• 4 Jan. 2005
  • 2 min

Cautarea surselor de inspiratie.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Obtine un avantaj competitiv prin studierea publicitatii concurentilor. I: Imi deschid o noua afacere si ma intreb de unde sa obtin idei pentru publicitate. Nu ar […]

Obtine un avantaj competitiv prin studierea publicitatii concurentilor.

I: Imi deschid o noua afacere si ma intreb de unde sa obtin idei pentru publicitate. Nu ar fi mai bine sa fac aproximativ acelasi lucru pe care il fac concurentii?

R: Da, poti sa iti lansezi reclamele in aceleasi medii publicitare ! Studiaza concurentii cei mai puternici – cei care s-au mentinut pe piata de multa vreme. Identifica programele TV si posturile de radio utilizate de catre acestia, precum si amplasarea sau pozitia tipariturilor si a afiselor exterioare. Orice actiune a acestora functioneaza, ceea ce inseamna ca si-au atins piata tinta.

Dar daca hotarasti ce mesaj sa creezi si cum sa il lansezi, bazeaza-te pe intuitia ta. Ai incredere in tine pentru a dezvolta, a crea un nou “look“ pentru campania ta promotionala. Aminteste-ti ca datorita viziunii tale unice si personalitatii tale s-a deschis afacerea. Asa ca ai incredere in conceptele tale si nu iti fie teama sa faci vreo greseala. Nimeni nu este perfect, dar ideile tale traznite/serioase/de viitor/ciudate pot avea un real succes. Unele dintre cele mai valoroase idei se gasesc in “cosurile de gunoi” ale agentiilor de publicitate deoarece clientilor le este teama sa inceapa ceva nou. Oricum, metoda experimentului si erorii sunt caile cele mai bune pentru a vedea ce merge bine si ce nu. K-Mart au renuntat la Blue-Light Specials, si acum le-au readus in prim plan. Cei de la Borden ne-au prezentat-o pe Vacuta Elsie pana am avut impresia ca paste in fundul gradinii. Aceasta a fost retrasa, apoi a revenit. Mr Whipple a mototolit hartie igienica la televizor, a facut o pauza si acum mototoleste aceeasi hartie igienica. Acestea sunt doar cateva exemple ale artificiilor unor campanii publicitare destinate sa ne faca sa cunoastem marcile care, de altfel, ni s-au intiparit in memorie chiar si atunci cand nu le mai vedem. Este remarcabil ! Construieste-ti reclame de neuitat, care sa se desprinda din multimea reclamelor cu “look” normal din aceeasi industrie.

Este unica sansa pe care o poti avea pentru a patrunde pe piata dura a marilor concurenti. De exemplu, cele mai multe reclame produselor miraculoase pentru slabit arata la inceputul si la sfarsitul reclamei femei care au pierdut din greutate sau reclamele pentru masini arata vehicole ruland pe carosabil printre munti sau printre serpentine. In aceste campanii, companiile mari au de castigat pentru ca isi permit sa cumpere cel mai mare spatiu publicitar. Companiile mici ajung doar sa le reaminteasca oamenilor de ce au nevoie pentru a scadea cu cateva kilograme in greutate, pentru ca in momentul in care se vor hotari sa cumpere, consumatorii isi vor aminti doar spoturile rulate cel mai des. Daca nu le poti depasi financiar, incearca prin inteligenta. Cere sfaturi agentilor de vanzari, in special a celor din radio. Adeseori i-am observat dezvoltandu-si carierele in cadrul agentiilor de publicitate. Spune-le catorva ce poti face tu in plus fata de concurentii tai (esti mai rapid, mai ieftin, calitatea produselor e superioara – ar fi bine sa existe ceva !), apoi lasa-le frau liber sa dezvolte cateva reclame pentru tine. Nu e nevoie sa folosesti aceste reclame, dar este foarte posibil sa vrei sa o faci !

A fost util articolul? 0

Leave a Reply