„Bună ziua. Sunt de la Foodpanda. Cu ce vă pot ajuta?”. Aşa sună răspunsul standard pe care îl oferă angajaţii Foodpanda, o platformă online de livrări de mâncare la domiciliu, tuturor clienţilor care sună în call-center.
Foodpanda are 27 de angajaţi, dintre care şapte lucrează în call-center. „În general, oamenii din call-center încearcă să rezolve eventualele probleme care pot apărea în fluxul unei comenzi. De asemenea, oamenii din call-center ţin legătura şi cu restaurantele, în cazul în care apar modificări de preţuri în ofertele unităţilor partenere Foodpanda. Totodată, angajaţii din call-center plasează, la nevoie, şi comenzi pentru clienţi. Însă comenzile pe care le plasează ocupă doar 3% din timpul lor de lucru, ceea ce înseamnă o comandă sau două pe zi”, declară Radu Bălăceanu, country manager Foodpanda România.
Pe lângă call-center, ceilalţi angajaţi ai platformei online de livrări de mâncare la domiciliu lucrează în alte trei departamente: content, vânzări şi marketing. Salariaţii departamentului de content sunt responsabili pentru tot conţinutul existent pe Foodpanda. În departamentul de marketing lucrează trei oameni, care au grijă să elaboreze şi să implementeze campanii de marketing. Cel mai numeros departament din cadrul Foodpanda este cel de vânzări, cu nouă angajaţi. Departamentul include agenţi de vânzări şi account manageri. „Oamenii de vânzări au un target zilnic, care nu este greu de realizat, din punctul meu de vedere, pentru că <<produsul>> Foodpanda se vinde de la sine. Procesul de vânzare se derulează, în mare parte, pe telefon. Circa 70% dintre restaurantele contactate aleg să semneze un contract”, spune Bălăceanu.
Oamenii de vânzări sunt pregătiţi constanţi. „Angajaţii din vânzări primesc feed-back după fiecare apel pe care îl au. În plus, o dată la trei luni, organizăm un program de formare profesională pentru toţi angajaţii. Trainingul este opţional însă, pentru că se desfăşoară în week-end”, explică Bălăceanu.
Toţi angajaţii Foodpanda, a căror medie de vârstă este de 24-25 de ani, sunt studenţi sau absolvenţi de facultate. „Prima condiţie pe care trebuie să o îndeplinească un tânăr care îşi doreşte să lucreze la Foodpanda este să vrea. Apoi, trebuie să-şi dorească să se dezvolte. Ulterior, în funcţie de calităţile şi de abilităţile persoanei respective, stabilim care departament i se potriveşte cel mai bine. De exemplu, pentru un post de vânzător sunt foarte importante abilităţile de comunicare”, menţionează Bălăceanu.
Platforma are aproape 500 de restaurante partenere, din 14 oraşe din ţară (Arad, Bacău, Braşov, Bucureşti, Buzău, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti şi Sibiu), iar veniturile Foodpanda provin din comisionul aplicat la comandă. Valoarea medie a unei comenzi este de 52-53 de lei. „În Bucureşti, de exemplu, comanda medie este de 60 de lei, în vreme ce în Cluj se plasează la 45 de lei”, spune country managerul Foodpanda România. Clienţii platformei comandă, cel mai des, pizza şi mâncare chinezească. Cea mai mare comandă efectuată de mâncare efectuată prin intermediul Foodpanda s-a apropiat, ca valoare, de 3.000 de lei.
La începutul anului, Foodpanda a lansat un serviciu propriu de livrare a comenzilor, disponibil în toate zonele din Bucureşti. Livrările sunt oferite de circa 60 de curieri, în baza unui parteneriat încheiat între Foodpanda şi Sameday Courier.
Bălăceanu nu oferă detalii despre valoarea businessului Foodpanda la nivel naţional, dar spune că cifra de afaceri creşte cu 20% lunar. „Pentru anul viitor ne-am propus să ne menţinem ritmul de creştere actual. Este posibil să mai intregrăm încă două oraşe, dar nu este nimic stabilit. Prioritar este să ne dezvoltăm businessul în oraşele din ţară în care suntem deja prezenţi”, spune Radu Bălăceanu.
Decizia de intrare a platformei într-un oraş nou se ia abia după ce reprezentanţii Foodpanda analizează piaţa respectivă în funcţie de numărul de locuitori, puterea de cumpărare, potenţialul zonei şi de numărul de restaurante care livrează mâncare.
Printre lanţurile de restaurante cu care colaborează Foodpanda se numără La Mama, Wu Xing sau Fooda.
Buna ziua.doresc mai multe informati legate de modul de plata pentru masina.actualmente sunt in afara tari ,lucrand in acest domeniu ca sofer pentru o alta platforma online de mancare .doresc sa ma intorc acasa in bacau ,ce acte sunt necesare pentru a deschide un acont pentru Foodpanda, eventual un nr de tel de la asistenta din bacau, sediu ,va multumesc ,o zi placuta si linistita.
Bună, Mihai,
Te rugăm să ne spui mai exact cum te putem ajuta.
Buna seara as dori sa lucrez part time de acasa call center se poate
Bună, Aurelia,
Sună (021)9124 și consilierii eJobs.ro te vor îndruma spre jobul dorit.
buna ziua, am deschis o pizzerie noua si vreau sa fac un contract cu dumnevoqstra pnt delivery. pot sa am un nr de telefon ca sa pot suna sa fac un c9ntract sa vorbim sa iau nai multe informatii. sau un site unde pot face contractul. multumesc
Bună, Claudia,
Mulțumim pentru ofertă! Deocamdată nu suntem interesați.