• 23 Mar. 2017
  • 2 min

Cinci sfaturi pentru combaterea stresului la job

stres

Te simți copleșit la job? Iată ce poți face astfel încât să treci mai ușor pentru perioadele stresante de la birou.

Stresul reprezintă o problemă importantă a societății actuale și ne afectează mental, fizic și emoțional așa că, dacă te simți compleșit la job, ar fi indicat să urmezi câteva sfaturi simple ca să treci mai ușor peste perioadele „încărcate”.

Conștientizează factorii declanșatori

 

Este foarte important să înțelegi de ce te simți stresat la birou, scrie The Guardian. Ai prea multe responsabilități sau prea puțin timp la dispoziție? Cultura organizației în care lucrezi este greșită ori șeful pune prea multă presiune pe tine?

Un jurnal, pe hârtie sau electronic, te poate ajuta să-ți „centralizezi” gândurile și emoțiile astfel încât să-ți dai seama care sunt factorii declanșatori ai stresului.

Învață să spui „Nu”

 

Oamenii obișnuiesc să spună „Da” foarte des, deoarece au fost învățați, încă din copilărie, că dacă nu respectă regulile sociale atunci vor fi respinși. La fel, într-un mediu de lucru, oamenii ar putea crede că sunt norocoși că au un loc de muncă și, prin urmare, să aleagă să accepte toate proiectele care li se atribuie, chiar dacă nu le convine. Însă o astfel de abordare nu este una corectă și ar fi indicat să le spui „Nu” colegilor și superiorilor care vor să te implice în activități suplimentare când tu lucrezi deja în foarte multe proiecte.

Analizează în perspectivă

 

Schimbarea modului în care percepi situația de job te-ar putea scăpa de o parte din stresul zilnic. Amintește-ți despre lucrurile care contează cu adevărat în viața ta, cum ar fi familia. Ține cont că tot ceea ce faci la birou reprezintă slujba și nu viața ta. Așadar, când pleci de la serviciu lasă toate gândurile referioare la muncă acolo.

Vorbește despre problemele tale

 

Dacă simți că trebuie să faci față unui volum foarte mare de muncă vorbește cu șeful tău despre problemele tale. Înainte să-ți stabilești o întâlnire cu superiorul tău, asigură-te că îți faci un plan de „atac”. La discuție ar fi bine să vorbești despre proiectele în care ești implicat, cât de mult durează să lucrezi la ele și care sunt problemele pe care le întâmpini. Încearcă să propui tu câteva soluții pentru gestionarea situațiilor stresante și asigură-te că, pe durata întâlnirii, reușești să-ți păstrezi calmul și să ai o atitudine profesionistă.

Miza pe relaxare

 

Acordă-ți  pauze de relaxare în timpul programului de lucru, chiar dacă tentația, în perioadele foarte aglomerate de la birou ar putea fi să muncești fără oprire. Creierului îi plac momentele de liniște, iar pauzele contribuie la păstrarea energiei și ne ajută să fim mai productivi și mai creativi.

A fost util articolul? 0

Lasă un răspuns