Ziua este community marketing coordinator la retailerul foto F64, iar în pauzele de masă şi seara se transformă într-unul dintre bloggerii de top din România.
Sabina Cornovac, din Bucureşti, este, la 29 de ani, unul dintre cei mai cunoscuţi bloggeri din România. Pe sabinacornovac.ro scrie despre aproape orice, de la reclame cu pisici şi taximetrişti de evitat, până la actori ca Maia Morgerstern sau Oana Pellea. „Pentru subiectele articolelor pe care le public mă inspiră feed-backul cititorilor, viaţa , întâmplările din jurul meu. Îmi aleg mereu recomandările pe care aş vrea să le primesc şi eu – filme, cărţi, evenimente, produse, destinaţii turistice şi altele”, declară Cornovac. O zi din vaţa ei de blogger începe la serviciu. Ocupă o poziţie de community marketing coordinator la retailerul foto F64 şi este responsabilă de tot ceea ce înseamnă social media pentru brandul angajatorului la care lucrează. Totodată, ea are grijă de comunităţile fanilor, clienţilor şi fotografilor, precum şi de alte parteneriate. Mai mult, coordonează „PR-ul extern” şi oferă suport pentru campaniile online şi offline, precum şi pentru campaniile care îi implică pe bloggeri.
Tânăra încearcă să îmbine cu succes activitatea de blogger şi sarcinile de la job. În timpul zilei se concentrează pe carieră şi îşi dedică doar pauza de masă pasiunii pentru blogging. Atunci răspunde la e-mailurile pe care le primeşte şi scrie un articol doar „dacă este urgent”. „În rest, articolele se scriu seara târziu. În general, pe la 1 noaptea”, precizează Cornovac.
Pasiunea pentru scris a Sabinei a început să iasă la iveală încă din şcoala generală. S-a apucat de scris în clasa a şaptea, când era redactor-şef la revista şcolii. „De atunci nu m-am mai oprit. Am trecut prin multe domenii de blog, dar, oficial, începutul meu ca blogger a fost în aprilie 2008. Mi-am dorit să am un loc unde să spun ce cred despre anumite evenimente şi să le fac recomandări prietenilor. De aici a evoluat mult şi astăzi găsiţi o mulţime de articole din cele mai diverse tematici”, arată Cornovac.
Tânăra are circa 5.000 de prieteni pe pagina personală de Facebook şi a publicat deja aproape 2.000 de articole din 2008 şi până în prezent. Cornovac a ajuns să fie „băgată în seamă” de cititori, de alţi bloggeri şi de agenţiile de media şi publicitate „cam la 2-3 ani de la începuturi”. „Este adevărat că nici nu m-a interesat, scriam de drag. Nu am considerat niciodată că am succes în domeniul ăsta, ci doar că am reuşit să-mi construiesc o imagine şi să fiu cât de cât cunoscută ca om de social media şi blogging. Succesul în blogging înseamnă, pentru mine, să ajungi să strângi o comunitate semnificativă pe blog, pe care să o ajuţi constant. Cu informaţii utile, cu recomandări, cu zâmbete, cu fapte bune, cu articole care te pun pe gânduri şi cu tot ceea ce consideri tu că te reprezintă”, explică Sabina Cornovac.
Ea a început să scrie pe blog fără să-şi imagineze că pasiunea ei s-ar putea transforma, la un moment dat, într-un business. „Scriam doar pentru prieteni şi atâta tot. Creşterea blogului a fost organică şi a durat mulţi ani”, afirmă Cornovac.
Blogul a ajuns, în timp, să-i aducă venituri, precum şi diverse produse, parteneriate şi servicii. Nu a calculat cât a investit în pasiunea ei, dar a alocat bani pentru schimbarea de teme, hosting, diverse concursuri sau în reclamă pe reţelele de socializare. Facebook se află în topul reţelor sociale pe care le preferă. „Facebook este platforma socială preferată, pentru că mi-a adus cele mai multe câştiguri financiare, personale, profesionale şi sentimentale de până acum. Pe locul al doilea ar fi Instagram, pentru că am găsit nişte conturi internaţionale fascinante şi îmi pot pierde acolo ore întregi”, spune Cornovac.
Cea mai mare greşeală pe care a făcut-o până acum, ca scriitor pe blog, este că nu s-a ocupat suficient de mult de pasiunea sa astfel încât „acum, după opt ani, să fiu mai mult decât un bloggger mediu, cum mă consider”.
Are modele de bloggeri români şi străini pe care îi admiră, dar nu vrea să facă nominalizări „pentru că nu ar fi corect şi cred că, totuşi, suntem diferiţi şi unici în felul nostru”. Cornovac nu se fereşte însă când vine vorba de a compara bloggerii de succes cu nişte antreprenori veritabili. „Cunosc în România câţiva, îi putem număra pe degetele de la o mână, care şi-au făcut adevărate afaceri din blogurile lor şi din imaginea construită în mulţi ani de muncă. Cetin Ametcea, Vali Petcu, Cristina Bazavan, Simona Tache şi Cristian Manafu sunt cele mai bune exemple”, adaugă Cornovac.
După opt ani de experienţă ca blogger, Sabina Cornovac este de părere că oricine doreşte să-şi deschidă un blog ar trebui să-şi aleagă o nişă cât mai specifică şi „la care chiar se pricepe”. „Să privească blogul de la început ca pe un business. Să iasă în lume şi să cunoasca alţi bloggeri”, mai spune Cornovac.