• 15 Dec. 2016
  • 3 min

Ioana Molnar, florăriile Magnolia: Peste 4-5 ani va fi foarte greu pentru angajatori

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Ioana Molnar, cofondatoarea florăriilor Magnolia, estimează că, în 4-5 ani, lipsa de personal va deveni o problemă acută pe piața muncii din România.

Lipsa acută de oameni reprezintă o problemă generală pentru toată piața muncii din România, apreciază Ioana Molnar, cofondatoarea lanțului de florării Magnolia. „Problema generală cu care se confruntă întreaga piață a forței de muncă este lipsa acută de oameni. Cred că peste 4-5 ani va fi foarte greu pentru angajatori. Resursele umane vor fi cea mai mare provocare a tuturor companiilor”, spune Ioana Molnar.

Ea consideră că situația din prezent de pe piața muncii este foarte asemănătoare cu cea din 2008, când companiile recrutau foarte mult, salariile creșteau constant, iar deficitul de personal le dădea mari bătăi de cap specialiștilor în resurse umane care încercau să-și atragă cei mai buni oameni.

„O altă problemă de pe piața muncii este că tinerii care vin de pe băncile școlii nu au cunoștințe practice puternice. Ei dețin informații teoretice, dar nu am întâlnit încă persoane care să termine o facultate și care să fie pregătite să intre direct pe un job”, declară Ioana Molnar.

ioana-molnar

Ioana Molnar este de părere că deficitul de personal se va accentua în următorii ani.

 

Un alt aspect care a caracterizat piața muncii în 2016 este, în opinia Ioanei Molnar, lipsa de seriozitate a candidaților. „Acum 15 ani, când programam oameni la interviu, veneau zece din zece. Pentru că trebuia să vedem foarte mulți candidați aveam interviuri scurte, de câte zece minute. În prezent, din zece oameni pe care îi chemăm, la interviu se prezintă șapte. Și aici vorbesc de Cluj, pentru că în București situația este mult mai rea. În București, se prezintă la interviu, în cel mai bun caz, jumătate dintre candidații chemați. Cei care nu apar la interviu au diverse scuze, cum ar fi că au uitat, că s-a stricat mașina, că au greșit adresa sau că și-au găsit altceva, de pe o zi pe alta. În plus, mulți nu anunță că nu mai vin la interviu sau anunță printr-un mesaj pe telefon.. Dacă vrei să anulezi sau să amâni un interviu, ar fi mai bine să dai un telefon, nu un mesaj”, precizează Ioana Molnar.

Deficitul de personal de pe piață și neseriozitatea unora dintre candidați sunt dublate de așteptările salariale tot mai ridicate ale celor aflați în căutarea unui loc de muncă. „Tinerii au pretenții salariale foarte mari și pe noi, ca angajator, ne dezavantajează. E în contradicție cu lipsa lor de experiență și de cunoștințe. De la începutul anului și până acum am fost nevoiți să creștem salariile vânzătorilor începători până la circa 450 de euro, de la aproximativ 300-350 de euro, din cauză că piața a pus presiune foarte mare pe salarii. Creșterile salariale se văd în business, pentru că afectează profitabilitatea”, precizează Ioana Molnar.

Aspectele pozitive din piața muncii pe care le-a sesizat cofondatoarea floriilor Magnolia în 2016 sunt legate de calitatea anumitor candidați. „Anul acesta am reușit să găsim oameni foarte buni, în posture cheie. I-am găsit greu, dar ne bucură faptul că pe piața sunt oameni buni. De asemenea, am observat că unii tineri, care nu au experiență de muncă, tind să se implice în activități de voluntariat, că să capete experiență. Iar acesta este un lucru foarte bune”, menționează Ioana Molnar.

Afacerea Magnolia înseamnă, în prezent, 13 florării offline, un magazin online și trei depozite de flori. Compania are circa 130 de angajați. Salariații din florăriile offline au 22-23 de ani.

Business de 4,7 milioane de euro

 

Gabriel și Ioana Molnar, fondatorii Magnolia, estimează că businessul pe care îl conduc va încheia anul cu afaceri de 4,7 milioane de euro, în creștere cu aproximativ 35% față de 2015, pe fondul avansului vânzărilor din online și offline. Compania a deschis trei florării noi – în Constanța, București și Oradea –  și un depozit, în Capitală.

Magnolia are prezență offline în principalele orașe ale României, dar preia comenzi și prin platforma online. Compania realizează 70% din vânzări în offline și 30% în online. Magnolia a înregistat, comparative cu 2015, o creștere de 20% a vânzărilor în offline și un avans de 60% în online.

A fost util articolul? 1

Leave a Reply