• 3 May. 2017
  • 4 min

Mihnea Spătaru, APS România: 70% dintre candidații recrutați anul trecut au fost oameni cu experiență

aps 10

APS România, divizia locală a grupului ceh de investiții și servicii financiare APS Holding, a ajuns la 300 de angajați.

APS România, divizia locală a grupului ceh de investiții și servicii financiare APS Holding, a ajuns la 300 de angajați în cele cinci birouri din București, Iași, Timișoara, Constanța și Cluj-Napoca. Compania a recrutat circa 150 de oameni în 2016 atât pentru înlocuiri de personal, cât și pentru joburile nou create, pe fondul adăugării unor noi pachete de credite neperformante de la BCR și Intesa San Paolo Bank România celor existente deja în administrare. APS România administrează credite neperformante în valoare nominală totală de 3,4 miliarde de euro.

Mihnea Spătaru, managerul de resurse umane al APS România, dezvăluie ce priorități de HR are compania în 2017 și subliniază care au fost principalele provocări de personal întâmpinate în 2016.

eJobs: Ce provocări estimați că veți avea, pe zona de resurse umane, în 2017?

 

Mihnea Spătaru: Principala noastră provocare în 2017 este să păstrăm emulația din cadrul companiei, adică să ne asigurăm că oamenii din companie își doresc să avanseze din punct de vedere profesional, indiferent dacă vorbim despre trecerea pe o poziție de management sau la o activitate mai complexă. De asemenea, o altă provocare a acestui an este legată de retenție.

Și pentru că suntem preocupați de retenția și de dezvoltarea oamenilor, am pus bazele unei academii interne de insolvență și executare silită. Prin acest proiect pilot, care a început în noiembrie anul trecut și s-a desfășurat vreme de patru luni, am încercat să asigurăm un traseu de carieră în insolvență și executare silită pentru angajații din call centre și pentru cei din zona de back office care își doresc să acumuleze experiență în aceste domenii. În același timp, ne-am propus să oferim posibilitatea actualilor specialiști în insolvență să își ducă cunoștințele la nivelul următor.

mihnea spataru aps

Mihnea Spătaru, directorul de resurse umane al APS România.

 

Academia a fost foarte bine primită de angajați. S-au înscris 60 de oameni din toată țara, 40 dintre ei fiind admiși în proiect după selecții. Am împărțit participanții în patru grupe, iar cursurile s-au ținut în sediile din București, Cluj-Napoca și Iași. „Profesori” au fost patru dintre colegii noștri seniori, cu expertiză și performanță demonstrate în insolvență și executare silită.

Ne dorim ca această academie să devină un proiect pe termen lung, o oportunitate pe care să o putem oferi oricărui potențial angajat, fără prea mare experiență, în cadrul procesului de recrutare.

eJobs: Câți candidați fără experiență ați recrutat anul trecut?

 

Mihnea Spătaru: Aproximativ 70% dintre cei pe care i-am recrutat anul trecut au fost specialiști. Din punctul nostru de vedere, „oameni cu experiență” înseamnă candidați cu 4-5 ani de experiență în case de avocatură, case de insolvență, agenții de recuperare creanțe sau bănci.

Cât privește candidații fără experiență pe care i-am atras în echipa noastră în 2017, cei mai mulți dintre ei sunt absolvenți de facultate din instituții de învățământ precum Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Academia de Studii Economice (ASE) și Universitatea Româno-Americană.

Anul trecut am început un parteneriat cu SNSPA prin care am susținut o prezentare a companiei în cadrul Facultății de Administrație Publică, după care am invitat 12 studenți foarte buni, cu referințe excelente de la profesorii lor, în sediul nostru din București. Aceștia au avut posibilitatea să petreacă timp în fiecare dintre departamentele companiei și să își dea seama, astfel, dacă APS ar putea să reprezinte un prim angajator pentru ei. În urma vizitei studenților, am avut plăcuta surpriză de a-i angaja pe patru dintre ei.

Am continuat colaborarea cu SNSPA și anul acesta, iar la mijlocul lunii februarie am invitat în practică șapte tineri din anul întâi și anul al doilea de studiu. Acest stagiu a avut o durată de 84 de ore dispuse pe durata a două luni, atât ei, cât și noi fiind mulțumiți de contactul stabilit.

Referitor la parteneriatul cu SNSPA, vrem ca acesta să fie unul pe termen lung, însă ne dorim să avem relații de colaborare similare și cu alte universități.

eJobs: Cât de dificil a fost 2016 pentru voi din perspectiva recrutării, ținând cont că v-ați majorat numărul de angajați cu aproape 40%?

 

Mihnea Spătaru: În prima parte a lui 2016 am avut o perioadă cu adevărat incendiară, deoarece am fost nevoiți să recrutăm aproximativ 60 de oameni în două luni și jumătate, care să lucreze pe cele două portofolii de credite neperformante achiziționate de la BCR și Intesa Sanpaolo Bank România.

aps fotbal

Mihnea Spătaru a fost jucător profesionist de fotbal și continuă să facă sport cu colegii de birou.

 

Echipa noastră de recruiteri și managerii au depus un efort uriaș. Nu doar recrutarea ne-a ridicat provocări, ci și integrarea noilor angajați în companie. Nu este ușor să recrutezi 60 de oameni dintr-un foc, oameni care să devină și productivi într-un timp foarte scurt.

eJobs: Piața muncii din România se confruntă, de ceva timp, cu un deficit de candidați. Cum ați abordat această problemă în condițiile în care ați fost nevoiți să recrutați mulți oameni, într-un timp foarte scurt?

 

Mihnea Spătaru: Ne-am asumat că nu putem să atragem numai candidați experimentați într-un timp extrem de limitat, așa că am preferat să recrutăm, în primul rând, oameni motivați, dispuși să își acopere rapid lipsa de experiență. Știam că avem profesioniști exemplari în companie, care pot contribui cu succes la integrarea celor noi. Iar aștepările noastre au fost confirmate.

eJobs: În ultimul timp, salariile românilor au crescut destul de mult. Simțiți o presiune din partea candidaților care vin la interviu în ceea ce privește pretențiile lor salariale?

 

Mihnea Spătaru: Consider că suntem un angajator corect din punct de vedere al salariilor oferite și recompensăm foarte bine performanța. Veniturile angaților din zona operațională includ atât o parte fixă, cât și una variabilă – bonusuri lunare sau bonusuri trimestriale, în funcție de performanță.

Avem o politică anuală de creștere salarială care se bazează 100% pe performanța demonstrată – considerăm că aceasta este abordarea corectă în relația angajator-angajat.

eJobs: Ce alte beneficii le oferiți angajaților voștri?

 

Pe lângă salariu, angajații noștri primesc bonuri de masă, abonament la o clinică privată de sănătate, acces la Bookster, decontarea abonamentului de transport în comun, precum și fructe proaspete săptămânal. De asemenea, avem un buget anual de training destul de generos, prin care încercăm să acoperim nevoile de dezvoltare ale tuturor angajaților, fie că fac parte din management sau din „execuție”. Pe lângă teambuildingul anual, participăm constant în competiții sau întreceri sportive în echipă și organizăm numeroase activități creative și recreative interne.

eJobs: Ce fluctuație anuală de personal aveți?

 

Anul trecut, fluctuația de personal a fost de circa 26%, una normală pentru activitățile pe care le desfășoară compania.

eJobs: Câți oameni v-ați propus să angajați în 2017?

 

Mihnea: După provocările enorme ale lui 2016, 2017 va fi un an de așezare, în care vom încerca să consolidăm echipele pe care le avem create în prezent.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply