEO-ului, punerea lor <<în așteptare>> de către un decident, înghețări și tăieri de bugete, preocupare mai mare a clienților pentru recrutare si expansiune și decizii de a se continua proiectul cu un furnizor internațional al grupului. Iar în 2017 ne-am propus la fel, să depășim 65.000 de euro profit și să consolidăm reputația brandului Human Invest”, precizează Viorel Panaite, managing partner al firmei de training și consultanță în dezvoltare organizațională Human Invest.

Grupul de firme Human Invest, aflat printre jucătorii de top din trainingul românesc, și-a propus ca, în 2017, să atingă o cifră de afaceri similară celei din 2016.

Declin pentru Interact

 

Interact a avut, în 2016, cea mai importantă scădere a businessului dintre toți cei șase furnizori de top din trainingul românesc analizați de eJobs.  Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 605.000 de euro în 2016, cu aproape 30% mai puțin decât în 2015. „Pentru noi, 2015 a adus o cerere mare de cursuri de comunicare, colaborare, influențare și relaționare, alături de cursuri de management de oameni, echipe și leadership. 2015 a adus o creștere semnificativă a ceea ce noi numim proiecte speciale concentrate pe conținut, informație și format inovator – conferințe de leadership, seminarii de inovație unde perspectivele diferite, informația nouă și calibrul unor colaboratori din centre de expertiză internațională formează o combinație de învățare și dezvoltare rapidă și intensă. Anul 2016 a reprezentat o confirmare și o creștere a acestor trenduri, la care am mai adăuga programe de dezvoltare a luării deciziilor și de îmbunătățire a mediului de colaborare, prin creșterea potențialului inteligenței colective. Vedem o consolidare a acestor zone în 2017 și vrem sa inovăm din nou în contextul unor proiecte și programe de învățare și descoperire accelerată și profundă”, arată Georgeta Dendrino, managing director la Interact.

Declinul afacerilor Interact din 2016, datorat anumitor schimbări operate în strategia de business a companiei, a venit după ce furnizorul de servicii de training reușea să atingă afaceri de 850.000 de euro în 2015, cu 43% mai mari decât în 2014.

Alte companii de top de pe piața de training din România mai sunt Equatorial, CBC România, MMM Consulting, Hart Consulting și Dale Carnegie România.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply