• 30 Mar. 2016
  • 3 min

Felix Tătaru, GMP: Cele mai importante lucruri din CV sunt valorile personale

Felix Tataru
Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Valorile personale bat experienţa într-un CV, apreciază Felix Tătaru, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din industria de comunicare şi publicitate din România.

Felix Tătaru, preşedintele GMP Group, unul dintre cele mai mari grupuri independente de comunicare de pe piaţa locală, este de părere că valorile personale reprezintă cel mai important criteriu în evaluarea CV-ului unui candidat.

„Un CV e o carte de vizită. E relevant pentru a ajunge să ai o discuție cu noi. Evaluarea candidatului nu o facem însă doar în funcție de experiența sa. Aceasta este relevantă, însă nu-ți asigură un loc în grupul nostru de comunicare. Am recrutat în trecut oameni evaluând strict competențele și nu a funcționat. Cel mai important lucru sunt valorile personale ale candidatului”, declară Felix Tătaru, preşedintele GMP Group şi consultant de marketing politic în campaniile electorale ale fostului preşedinte al României Traian Băsescu, dar şi a lui Klaus Iohannis, actualul şef al statului.

Felix Tataru

Felix Tătaru, preşedintele GMP Group.

 

El primește frecvent CV-uri, atât pentru poziții de entry-level, cât și pentru funcții de middle și top management. Departamentul de HR și directorii generali din firmele membre GMP Group se ocupă însă de toate procesele de recrutare din cadrul grupului. Felix Tătataru se implică în recrutarea oamenilor cu care lucrează direct sau a unui alt om cheie, însă doar când îi este solicitată părerea de către unul dintre general managerii din grup. „În industria noastră, CV-ul trebuie să fie creativ și să <<vândă>>. Știm cu toții că avem un attention span (durată de timp în care un om se poate concentra pe o activitate specifică – trad.) de maximum zece secunde, deci practic trebuie să lase o impresie bună de la prima vedere și să aibă evidențiate experiențele relevante pentru poziția la care aplică. Pentru recrutare însă sunt relevante valorile individuale, care trebuie să fie în linie cu valorile grupului nostru. Apoi contează și ce crede candidatul despre noi și cât de mult își dorește să ni se alăture. Practic, nu suntem second best option (a doua cea mai bună opțiune – trad.) pentru nimeni”, arată Tătaru.

Șeful GMP subliniază că toți cei care doresc să lucreze într-un domeniu creativ ar trebui să aibă un CV care să „arate creativ”. Publicitarul își actualizează destul de des CV-ul, dar caută să-l adapteaze, de fiecare dată, în funcție de festivalul, conferința sau work-shopul la care participă, dar și de temele puse în discuție sau de audiență. Ultima variantă de CV a realizat-o recent, pentru o conferință la care a fost speaker. „Cred că e limpede că nu sunt în căutarea unui job, așa că CV-ul meu este, de fapt, un short bio (biografie scurtă – n.red.) care urmărește traseul meu profesional și care nu se adresează unui specialist HR, ci unui public mai larg din industria noastră. Nu are formatul clasic al unui CV cu structură standard, ci este povestea mea. Ce are în comun cu un CV clasic este faptul că îl actualizez de fiecare dată cu informațiile cele mai relevante pentru publicul căruia i se adresează”, explică președintele GMP Group.

Spre deosebire de evoluțiile profesionale ale anumitor candidați, Felix Tătaru afirmă că nu a aplicat până acum pentru obținerea „vreunei funcții”, ci a ajuns pe o anumită poziție pentru că a fost propus sau ales, pe baza rezultatelor sale anterioare. „Acum sunt Senior Vice President al International Advertising Association (IAA) Global, urmând în câteva luni să devin președintele acestei asociații, cea mai importantă la nivel global, care unește oameni din industria de marketing și comunicare din toată lumea. Am fost propus și ales datorită rezultatelor pe care le-am avut când m-am aflat la conducerea IAA România şi apoi ca Global Vice President Young Professionals (la IAA – n.red.). Dacă ar fi să recomand unui candidat ce să puncteze într-un CV, atunci i-aș spune să îl facă pentru the job (locul de muncă ideal – trad.), nu pentru any job (orice job – trad.)”, mai spune Felix Tătaru.

GMP Group, fondat de Tătaru în 1998, cuprinde agențiile GMP PR (relații publice), GMP Advertising (creație), Webstyler (digital), Point Public Affairs (public affairs și comunicare strategică), Go Studio (design grafic și branding) și Chapter 4 (relații publice).

eJobs, cel mai mare site de recrutare online din România, a lansat campania „CV & Câştigi”. Campania vine în ajutorul candidaţilor cu cele mai bune 7 reguli pentru intocmirea unui CV relevant, atât pentru personalitatea şi pregătirea lor, cât si pentru aşteptările angajatorilor. Experienţa de peste 16 ani acumulată de eJobs în domeniul recrutării online se regăseşte în construcţia celor 7 reguli.

A fost util articolul? 1
  • AvatarLuiza zice

    Buna-ziua. Dorim o intalnire de lucru cu domnul FELIX TATARU privind o colaborare pe urmatorii doi ani in sfera audio-vizual, on-line etc. In masura in care este posibila comunicarea directa cu dumnealui, asteptam confirmarea dumneavoastra. Toate cele bune. L & comp

Leave a Reply