• 22 Mar. 2017
  • 5 min

Povestea HR Hub, comunitatea profesioniștilor în resurse umane creată de patru tinere pasionate de învățare

Poza cu o parte dintre componentii echipei HR Hub

Patru tinere au decis să transforme un grup de discuții creat pe Facebook într-o comunitate a specialiștilor în resurse umane.

Povestea HR Hub, o comunitate a profesioniștilor în resurse umane înființată anul trecut, a început pe Facebook. Mai exact, cu un grup de discuții – Young HR Pros, creat în 2011 de câțiva pasionați de resurse umane.

În timp, Young HR Pros a crescut, iar Eugenia Dabu (Employer Branding Specialist, ING Bank România), Viorela Marcu (IT Recruiter, Optaros România), Roxana Angheloiu (HR Specialist, Softvision) si Christine Kropf (People Advisor, Accenture România), patru membre ale grupului, toate sub 30 de ani, au decis să „ducă povestea la un alt nivel”. „Practic, ne-am creat un logo, un site, am definit patru tipuri de evenimente și ne-am asumat o misiune ambițioasă: dezvoltarea primului think tank de resurse umane din România”, spune Eugenia Dabu, cofondator HR Hub.

Tânăra de 28 de ani a acordat un interviu pentru eJobs, în care vorbește despre apariția comunității, evenimentele (HR Innovation – învățare interdisciplinară, HR Learning – pentru angajații juniori în HR, HR Talks – concepute sub forma unor dezbateri și HR Connect – networking între oamenii de HR) pe care le organizează HR Hub și profesioniștii de resurse umane din România.

eJobs: Cum a fost startul în cazul proiectului HR Hub?

 

Eugenia Dabu: HR Hub este un proiect de suflet, în care am investit multă pasiune și energie. Avem acest feedback din partea comunității și ne bucurăm de fiecare dată când primim mesaje cu felicitări pentru ceea ce facem. Cred că ne remarcăm prin entuziasm și prin tipurile de evenimente pe care organizăm. Abordăm teme noi pentru România și suntem foarte atente la nevoile membrilor din comunitatea HR Hub. Tot anul trecut am lansat și conceptul HR Hangouts, care presupune să ne întâlnim la suc (sau bere) cu oamenii de HR și să povestim despre orice – de exemplu, la cea mai recentă întâlnire ne-am strâns aproape 20 și am ales un loc pet friendly (prietenos cu animalele – trad.; n.red.). E clar că seara a fost cu și despre căței.

eJobs: Care sunt câteva dintre momentele cheie din primul an de HR Hub?

 

Eugenia Dabu: Dacă ne referim strict la brandul HR Hub, anul 2016 a fost un an foarte important pentru noi. Am crescut accelerat, ajungând la peste 2.500 de membri în grupul HR Hub de pe Facebook, am lansat conceptul de HR Hangouts și ne-am conectat cu comunități și profesioniști în HR din alte țări.

eJobs: Ce presupune o „zi de muncă” la HR Hub?

 

Eugenia Dabu: Ziua de muncă la HR Hub este, de obicei, în weekend și începe cu un prânz sănătos. O mare parte din activitatea noastră implică pregătiri pentru evenimente, moderarea grupului de pe Facebook sau brainstorming pentru viitoare proiecte și experiențe de învățare. Citim mult și păstrăm legătura cu profesioniști în HR din alte țări, pentru a putea aduce în evenimentele noastre concepte noi și teme de gândire îndrăznețe.

eJobs: Prin ce vă diferențiați de alte „cluburi” de resurse umane?

 

Eugenia Dabu: Suntem o comunitate. Credem că impreună cu proiecte similare suntem mai puternici și putem genera schimbări durabile. Suntem deschiși la propuneri și lucrăm de zor la parteneriate care știm sigur că vor avea un impact important în evoluția profesioniștilor de HR.

eJobs: Ce provocări întâmpinați și cum le faceți față?

 

Eugenia Dabu: Privind înapoi, am putea spune că HR Hub este un proiect norocos. Am primit constant încurajări și avem suștinerea multor oameni care apreciază ce facem și care ne sunt alături. Suntem, în același timp, realiste și știm că pe măsură ce vom crește vor apărea provocări pe care le vom valorifica, transformându-le în lecții învățate.

eJobs: Care este profilul membrilor HR Hub?

 

Eugenia Dabu: Ne adresăm profesioniștilor de resurse umane. Evenimentele HR Hub sunt definite astfel încât să atingă orice nivel senioritate și monitorizăm acest lucru când analizăm listele de participanți și așteptările acestora. De exemplu, evenimentele HR Learning au, în general, teme accesibile și unui student la master în HR. În paralel, la evenimentele HR Innovation sau HR Talks abordăm subiecte centrate pe învățare interdisciplinară sau pe teme controversate.

eJobs: Cum este folositoare învățarea interdisciplinară în HR?

 

Eugenia Dabu: Învățarea interdisciplinară în HR este viitorul. Nu vor putea exista schimbări relevante fără oameni de HR cu competențe interdisciplinare, cum ar fi marketing, user experience (experiența utilizatorului – trad.; n.red.) și data analytics (analiză de date – trad.; n.red.). Ne bucurăm de fiecare dată să facilităm evenimente centrate pe învățare interdisciplinară și pe reinventarea omului de HR. Chiar recent, în cadrul unui eveniment despre inteligența artificială, povesteam alături de participanți despre setul de compentențe pe care trebuie să îl aibă un om de HR în 2050 și cât de schimbată va fi activitatea lui. Concluziile au fost aliniate și am căzut de acord că departamentul de HR va rămâne un partener strategic într-o companie doar dacă se va adapta la metodologii de lucru noi și va deveni un „workplace innovation center” (centru de inovație la locul de muncă – trad.; n.red.).

eJobs: Cât de des organizați evenimente?

 

Eugenia Dabu: Avem un eveniment pe lună și aproape opt-nouă întâlniri informale, de tip HR Hangouts. Evenimentele sunt gratuite și oricine poata afla despre ele pe site-ul nostru și pe pagina de Facebook.

eJobs: Ce evenimente ați planificat pentru perioada următoare?

 

Eugenia Dabu: În aprilie am planificat un eveniment pe creative thinking (gândire creativă – n.red.), iar în mai continuăm cu design thinking (experimentarea mai multor moduri de gândire – trad.; n.red.).

eJobs: Cum percepeți piața de HR din România?

 

Eugenia Dabu: În piața de HR din România avem foarte mulți oameni valoroși și mult potențial de a implementa concepte inovative la nivelul organizațiilor. Credem însă că sunt diferențe mari între profesioniștii în HR din București și alte orașe și că există o nevoie reală de uniformizare a bunelor practici. În ceea ce privește partea de recrutare, deficitul de talente din ultimii ani a creat cu siguranță un nou profil al recrutorului – mult mai creativ, agil și orientat către metode noi de identificare a candidaților. În același timp, evoluția experienței candidaților a stagnat – în continuare există prea mulți candidați care nu primesc feedback în urma unui interviu, procese de selecție care durează luni sau anunțuri de joburi neclare.

Referitor la noile generații, dincolo de orice studii, credem că dialogul rămâne cea mai bună metodă de analiză a nevoilor și organizațiile ar trebui să asculte și să fie deschise la schimbări. Adaptabilitatea și viteza de reacție sunt elemente care vor face diferența în orice business.

eJobs: Ai putea să-mi dezvălui câteva secrete de recrutare? Cum atragi talentele într-o companie?

 

Eugenia Dabu: Prin mesaje coerente și experiențe faine. Totul începe cu mesajele cheie pe care le comunică o companie și continuă cu acțiunile pe care le derulează respectiva companie sau cu mesajul specific pe care îl trimite un recrutor către un candidat.

eJobs: Cum acționează diferit recrutorii din generația Y față de cei cu mai multă experiență?

 

Eugenia Dabu: Avem mulți recrutori activi în comunitatea HR Hub și nu am observat diferențe mari între generații. Mai degrabă există diferențe între recrutorii cu experiență în start-up-uri versus corporații sau recrutorii din campaniile de consultanță versus departamentele interne.

eJobs: Cum arată un business fericit?

 

Eugenia Dabu: Un business fericit este un business care creează un mindset (mod de gândire – trad.; n.red.). pentru consumator. Îl educă și îl incurajează să producă schimbări durabile. Un business fericit creează noi comportamente și are un impact pozitiv asupra societății. Un business fericit e cel care face istorie în aria în care activează și credem că acest lucru se regăsește în povești de succes precum Lego, Apple sau Airbnb. Și asta ne dorim să facem și prin HR Hub.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply