Sunt unii oameni care lucrează în domeniul vânzărilor binecuvântați cu abilități spectaculoase. Acestora pare că le-a fost scris să încheie nenumărate contracte. Și totul le vine atât de natural.
Nu te numeri încă printre ei, dar ți-ai dori să le calci pe urmă? Există anumite calitati ce pot fi dezvoltate, antrenate, pentru a excela la jobul pe care-l ai sau pe care plănuiești să-l obții. Și dacă tot am amintit acest aspect, e bine să știi că în acest moment ai la dispoziție peste 7.000 de joburi în vânzări pe ejobs.ro.
Revenind însă la subiectul concret al articolului, în el vei găsi cele 5 calitati pe care ar trebui să le dețină toți cei ce-și doresc să se perfecționeze ca oameni de vânzări. Acum, le voi lua pe fiecare în parte pentru a arăta de ce sunt esențiale în acest univers.
Această trăsătură apare, în mod evident, în multe studii care explorează succesul uman. Ea însumează de fapt mai multe calitati precum: responsabilitate, onestitate și flexibilitate. Oamenii conștiincioși planifică și se organizează pentru a obține succesul, își asumă greșelile și-și celebrează performanțele. Oamenii conștiincioși sunt recunoscuți și pentru capacitatea lor de a-și îndeplini partea care le revine dintr-o sarcină fără a se da înapoi de la muncă.
Tenacitatea vine din interiorul omului de vânzări, iar o excelentă comparație în acest sens este parcurgerea unui maraton. Nu ai nevoie de multă pregătire pentru a începe un maraton, dar este nevoie de un alergător tenace pentru a-l termina. Parcurgerea unui maraton este atât mentală, cât și fizică. Dacă nu crezi cu adevărat că vei reuși, niciun efort fizic nu te va putea duce la linia de finish. Același lucru e valabil și în vânzări. Este posibil să fii familiarizat cu procesul, să cunoști produsul, dar dacă nu te cunoști pe tine, nu vei avea succes.
Specialiștii în vânzări nu se tem de discuții telefonice provocatoare, știu să vină cu argumente inspirate în fața obiecțiilor serioase ale clienților și sunt capabili să poarte o discuție la un nivel înalt cu potențialii oameni pe care vor să-i atragă. Dacă nu are încredere în propriile forțe, un om de vânzări va petrece prea mult timp în culise pregătindu-se și nu suficient timp pe teren/ la telefon obținând rezultate palpabile.
Un studiu efectuat de Hubspot arată că 69% dintre cumpărători afirmă că ascultarea cu adevărat a nevoilor lor este cel mai important element al unei experiențe pozitive de vânzare. Mai presus de orice, un specialist în vânzări își petrece cea mai mare parte a timpului punând o serie de întrebări și ascultând apoi cu atenție, pentru a putea să-l mulțumească pe deplin pe potențialul cumpărător.
Creativitatea este o trăsătură mai degrabă asociată cu marketingul decât cu vânzările. La urma urmei, echipele de marketing vin cu sloganuri atrăgătoare, anunțuri atractive și campanii promoționale pe care nu le dai rapid uitării. Dar adevărul este că o minte creativă este la fel de necesară și în vânzări.
Pentru a vinde eficient, trebuie să privești situațiile puțin diferit față de majoritatea oamenilor. Trebuie să poți evalua nevoile unui potențial client și să-i oferi soluțiile de care acesta are concret nevoie, soluții ce poate nu sunt evidente la o primă discuție. Iar asta necesită o mare doză de creativitate.
Deși ar putea fi posibil să dezvolți o parte dintre aceste calitati în timp, pur și simplu muncind în vânzări, ar fi bine ca ele să fie antrenate și prin intermediul training-urilor de specialitate, dar și prin parcurgerea cărților de profil. În cele din urmă vei găsi negreșit exemple ce te vor ajuta să vii cu abordări inspirate, de succes, pentru a excela la capitolul vânzări.
Ți-a plăcut acest articol despre acele calitati pe care ar trebui să le aibă un bun om de vânzări? Citește și:
Top 10 domenii în care te poți angaja și dacă nu ai experiență
7 sfaturi cu ajutorul cărora vei obține un job în vanzari