• 1 Aug. 2006
  • 2 min

11 ponturi pentru o afacere care functioneaza.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Simple strategii de vanzare, care iti vor utiliza eficient timpul, banii si resursele Nu deveni orice pentru oricine 1. Concentreaza-te asupra unui singur produs sau unei […]

Simple strategii de vanzare, care iti vor utiliza eficient timpul, banii si resursele

Nu deveni orice pentru oricine

1. Concentreaza-te asupra unui singur produs sau unei singure linii de produse.

Studiaza afacerile de succes de pe piata ta si vei descoperi ca acestea impartasesc o mostenire comuna. Au inceput cu un singur produs sau linie de produse. Daca detii multiple linii de produse sau un catalog de produse, este mai indicat sa le sacrifici pentru o scurta perioada.

2. Concentreaza-te asupra vanzarilor si actiunilor promotionale pentru cel mai promitator produs sau serviciu.

Daca afli ca un produs sau serviciu se vinde bine de la inceput, profita de acest succes. Construieste in baza reusitelor initiale. Aduna declaratii sau studii de caz. Lanseaza o campanie PR in jurul ultimului tau succes…

3. Ingusteaza-ti piata tinta.

Sa speram ca ti-ai definit piata tinta in planul de afaceri original. Revizuieste planul pentru a te convinge ca vinzi consumatorilor vizati initial. In multe cazuri, ce ti-ai planificat nu concorda cu ce se intampla in realitate. Ia decizia – fie de a ajusta planul pentru a reflecta ce anume functioneaza, fie de a redefini, fie de a ingusta piata tinta. Astfel, se mentin concentrate eforturile de vanzari si de marketing. Cand te trezesti zilnic, vei sti pe cine incerci sa ajuti si ce anume vrei sa faci pentru ei.

4. Inceteaza sa testezi idei noi !

5. Evalueaza-ti campania promotionala.

Daca ai condus numeroase campanii in diverse media, opreste-te si descopera campania cu cea mai mare eficienta. Continua sa promovezi in cadrul campaniilor care au dat cele mai multe rezultate.

6. Observa cu perspicacitate si extinde programele existente

Continua testarea si remodelarea activitatilor de marketing care au rezultat in vanzari. In fapt, in loc de a aplica noi idei, investeste banii si timpul in programe pe care le cunosti. Mentine relatiile actuale.

7. Priveste relatiile de afaceri actuale.

Relatiile tale te pot ajuta sa iti cresti repede volumul vanzarilor? Exista vreun program de marketing si vanzari la care sa poti adera impreuna cu furnizorii actuali?

8. Analizeaza ofertele suplimentare.

Probabil partenerii tai ofera produse complementare cu al tau. Propune un joint-venture. Poti reunifica cele doua companii pentru a crea o noua solutie. Vei avea atunci un motiv pentru a aborda clientii celuilalt. Rezultatul este o scurta introducere intr-o piata tinta mai larga si cu profituri mai mari. Foloseste-ti timpul eficient !

9. Observa daca tu esti acela care isi construieste afacerea.

Michael Gerber, autorul unei serii de carti despre “mitul Internetului”, sugereaza ca multi antreprenori se limiteaza la a face o afacere, si nu la a construi o afacere. Verifica daca ti-ai pierdut timpul, daca ai rezolvat toate aspectele administrative, daca ai reusit sa te eliberezi de ele si sa te concentrezi asupra afacerii.

10. “Ierarhizeaza-ti” oportunitatile.

Observa toate oportunitatile la care lucrezi acum si acorda-le in functie de importanta o litera: A, B sau C. Litera A reprezinta veniturile din activitatea de productie, B – problemele in curs de rezolvare, iar C – bucuria muncii. Ierahizeaza-ti oportunitatile in functie de valoare si abordeaza-le pe rand.

11. Concentreaza-te pe ceea ce faci tu mai bine – nu diversifica.

Mentine-ti scopul initial, focalizat pe obiectivul principal. Odata pornita afacerea, vei avea timp suficient sa iti evaluezi ideile. Unele din aceste sfaturi pot parea contrare obiectivelor tale. In practica, pe masura ce sosesc facturile, iar incasarile nu, exista o dorinta imbinata cu teama de a accepta “tot ce apare”. In acest mod, vei obtine probabil mai mult timp, dar sfarsitul va fi acelasi… Fii focalizat, lucreaza inteligent. In afaceri, nu te poti afirma daca nu detii controlul si nu lucrezi la capacitate maxima.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply