• 11 Nov. 2008
  • 2 min

Criza mondiala si trainingul!

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Scris de Marian Rujoiu Trainer Extreme Training, the way to excellence http://www.traininguri.ro Tăiem din bugetul pentru instruire sau nu? Aceasta este marea întrebare a corporaţiilor. Chiar […]

Scris de Marian Rujoiu
Trainer Extreme Training, the way to excellence
http://www.traininguri.ro

Tăiem din bugetul pentru instruire sau nu? Aceasta este marea întrebare a corporaţiilor. Chiar şi micile companii se gândesc ce să facă. Sunt şi alte probleme mai acute decât instruirea.

Ca manager al unei companii de training deja am simţit două tendinţe. Tai din bugetul pentru instruire sau nu tai din bugetul pentru instruire? Pe lângă aceste două două tendinţe am întâlnit şi o a treia tendinţă, care m-a surprins foarte plăcut, anume companii care alocă un buget mai mare instruirii.

Este drept că fiecare companie are multe probleme punctule, dar mai ales probleme cu scăderea vânzărilor în primul rând, lucru ce duce în mod cert la scăderea profitului.

{article-2609.png}

Singura investiţie în aceste circumstanţe rămân oamenii?

Răspunsul categoric este da. În următoarea perioadă managerii se vor confrunta cu „problema resurselor umane” cum o numesc ei. Îmi permit să afirm că problema resurselor umane este de fapt un pilon important în trecerea prin această criză. Managerii se vor întreba:
1. Cum pot păstra cei mai buni oameni?
2. Cum îi pot face să fie mai performanţi?
3. Cum pot ridica nivelul oamenilor care în acest moment au un randament scăzut?
4. Care este avantajul meu competitiv faţă de alte companii?

Sincer, nu cred că disponibilizarea este o soluţie, ci este numai o reducere a cheltuielilor. Disponibilizarea nu va rezolva problemele. Vor fi companii care vor vinde mai mult , altele mai puţin, iar altele la fel. Cel mai probabil, multe dintre companii vor dispărea. Cheia pentru micile si marile companii în această perioadă va fi instruirea angajaţilor. Cu cât aceştia vor fi mai instruiţi, cu atât şansele de a trece de această criză sunt mai mari. O instruire în acest context nu trebuie să fie centrată pe cunoştinţe. Cunoştinţe au toţi. Punctele cheie care trebuie alese de angajatori atunci când îşi aleg un furnizor de training trebuie să fie următoarele:
– dezvoltarea de abilităţi şi nu de cunoştinţe;
– cultivarea creativităţii şi nu a alinierii economice;
– orientarea către open mind;
– conştientizarea schimbării şi adaptarea la schimbare.

Extreme Training organizează traininguri de NLP şi de fiecare dată încercăm să transmitem cursanţilor următorul principiu: elementul cel mai flexibil dintr-un sistem va conduce acel sistem. Astfel că, nu va supravieţui compania cu angajaţii cei mai inteligenţi, ci compania care va avea angajaţii cei mai flexibili. Acesta este momentul în care acest principiu al NLP are aplicabilitatea cea mai mare. Chiar dacă suntem o companie de training, recunoaştem însă că trainingurile clasice nu reprezintă o soluţie reală cu impact. Souţii vor oferi trainingurile care vor instrui angajaţii să fie foarte flexibili, acele traininguri care vor activa la angajaţi acel bazin al creativităţii ce există în fiecare dintre noi.

Reţineţi, fie că sunteţi angajaţi sau angajatori: cheia sunt soluţiile creative şi flexibilitatea!

Mult succes în drumul către excelenţă!

Scris de Marian Rujoiu
Trainer Extreme Training, the way to excellence
http://www.traininguri.ro

http://www.traininguri.ro
www.expert-teambuilding.ro
www.negociatorul.ro
http://blog.traininguri.ro

A fost util articolul? 0

Leave a Reply