• 11 Jul. 2022
  • 3 min

Obiceiuri simple care te vor face mai fericit la job

obiceiuri
Autor
Mihaela Pascari
Mihaela Pascari Face parte din echipa eJobs România de circa 5 ani. Perioad... Arată mai mult

Ai auzit vreodată de termenul Arbedjsglæde? Dacă nu, atunci trebuie să știi că acesta înseamnă sentimentul de fericire pe care îl obții din activitățile zilnice de la job. Cuvântul Arbedjsglæde este unul foarte comun în rândul danezilor, ei fiind desemnați ani la rând cei mai fericiți oameni din lume. 

El reprezintă și o emoție pozitivă generată de activitățile, de anumite obiceiuri de la locul de muncă sau de relațiile pe care le legi cu oamenii alături de care lucrezi. Acest sentiment nu vine însă de la sine, ci este important să depui puțin efort pentru a-l obține. E esențial să-ți creezi propria lume la job, să incluzi în rutina ta obiceiuri simple care să te ajute să te simți împlinit. Conform cercetărilor făcute de jurnalistul american Charles Duhigg, 40-45% dintre obiceiurile zilnice pe care le avem la birou le facem pe pilot automat, fără să le gândim prea mult și fără să ne bucurăm de ele. De aceea, trebuie să fii foarte atent la rutina zilnică pe care o ai, pentru că aceasta îți poate defini întreaga experiență de la locul de muncă. Iată câteva obiceiuri simple care te vor face mai fericit la job!

Câteva obiceiuri pe care să le deprinzi și câteva pe care să le elimini din rutina ta

Renunță la multitasking

Multitasking-ul te poate păcăli, s-ar putea să crezi că faci mult mai multe lucruri decât faci în realitate. Însă multitasking-ul poate conduce la incapacitatea de a reține informații, îți îngreunează rezolvarea task-urilor, și, în plus, dăunează și sănătății tale emoționale.

 

Părăsește biroul în timpul pauzelor

Cu toții avem zile în care avem un milion de lucruri de făcut și impresia că nu le vom termina niciodată. Să-ți petreci pauza de masă la birou nu este o idee bună. S-ar putea să-ți facă mai mult rău decât bine. Potrivit unui studiu realizat de HBR, persoanele care părăsesc biroul pentru un prânz sănătos se întorc cu 40% mai energizate și mai productive. 

 

Acceptă că există zile în care ești trist

E normal să fii trist sau sa ai o zi mai puțin bună și nimeni nu te poate judeca pentru asta, nici măcar tu. Probabil că recrutorii nu ar fi de acord cu această afirmație și ar spune că atitudinea la job este totul și că e important să fii mereu pozitiv, dar a avea o zi în care socializezi mai puțin sau muncești cu căștile în urechi nu ține de atitudine. Nu încerca să-ți ascunzi emoțiile sau să te distragi de la ele. Atunci când ne luptăm sau fugim de emoțiile noastre, ne antrenăm creierul să se teamă de ele. 

 

Nu mai amâna lucrurile importante

Potrivit psihologului social Heidi Grant Halvorson, procrastinarea este generată de frica că nu o să-ți iasă ceea ce ai de făcut. Nu poți însă amâna la nesfârșit task-urile importante de la job. Ca să-ți fie mai simplu, încearcă să spargi task-ul în subsarcini și să te apuci de ele rând pe rând. 

 

Fă-ți planuri 

În viața ta personală îți faci planuri pentru vacanțe, te gândești cum ai dori să arate prima ta locuință sau mașină. De ce nu ai face asta și la job? E important să ai obiective clare în ce privește cariera ta, de preferat este să le transmiți managerului tău și să-i ceri un feedback, ca să-ți dai seama cât de realiste sunt. Planurile sunt bune, dar nu doar pe termen lung, ci și pe termen scurt. Îți poți face zilnic un to-do-ilst cu sarcinile pe care vrei să le duci la bun sfârșit în ziua respectivă, cel mai bine este să faci lista de dimineață. Mai mult, încearcă să începi ziua cu cele mai solicitante sarcini. 

 

Menține spațiul de lucru organizat

În fiecare dimineață ești întâmpinat la birou de multe rapoarte sau mormane de hârtii? Acest lucru îți poate îngreuna concentrarea, creativitatea și productivitatea la job. Dacă biroul tău seamănă cu o fabrică de hârtie, rezervă-ți puțin timp pentru a îndepărta tot ce este în plus. Aruncă tot ce nu mai ai nevoie. 

 

Socializează cu oamenii optimiști

Deși lucrul de acasă ți se poate părea tentant și poți crede că vei fi mai productiv dacă nu ai fi distras de nicio discuție, totuși cei mai fericiți angajați sunt cei care socializează în mod regulat. Nu înseamnă că trebuie să participi la mai multe întâlniri sau ședințe, ci să ai mai multe interacțiuni umane, față în față, cu colegii tăi. Oricare ar fi discuțiile voastre, fie că vorbiți despre un serial sau o carte interesantă, acest tip de interacțiune te va surprinde cu energia pe care o vei obține de pe urma ei. 

Dacă toate aceste obiceiuri nu te ajută să fii mai împlinit la job, s-ar putea să nu te afli în locul potrivit. Poate ai nevoie de o schimbare în carieră sau compania actuală nu-ți pune la dispoziție oportunități de dezvoltare. Și în această situație există o soluție, chiar dacă știm că schimbarea jobului poate fi o etapă dificilă, care necesită un efort mai mare din partea ta. 

Ca să-ți fie mai lină tranziția către un loc de muncă mai bun sau chiar către un alt domeniu de activitate, îți suntem alături cu joburile potrivite pentru tine pe eJobs.ro! Curaj! Aplică!

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum devii un candidat relevant pentru un job, chiar dacă nu ești calificat

8 întrebări pe care să le pui în primele zile la job

Ai terminat studiile? Spre ce domenii să te orientezi

A fost util articolul? 18

Leave a Reply