• 26 Jan. 2016
  • 3 min

Competenţe digitale esenţiale pentru angajaţii din marketing şi contabilitate

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Ştii să lucrezi cu Microsoft Office, Skype, Youtube,  baze de date, tehnologii de tip cloud ori cu soluții ERP şi CRM? Atunci nu-ţi va fi greu să găseşti un job în marketing şi contabilitate, două dintre domeniile aflate mereu la mare căutare printre candidaţi.

Un job în marketing ar putea reprezenta visul oricărui tânăr dornic să se angajeze într-un domeniu creativ. Iar marketingul se transformă, tot mai mult, în digital. Prezenţa digitalului este vizibilă în idei, măsurare, prezentări, clienţi, produse şi campanii, elemente tradiţionale ale marketingului.

Suita de aplicaţii de productivitate Microsoft Office constituie instrumentul tradiţional de lucru al angajaţilor de marketing, astfel că orice salariat din domeniu trebuie să ştie să folosească tehnologii ca PowerPoint, Excel sau Outlook. Un studiu realizat în 2013 din firma americană de cercetare de piaţă Forrester arăta că 85% dintre organizaţiile intervievate foloseau suita de aplicaţii de productivitate Microsoft Office 2010. Mai mult, datele Microsoft evidenţiază că peste 1,2 miliarde de oameni, din toată lumea, folosesc pachetul Office.

Totodată, angajaţii care activează în marketing şi în industrii conexe realizează  extrem de multe activităţi în echipă, aşa că din „tolba” lor de competenţe digitale nu ar trebui să lipsească instrumentele de comunicare la distanţă, precum Skype ori tehnologiile de tip cloud. De asemenea, un job în marketing presupune şi cunoştinţe despre utilizarea mediului online şi a reţelelor sociale, precum şi experienţă de lucru cu anumite aplicaţii mobile, ori cu sisteme CRM (Customer Relationship Management). Principalul rol al sistemelor CRM este de a integra şi de automatiza departamentele de vânzări, marketing şi customer service.

Marketingul are un potenţial enorm de dezvoltare pe piaţa locală, raportat la ceea ce înseamnă publicitatea şi mediul online în România. Piaţa de publicitate din România a fost estimată la o valoare netă de 322 de milioane de euro în 2015, potrivit unei analize publicate anul trecut de agenţia de media  Initiative. Mediul online s-a plasat pe locul al doilea, după televiziune,  în clasamentul zonelor estimate să atragă cele mai mari investiţii din publicitate în 2015, cu 56 de milioane de euro.

Marketingul online a evoluat constant în ultimii ani, chiar şi în România, în ciuda ratelor reduse de folosire a Internetului şi a gradului scăzut de alfabetizare digitală de pe piaţa locală, comparativ cu alte state din Uniunea Europeană (UE).  În 2014, de exemplu, doar 3% dintre români foloseau Internetul ca să cumpere sau să comande conţinut online, precum muzică, filme, cărţi electronice, reviste, ziare, produse software sau cursuri electronice, conform celor mai recente date ale Eurostat, oficiul statistic al UE.

Contabilitatea, esenţială pentru business

 

Departamentul financiar/contabil este unul dintre cei mai importanţi piloni ai unei afaceri şi se află printre primele zone „informatizate” ale businessului.  Investiţiile în informatizare trebuie dublate de salariaţi care să ştie să folosească în mod corespunzător soluţiile tehnologice oferite de către angajatori. Prin urmare, pachetul de aplicaţii de productivitate Microsoft Office se regăseşte, obligatoriu, printre competenţele digitale ale oricărui contabil sau finanţist.

Contabilii şi finanţiştii navighează printr-o mulţime de cifre şi date,  iar una dintre cele mai importante „busole” tehnologice din activitatea lor zilnică este soluţia Microsoft Excel, pe care ar trebui să  o stăpânească foarte bine.  Totodată, companiile obişnuiesc să-şi gestioneze datele financiare printr-un software specific, pe care angajaţii trebuie să-l cunoască ori, dacă nu, să poată învăţa rapid să-l folosească.

De asemenea, un contabil sau un finanţist competent nu are dificultăţi în a lucra cu tehnologii de tip cloud, baze de date ori cu sisteme ERP (Enterprise Resource Planning), iar o familiarizare cu acestea poate fi un important avantaj la angajare. Mai mult, confidenţialitatea ocupă un rol foarte important în fişa postului oricărui contabil sau finanţist, astfel că angajaţii din domeniul sunt obligaţi să deţină competenţe digitale prin care să  se asigure protecţia datelor.

Microsoft România şi eJobs  au lansat proiectul „Competenţe pentru competitivitate”, care îşi propune să informeze candidaţii aflaţi în căutarea unui loc de muncă despre nivelul de competenţe digitale solicitat de angajatorii care recrutează. De asemenea, proiectul vine în sprijinul candidaţilor care doresc să-şi îmbunăţească nivelul de cunoştinţe digitale pentru a deveni mai eficienţi şi competitivi pe piaţa muncii.

A fost util articolul? 1

Leave a Reply