Pregateste-i cu ajutorul exemplelor – Arata-le angajtilor tai cum sa fie prietenosi cu clientii oferindu-le exemple – zambetul de intampinare, salutul politicos si oferirea asistentei sau […]
Pregateste-i cu ajutorul exemplelor – Arata-le angajtilor tai cum sa fie prietenosi cu clientii oferindu-le exemple – zambetul de intampinare, salutul politicos si oferirea asistentei sau a sfaturilor de cate ori este posibil. Daca observa succesul acestor actiuni la tine, vor fi inclinati sa-si urmeze liderul. Accentueaza prin actiuni si cuvinte importanta conversatiei marunte, asistentei si intelegerii pentru clienti. Aceste lucruri marunte se aduna pentru a le demonstra in cele din urma angajatilor tai secretele serviciilor de succes.
Utilizeaza cateva afirmatii motivante – Anumite persoane au abilitati foarte bune de lucru cu oamenii, dar s-ar putea sa aiba nevoie de putin sprijin pentru a-si pune in functiune tehnicile de abordare folosite in servicii. Incurajarile motivante ii pot ajuta sa-si recapete indemanarea. Determina-ti personalul sa creeze sloganuri utile sau “proverbe” la sedinte sau la training-urile companiei. Organizeaza un concurs cu premii tentante pentru castigatori, pentru aceia care inventeaza cel mai bun slogan de servicii pentru compania ta. Anunta castigatorii si realizarile lor in mediul tau de afaceri, citeaza-i in buletinul tau informativ sau trimite un e-mail cu realizarile lor tuturor angajatilor din birourile tale. Punand pe toata lumea sa caute cuvintele potrivite de motivare, nu numai ca facilitezi munca in echipa, dar ii faci si mai constienti de calitatea abilitatilor lor de lucru cu oamenii.
In firma mea, Raspunsul Potrivit, unul dintre sloganul meu preferat referitor la servicii este, “Toata lumea trebuie sa lucreze ca o echipa pentru ca departamentul tau sa aiba cu adevarat succes in relatiile cu clientii. Combinati calificari diferite, lucrati impreuna, si fiti perseverenti pentru atingerea scopurilor voastre comune; multumiti-va clientul afisand o atitudine profesionista.
Testeaza in mod regulat verigile din lantul serviciilor – Cand unul dintre specialistii tai in servicii realizeaza ceva interesant pentru client, pune in evidenta acest lucru. Rasplatirea si accentuarea importantei comportamentul prietenos fata de oameni te va ajuta sa-i determini pe angajatii tai sa considere ca “O, deci asta inseamna sa reusesti in servicii.” Incurajarea orgoliului lor este un lucru bun. Angajatilor le place sa fie laudati – spunandu-le ca se descurca bine cu clientii si ca esti impresionat ii vei motiva si pe ceilalti sa se comporte asa cu clientii. Toata lumea se va da peste cap ca sa castige aprobarea ta asupra performantelor. Clientii tai vor avea parte cu siguranta de un tratament de patru stele!
Incurajeaza sistemul prietenos – Cateodata reprezentantii sunt timizi sau putin increzatori in abilitatile lor de lucru cu oamenii. Pentru cei care invata mai greu, de ce sa nu aduci acel specialist in servicii care se pricepe foarte bine sa intretina o conversatie placuta cu clientul, pentru a lucra cu cei care au nevoie de mai mult ajutor? Clientii vor simti ca li se acorda de doua ori mai multa atentie din partea personalului si vor fi de doua ori mai multumiti.
Lasa-i sa preia controlul asupra posturilor lor – Determina-i pe angajati sa preia controlul asupra posturilor lor, oferindu-le un sentiment al proprietatii. Acesta este de asemenea un factor important de motivare pentru a-i face sa lucreze la capacitatea lor maxima de ofertanti de servicii! Oamenii lucreaza cu mandrie atunci cand au sentimentul ca postul lor este ca si propria lor companie privata. Gandeste-te la modalitati prin care ii poti determina pe angajati sa simta ca apartin familiei companiei si incurajeaza-i si pregateste-i sa adopte filozofia ta privind oferirea unor servicii prietenoase clientilor.
Continua sa organizezi training-uri – Comunica in permanenta cu personalul tau si pregateste-l prin training-uri, cat mai des posibil. Rezerva-ti timp pentru a-i invata pe angajati, periodic, toate secretele domeniului tau. Invita specialisti care sa tina discursuri pe tema relatiilor prietenoase cu clientii. Arata-le casete motivationale si ofera-le carti pe care sa le consulte in aceasta privinta. Sponsorizeaza seminarii, daca poti, pe aceasta tema. Lasa-i sa aiba un cuvant de spus in privinta training-ului. Incearca sa afli ce-i poate retine de la asimilarea conceptului tau de tratare a clientilor. Dupa ce le-ai ascultat parerea, explica-le care sunt tehnicile si motivele pentru aplicarea metodei tale in serviciul cu clientii. Dar, nu ezita sa le iei in considerare sugestiile. Ideea cea mare poate veni din partea oricui. Problema cea mai importanta este daca aceste actiuni ii vor face pe clienti mai fericiti.
Sper ca aceste sfaturi sa te ajute in formarea unor angajati mai prietenosi fata de clienti!