• 10 May. 2017
  • 3 min

Digital WorkForce: Există o mare diferență de așteptări salariale între candidații care știu lucruri și cei care nu

Mihai Vinatoru si Sorin Draghici_DWF

Pretențiile salariale ale anumitor candidați reprezintă una dintre provocările majore în recrutare pentru Digital WorkForce, o agenție specializată pe servicii tip SEO.

Tinerii care își doresc un job pe zona de SEO (Search Engine Optimization), dar nu au experiență, se așteaptă la salarii nete lunare chiar și de 6.000 de lei, arată Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici, doi antreprenori de 30 de ani, care în urmă cu patru ani au înființat Digital WorkForce (DWF), o agenţie specializată în servicii de optimizare a site-urilor pentru motoarele de căutare.

Firma fondată Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici, care avea cinci angajați la începutul anului trecut, a crescut puternic pe parcursul lui 2016, iar acum a ajuns la 20 de salariați și la un business de aproape jumătate de milion de euro.

Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici arată, într-un interviu acordat eJobs, ce provocări există în recrutare pentru un proiect antreprenorial aflat în dezvoltare accelerată.

eJobs: De ce ați decis să vă extindeți atât de mult echipa, într-un timp foarte scurt?

 

Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici: Unul dintre vectorii de creștere a fost internalizarea departamentului de copywriting. Într-o lume ideală, noi ar fi trebuit să facem doar consultanță tehnică. Neputând să facem doar asta, a fost nevoie să integrăm în businessul nostru o componentă de creare de conținut, cum ar fi articole pentru blogurile clienților sau diverse materiale pentru presă. Componenta de conținut reprezintă cam o treime din businessul nostru, ca număr de oameni implicați. Apoi, pe zona de relație cu clienții, pentru că a crescut numărul de clienți, au crescut foarte mult și așteptările în ceea ce privește comunicarea cu aceștia.

eJobs: Ați adus oameni cu experiență sau ați preferat să recrutați tineri?

 

Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici: Noi punem foarte mare accent pe formarea juniorilor, pentru că este foarte dificil să găsești în piață specialiști SEO cu experiență. Mulți dintre specialiștii SEO deja formați preferă să lucreze în sistem freelancing sau să se angajeze într-o companie mare, cu toate avantajele și dezavantajele care derivă de aici.

Pe de altă parte, creșterea personalului a avut loc și în virtutea pregătirii pentru viitor, pentru că nu poți să iei oameni noi de fiecare dată când ai un client nou. Noi căutăm să angajăm în permanență, indiferent dacă e vorba de tineri sau de persoane experimentate. Diferența o face faptul că oamenii cu experiență se găsesc mai greu.

eJobs: Cum arată profilul candidatului ideal pe segmentul oamenilor cu experiență?

 

Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici: Depinde de experiență. În ceea ce privește specialiștii SEO, căutăm persoane care să aibă caliltăți și în zona de management, dincolo de cunoașterea elementelor tehnice. De asemenea, trebuie să aibă o anumită disciplină și să știe să delege.

Referitor la cunoștințele tehnice, un specialist SEO trebuie să știe să lucreze cu o serie de instrumente, cum ar fi Google Search Console, Google Analytics, Majestic, Screaming Frog, Ahrefs sau DeepCrawl. Apoi, este nevoie să poată corela informațiile furnizate de anumite instrumente.

eJobs: Ce urmăriți în cazul candidaților fără experiență pe care îi recrutați?

 

Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici: Ne interesează să vedem dacă omul înțelege ceea ce îi cerem și dacă poate face anumite lucruri simple. Pentru asta, candidații fără experiență primesc niște teste de logică și aritmetică, prin care urmărim să vedem dacă au potențialul de a corela anumite informații. De asemenea, în cazul candidiaților fără experiență contează discuțiile individuale cu ei, prin care căutăm să simțim că sunt încrezători.

eJobs: Ce metode de recrutare folosiți?

 

Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici: Ne folosim, în primul rând, de propriul site. Apoi, ne folosim de pagina de companie pe care am creat-o pe rețeaua de socializare Facebook, unde avem o audiență sănătoasă, de peste 1.000 de oameni. Anunțurile de angajare pe care le publicăm pe pagina noastră de Facebook au un reach foarte bun. De exemplu, un anunț pentru un job de junior pe care l-am publicat pe Facebook a avut un reach de 3.000 de oameni. Am primit zece CV-uri, dintre care trei au fost relevante. Însă am avut și situații în care am primit 100 de CV-uri foarte bune, pentru un anumit post.

eJobs: Întâmpinați provocări în recrutare?

 

Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici: În afara faptului că găsim greu oameni buni, cu experiență, o altă provocare pe care o resimțim în recrutare este că există o mare diferență de așteptări salariale între candidații care știu lucruri și cei care nu. Sunt persoane care nu știu SEO, dar au așteptări salariale foarte mari. Vor între 3.000 și 6.000 de lei net, pentru că așa au auzit ei că se plătește. Pe de altă parte, oamenii buni au niște așteptări salariale mult mai realiste, chiar modeste am spune.

În plus, ne mai confruntăm cu un lucru care cred că este general valabil pentru piața muncii din România. Oamenii se raportează, de multe ori, exclusiv la salariul net pe care îl primesc. Nu iau în calcul și alte lucruri, cum ar fi beneficiile non-financiare sau perspectivele de dezvoltare pe care le oferă un anumit loc de muncă.

eJobs: Ce beneficii primesc angajații voștri, pe lângă salariu?

 

Mihai Vînătoru și Sorin Drăghici: În fiecare săptămână organizăm câte un training, la care participă toți angajații noștri. După șase luni în firmă, fiecare nou angajat are acces la un „fond de învățare”, în valoare de 200 de euro. De asemenea, după șase luni în firmă, orice nou angajat beneficiază de o creștere salarială. Totodată, după trei luni în firmă, orice om nou poate să lucreze de acasă. Mai mult, la fiecare an de vechime în firmă, fiecare angajat primește o zi în plus la concediu.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply