keyboard_arrow_down
Doi tineri români de 35 de ani s-au hotărât să profite de preocuparea tot mai multor companii de a reţine şi a atrage cele mai bune talente şi au creat un magazin de beneficii online.

15.000 dintre angajaţii din România stabilesc, în fiecare lună, ce beneficii extrasalariale primesc. Totul este posibil datorită unui magazin online de beneficii – Benefit Online – creat de Stelian Bogza şi Adrian Sârbu, doi tineri de 35 de ani. „Angajaţii îşi pot alege singuri beneficiile pe care să le primească lunar, în funcţie de nevoile individuale şi de bugetul pe care îl pune la dispoziţie compania pentru care lucrează. Opţiunile angajaţilor variază de la tichete de masă şi pensii private, până la tichete de vacanţă, traininguri sau transport public”, declară Stelian Bogza, cofondator Benefit Online.

Magazinul online funcţionează astfel: companiile care doresc să le acorde salariaţiilor beneficii extrasalariale stabilesc o sumă, iar cuantumul respectiv poate fi folosit de angajaţii aşa cum doresc. „Fiecărui utilizator al platformei i se acordă un nume de utilizator şi o parolă unice. Bugetul pe care îl oferă compania este stabilit individual, în funcţie de salariat. De cele mai multe ori este vorba de un buget lunar, în lei, pe care angajatul îl vede în contul lui”, explică Bogza.

Portret stelian Bogza Stelian Bogza, unul dintre fondatorii Benefit Online.

 

Tichetele de masă, tichetele de vacanţă, decontarea transportului şi pensiile private conduc într-un top al beneficiilor pe care utilizatorii platformei preferă să-şi cheltuiască banii.

„Modul în care angajaţii aleg să-şi cheltuiască banii pe care îi primesc periodic de la angajator, sub formă de beneficii, diferă foarte mult de la lună la lună. Totodată, platforma le permite angajaţilor să acumuleze sumele pe care le primesc lunar, pentru a-şi lua anumite beneficii cu o valoare mai mare, cum ar fi o vacanţă. Am observat că sunt din ce în ce mai mulţi angajaţi care preferă să-şi strângă banii pe 2-3 luni şi apoi să plece într-o vacanţă, iarna sau vara”, afirmă Bogza.

Cel mai mare beneficiu ca valoare achiziţionat de un utilizator al platformei a fost o vacanţă de 4.000 de lei.

Circa 40 de companii folosesc, în prezent, serviciile puse la dispoziţie de Benefit Online. Ca valoare, beneficiile oferite de clienţii platformei online variază între 130 şi 1.100 lei lunar. „Media lunară ar fi undeva la 300-350 de lei”, precizează cofondatorul Benefit Online.

Beneficiile pe care le oferă platforma se împart în două categorii: deductibile fiscal (scutite de taxe şi impozite, atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori) şi nedeductibile.

„Companiile care oferă beneficii angajaţilor preferă ca aceastea să fie deductibile pentru că au nişte costuri mai mici. O companie care alege să dea 100 de lei cash unui angajat, mai trebuie să plătească încă 75 de lei sub formă de taxe, în timp ce dacă oferă 100 de lei, sub formă de beneficii, plăteşte doar 100 de lei. Pe lângă aceste beneficii deductibile, am venit şi cu o ofertă de beneficii nedeductibile.  Pentru beneficiile nedeductibile angajaţii nu mai pot folosi banii companiei, ci doar banii lor. Am încheiat parteneriate cu foarte mulţi furnizori care oferă diverse promovoţii şi reduceri, astfel încât angajaţii care vor să-şi cumpere beneficii nedeductible plătesc mai puţin decât dacă ar cumpăra direct din magazine”, afirmă Bogza.

Platformă românească, idee cehească

 

Stelian Bogza şi Adrian Sârbu s-au întâlnit în 2013, printr-o cunoştinţă comună. Stelian lucra pentru Western Union, iar Adrian la PricewaterhouseCoopers (PwC) Cehia.  „Adrian este specialist IT, la origini, şi văzuse o platformă similară în Cehia, unde lucra. Ne-am întâlnit, mi-a povestit despre platforma din Cehia şi mi-a zis că şi-ar dori să facă aşa ceva şi în România. Mi-a plăcut mult ideea lui şi aşa a început totul”,  spune Bogza.  Cei doi au hotărât ca Sârbu să se ocupe de administrare şi de operaţional, iar Bogza de găsirea furnizorilor şi clienţilor.

Investiţia iniţială în platformă, care a început să funcţioneze, oficial, de la începutul lui 2014, a fost de 20.000 – 30.000 de euro. Ulterior, Sârbu şi Bogza l-au convins pe Alin Giurea, unul dintre foştii acţionari ai Pambac Bacău, devenit între timp business angel, să investească în ideea lor. „Până în prezent, platforma a atras investiţii de circa 300.000 de euro. Suntem şase acţionari, dar niciunul majoritar”, precizează Bogza.

Până la finalul anului, Bogza şi Sârbu şi-au propus ca 50.000 de angajaţi să folosească platforma online de beneficii. „Ţinta este ca, în următorii cinci ani să ajungem la 150.000 de angajaţi”, mai spune Bogza.

Benefit Systems SRL, firma care administrează platforma de beneficii, a avut o cifră de afaceri de 1,5 milioane de lei (circa 340.000 de euro) anul trecut. Valoarea beneficiilor puse la dispoziţia angajaţilor de către companii prin platforma online a fost de aproximativ 10 milioane de lei (peste 2,4 milioane de euro).

spune-ti parerea