• 14 Aug. 2018
  • 2 min

Află cât câștigă un șofer în România

Paylab salariu mediu net șofer România
Autor
Iulia Vacaroiu
Iulia Vacaroiu Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientÃ... Arată mai mult

Șoferii sunt la mare căutare în România, atât datorită extinderii companiilor de curierat, cât și datorită introducerii serviciilor de ride-sharing precum Uber sau Taxify în câteva orașe din țară. Așadar, dacă ești pasionat(ă) de mașini și condus, și te poți vedea în spatele volanului timp de câteva ore bune în fiecare zi, atunci meseria de șofer s-ar putea să fie jobul ideal pentru tine.

În acest moment există peste 1.300 de posturi disponibile în țară pentru șoferi pe www.eJobs.ro, cea mai mare platformă online de locuri de muncă. Dacă te tentează și pe tine să aplici, iată cât poți câștiga în medie ca șofer în România:

Ce salariu are un șofer auto?

În București, dacă ai peste 3 ani experiență în domeniu, poți câștiga 2.462 lei în medie. Nu ai nevoie de studii universitare, iar în unele cazuri nici de diploma de bacalaureat, însă unii angajatori o cer. Diferențele salariale în funcție de nivelul de studiu sunt însă foarte mici. Salariul mediu rămâne similar cu Bucureștiul și în Moldova. În județul Iași, spre exemplu, un șofer auto câștigă în medie 2.445 lei. În județul Constanța, în schimb, unde te-ai aștepta ca salariile să crească prin prisma numărului de turiști, salariul mediu scade cu 100 de lei și ajunge la 2.360 lei.

Regiunea Olteniei nu se depărtează nici ea cu mult față de Capitală. Șoferii auto din județele Olt, Dolj și Gorj câștigând în medie 2.448 lei. Spre centru, în schimb, se vede o schimbare în județele Brașov, Sibiu, Mureș și Alba, unde salariul mediu ajunge la 2.609 lei, iar creșterea continuă spre vest, ajungând chiar la 2.895 lei în județele Cluj, Satu Mare, Maramureș și Bihor.

Dacă te tentează, în schimb, să pleci din țară, află că în Bosnia și Herțegovina ai putea câștiga mai mult: în medie 3.005 lei net. Similar, un șofer auto în Croația primește în jur de 2.750 lei net. Cât despre celelalte țări din regiune, majoritatea operează cu salarii brute, impozitele și taxele variind de la țară la țară, iar cel mai mare salariu mediu este oferit în acest moment în Slovenia: 4.821 lei brut.

Cât câștigă un șofer de camion?

Dacă ai în schimb permis de conducere C sau CE, carnet care-ți permite să conduci camioane și remorci, și-ți dorești un loc de muncă prin care să profiți de asta, atunci află că salariul șoferilor de camion în România este mai mare datorită condițiilor de muncă. Transportul de marfă de la un oraș la altul se face, în general, noaptea, contribuind la dificultatea traseului. Cât despre drumurile în oraș, și acestea se dovedesc a fi dificile din cauza traficului. Astfel, un șofer de camion în București câștigă în medie 2.560 lei. În Moldova, mai exact în județele Iași, Suceava, Vaslui și Bacău, salariul mediu ajunge la 2.613 lei, iar similar, pe litoral, în județul Constanța, un șofer de camion câștigă în medie 2.528 lei.

În Oltenia, salariul mediu crește puțin, ajungând la 2.617 lei, și continuă crească înspre regiunea centrală a țării și cea de vest, unde ajunge la 2.777 lei. Spre nord-vest, însă, salariul unui șofer de camion ajunge în medie la 3.063 lei în județele Cluj, Satu Mare, Maramureș și Bihor.

 

Așadar, dacă te tentează să-ți pui permisul de conducere la treabă și să-ți transformi pasiunea pentru mașini în meserie, orientează-te către un post de șofer auto sau de camion. Salariile medii nete cele mai mari sunt, pentru ambele poziții, în zona de nord-vest a țării, în județele Cluj, Satu Mare, Maramureș și Bihor, iar în străinătate te poți orienta către Croația. Compară-ți și tu salariul pe Salario, comparatorul de salarii, lansat de eJobs, liderul pieței de recrutare din România, care continuă demersurile pentru transparentizarea veniturilor. 

A fost util articolul? 11
Câștigsalariu netVenit
  • AvatarDaniel zice

    doresc loc de munca cu perspective de viitor ,salar 10.000 euro .

  • AvatarMartin zice

    Dupa parerea mea soferii de camioane ar trebuii sa fie incadrati ca si mecanicii de locomotiva avind on vedere conducerea unui camion este cu mult mai periculoasa decit conducerea unei locomotive. O locomotiva daca omoara un om sau mai multi mecanicul nu pateste nimic in schimb soferul face puscarie si poate si nevinovat. Raspunderea nu se compara pe locomotiva raspunderea este cu mult mai mica si este inpartita cu impegatul de miscare . Deci in concluzie soferul ar trebuii sa fie cu mult mai apreciat la remuneratie si pensionare.

Leave a Reply