• 27 Apr. 2018
  • 2 min

Lucrează inteligent, nu mult, pentru a avansa în carieră

lucreaza inteligent nu mult

E clar că nu vei avansa în carieră dacă îți iei zeci de pauze pe zi, dar nici extrema cealaltă nu e o soluție. Dacă petreci 12 ore la birou zilnic, mai devreme ajungi la epuizare decât la promovare. De aceea e important să îți optimizezi timpul la job, astfel încât să îți finalizezi cât mai repede toate task-urile și să ai timp să înveți lucruri noi care te vor propulsa către un nou post.

Avansarea în carieră presupune de cele mai multe ori mai multe sarcini, nu doar sarcini diferite, iar dacă actuala cantitate de muncă îți mănâncă tot timpul petrecut la job, plus câteva ore bune din timpul tău liber, atunci e clar că nu vei avea disponibilitatea necesară pentru task-uri noi sau pentru o poziție nou. Iată atunci câteva tactici de a-ți îmbunătăți ritmul și de a le demonstra superiorilor că ești pregătit pentru următorul pas în carieră:

1. Împarte-ți sarcinile mari în părți mai mici

Atunci când ai un proiect amplu, care simți că te copleșește și că nu îți permite să te ocupi și de altceva, împarte-l în sarcini mai mici, digerabile, pe care le poți bifa atunci când le finalizezi. Așa știi sigur unde ai rămas în sarcina respectivă, iar atunci când primești un task nou, îți vei permite să te detașezi un pic de proiectul mare.

2. Dacă nu e urgent, răspunde mai târziu

Nu trebuie să răspunzi fiecărui mail sau fiecărui mesaj fix în acest moment, în special atunci când ești concentrat în totalitate pe treaba ta. Dacă nu e ceva urgent, continuă să lucrezi la task-urile tale și răspunde mai târziu.  

3. Prima jumătate de oră e pentru tine

Fie că-ți faci ordine pe birou, îți listezi toate sarcinile pe ziua respectivă sau citești cele mai arzătoare noutăți din industria și domeniul în care activezi, dedică-ți prima jumătate de oră la birou ție ca profesionist. Chiar dacă pare ciudat să-ți începi ziua de lucru cu o pauză, acel moment de respiro dintre graba de a ajunge la timp la birou și graba de a începe lucrul e uneori tot ce ai nevoie ca să lucrezi cu spor.

4. Te-ai blocat? Încearcă și mâine

Dacă o anumită sarcină îți dă de furcă, nu te lăsa frustrat de situație. Lasă task-ul să se așeze mai bine și investighează-l a doua zi dintr-un alt unghi. Atunci când te grăbești să găsești soluția e posibil să nu vezi problema în ansamblu.

5. Caută să fii eficient cu fiecare soluție

Atunci când un task aparent banal te ține câteva ore, e clar că se întâmplă ceva greșit. Poate sarcina respectivă te plictisește și nu reușești să te concentrezi suficient timp pe ea cât să o duci până la capăt sau poate că pur și simplu nu te pricepi la chestiunea respectivă. Oricare ar fi problema, e clar că trebuie să găsești o soluție, cum ar fi să încerci cele mai cunoscute tactici de mărire a productivității sau chiar să le recomanzi superiorilor trecerea sarcinii respective către un alt coleg.

6. Dedică un moment special sarcinilor mici

Răspunsurile date pe email sunt probabil cele mai „păcătoase” task-uri la job. Nu poți știi niciodată câte mailuri vei primi într-o zi sau la ce oră, iar această incapacitate de a prezice mailurile ne forțează să le răspundem aproape imediat după ce le primim, răpindu-ne timp prețios din task-ul în care ne-am implicat până atunci. De aceea e important să îți dedici un moment special pe zi pentru a răspunde la mailuri – după ce termini un task sau o dată la fiecare două ore, spre exemplu.

 

Așadar, dacă simți că te apropii cu pași repezi de epuizare, dar visezi la o promovare la job, atunci e cazul să încerci aceste tactici, iar dacă superiorii nu îți apreciază eforturile, atunci poți întotdeauna aplica la un job nou pe www.eJobs.ro!

 

Citește și:

Trei tehnici de a-ți mări productivitatea la job

Cum transformi ședințele de la birou în posibilități de avansare

Prezent la datorie! 5 pași către o promovare la job

A fost util articolul? 2
angajarecarierajoburilocuri de munca

Leave a Reply