Desi multe din principiile de baza ale publicitatii au ramas aceleasi, multe din aspectele mai delicate s-au schimbat de-a lungul timpului. Daca ai inceput sa folosesti […]
Desi multe din principiile de baza ale publicitatii au ramas aceleasi, multe din aspectele mai delicate s-au schimbat de-a lungul timpului. Daca ai inceput sa folosesti serviciile de publicitate online pentru a-ti face cunoscut comunicatul in mass media, sau chiar daca ai trimis comunicatul doar pe site-ul companiei, vei beneficia de o publicitate mai mare daca il vei adapta astfel incat sa apara si in cautarile online accesate de publicul tinta.
Aceasta idee inspirata mi-a venit in timp ce cautam un soft foarte specializat si am dat peste un comunicat de presa referitor la un astfel de produs si nu peste emblema companiei cu adresa site-ului sau. Link-urile din comunicatul de presa m-au condus la site-ul producatorului softului respectiv. Atunci mi-a venit ideea ca pe langa publicul format din editori, jurnalisti si producatori care optasera sa primeasca comunicate de presa pe domeniul lor de interes, exista un al doilea grup tinta, format din persoane care utilizau motoarele de cautare pentru a gasi produse, servicii si informatii de specialitate. Am studiat tehnicile care ar putea imbunatati posibilitatile de a gasi comunicate de presa cu ajutorul motoarelor de cautare si iata ce am descoperit.
1. Alege o fraza cheie care are legatura cu produsul sau serviciul promovat si care ar putea face obiectul cautarilor. Te poti informa bine pe aceasta tema la Wordtracker.com. Spre exemplu unii specialisti sustin ca este de preferat formularea “comunicat media” mai degraba decat “comunicat de presa”. Dar majoritatea oamenilor cauta ultima expresie si din acest motiv o folosesc in continuare pentru publicitate.
2. Plaseaza aceasta expresie in titlul comunicatului de presa si repet-o cam de trei ori in cadrul continutului acestuia. Nu uita sa atasezi si un link pentru site-ul tau (de exemplu, scrie “http://domeniulmeu.com” mai degraba decat “domeniulmeu.com “) in continutul comunicatului.
3. Exceptand cazul in care numele produsului sau serviciului pe care il oferi este bine cunoscut, pune accentul pe caracteristicile sale generice mai degraba decat pe numele sau. Spre exemplu, scrie “soft pentru redactarea ofertelor” (proposal writing software) mai degraba decat “PropWritePro”.
4. De asemenea utilizeaza pronume pentru a desemna expresii cheie cu scopul de a le mari frecventa in text.
5. Adauga un subtitlu care sa contina expresia cheie daca comunicatul este mai lung de trei paragrafe. Daca alegi un subtitlu de genul “Despre TurboHeadIsland “, unde TurboHeadIsland este numele companiei tale, mareste subtitlul astfel incat da cuprinda si expresia cheie, de exemplu, “Despre Softul de Redactare a Ofertelor, Fabricat de TurboHeadIsland.”
6. Afiseaza comunicatul de presa pe site-ul companiei tale, pe o pagina separata legata de pagina principala, in afara de a-l trimite serviciului tau preferat de distributie.
Chiar daca aceste etape par simple, nu sunt nici intuitive, nici obisnuite pentru persoanele care au experienta in redactarea unor comunicate de presa in stil clasic. Sa presupunem ca infiintati un serviciu de inchiriat barci la Truro, Mass., care sa afla la Capul Cod. Turistii vor tinde mai mult sa caute sintagma “Capul Cod” decat cuvantul “Truro”, deci prima expresie ar trebui sa se repete. Daca se intampla sa cunosti Capul Cod si sa nu scrii special pentru motoarele de cautare s-ar putea sa folosesti expresia “Capul Cod” o singura data si apoi sa apelezi la cuvantul “Capul” care nu este suficient atunci cand oamenii cauta sintagma “Inchiriere barci la Capul Cod”.
In cazul in care ti-ai ales o expresie cheie potrivita te vei bucura de publicitate suplimentara printre utilizatorii de internet care vor da peste comunicatul tau de presa utilizand motoarele de cautare, iar acest lucru poate dura luni sau chiar ani.