Costurile de compensatie – salarii, si beneficii – sunt o parte mare si aflata in expansiune a cheltuielilor operationale; totusi productivitatea poate scadea si printre lucratorii […]
Costurile de compensatie – salarii, si beneficii – sunt o parte mare si aflata in expansiune a cheltuielilor operationale; totusi productivitatea poate scadea si printre lucratorii care sunt bine platiti si obtin multe beneficii. Lucratorii sunt productivi atunci cand plata este corecta si tine cont de performante. In mod ironic, nu toate problemele legate de motivatia anagajtilor si de productivitate pot fi rezolvate prin marirea salariilor sau prin acordarea unor prime. Nu este necesar sa cresti salariile peste nivelul corect acceptat in industrie (pe piata).
Ajustarea beneficiilor in scopul satisfacerii nevoilor specifice face parte din tehnica calitatii vietii de munca. Este o modalitate de maximizare a costurilor de munca pentru angajati si de maximizare a recuperarii acestor costuri fara cresterea cheltuielilor inutile. Facand un efort deosebit de a satisface nevoile angajatilor, sprijini valoarea motivationala a beneficiului flexibil.
Spre exemplu, poti reduce rata nedorita de inlocuire a angajatilor si costurile legate de recrutare, angajare, si training permutand aceste costuri de la pregatirea noilor angajati la pastrarea anagajatilor cu experienta. Poti motiva un angajat sa-si mareasca productivitatea oferindu-i oportunitati de dezvoltare a carierei profesionale (prin training sau scolarizare).
In acelasi timp poti imbunatati abilitatile lucratorului si arata recunoastere pentru valoarea si aspiratia lucratorului. Un beneficiu ajustat poate fi la fel de valoros ca o marire de salariu pentru angajat. Un astfel de beneficiu este practic pentru ca (1) nu costa probabil mai mult decat nemultumirea lucratorilor si productivitatea scazuta si (2) este probabil mai putin costisitor decat o marire de salariu comparabila.
Varsta, educatia, experienta de munca, satisfactia cu munca, starea civila si marimea familiei sunt toate elemente care determina utilitatea si atractivitatea unui beneficiu. Beneficiile diferite sunt atragatoare pentru persoane diferite. Nevoile fiecaruia sunt diferite. Un angajat mai tanar poate fi motivat de utilizarea unei masini de la firma. O persoana mai in varsta poate sa doreasca un statut mai inalt cum ar fi un titlu sau apartenenta la o asociatie profesionala. Enumerarea posibilelor beneficii si a aplicatiilor lor poate continua la nesfarsit. Pentru a obtine valoarea maxima, trebuie sa ajustezi beneficiul de la un post la altul si in functie de cerintele si capacitatile financiare ale firmei.
Gandeste-te cum poti folosi:
• Programele de economisire inaintea taxarii
• Programele recreationale
• Reducerile
• Bursele
• Planificarea financiara personala
• Imprumuturile
• Restituirea unor taxe
• Impartirea profitului
• Masinile companiei
• Contul de cheltuieli personale
• Privilegiile de parcare
• Asistenta legala
• Vacantele suplimentare
• Ingrijirea copiilor
• Titluri de posturi
• Apartenenta la asociatii profesionale sau de comert
• Calatoriile
Un beneficiu flexibil are doua dimensiuni. Nu numai ca satisface anumite nevoi specifice ale angajatului, dar comunica si preocuparea ta pentru indeplinirea acestor necesitati, creand acel tip de mediu de munca care contribuie la sporirea productivitatii angajatului.
Trebuie sa tii cont de problema productivitatii si de nevoile angajatilor pentru a putea ajusta beneficiile pentru fiecare situatie in parte. Dincolo de plata si de beneficiile regulate care ofera cea mai mare valoare firmei tale.
Comprimarea salariilor
Ralph este un anagajat cu experienta. Il consideri un bun angajat, dar el se plange ca salariul sau este prea mic. Esti nelamurit si suparat pentru ca i-ai dat o marire de salariu si un bonus in urma cu o luna, iar salariul lui e competitiv. Ralph pare nerecunoscator, iar rezultatele muncii sale sunt scazute. Dupa ce vorbesti cu Ralph aflii ca el considera ca ar trebui sa fie mai bine platit decat Ed, un nou angajat. L-ai angajat pe Ralph acum doi ani cu $ 62.000 pe an. Acum castiga $ 68.500. Dar Ed a fost angajat de curand cu $56.000. Ralph crede ca ar trebui sa primeasca mai mult pentru cei doi ani de experienta in comparatie cu Ed care este mai tanar si lipsit d experienta.
Iti dai seama ca salariile angajatilor noi au crescut cu o rata mai ridicata decat maririle salariale. Atragerea unor angajati bine educati a reprezentat o necesitate competitiva. Rezultatul: diferenta de salarii s-a ingustat intre angajatii cu mai multa experienta si cei cu mai putina experienta. Acest lucru poarta denumirea de comprimare a salariilor.
Angajatii tai cu experienta sunt nemultumiti de situatie. Vor reactiona negativ, incetinind ritmul de lucru si incepand sa-si caute o alta slujba, sau o alta promovare, sau marire de salariu. In aceasta situatie poti recunoaste experienta, importanta pozitiei si valoarea lui Ralph cu ajutorul beneficiilor flexibile.
Folosind tehnici de calitatea vietii de munca pentru motivarea si recompensarea angajatilor poti contribui la sporirea productivitatii. Obiectivul final, desigur este obtinerea celui mai bun rezultat cu cel mai mic efort, celui mai bun profit cu cele mai mici costuri, rezultatelor celor mai ridicate cu investitia cea mai mica. Pentru a te apropia de acest obiectiv trebuie sa cunosti situatia productivitatii companiei. Astfel, trebuie sa definesti si sa masori productivitatea pentru a face comparatii din cand in cand.