• 16 Mar. 2006
  • 4 min

Cum sa obtii publicitate gratuita pentru afacerea ta

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Ce fel de energie investesti in obtinerea publicitatii pentru firma ta? Cine din compania ta este responsabil de relatiile publice? Ceea ce stiu despre PR din […]

Ce fel de energie investesti in obtinerea publicitatii pentru firma ta? Cine din compania ta este responsabil de relatiile publice? Ceea ce stiu despre PR din perspectiva scriitorului sunt trei reguli esentiale pe care le-as numi Regulile Relatiilor Publice:

– Scriitorii scriu despre companiile pe care le cunosc;
– Scriitorii scriu despre companiile carora cititorii lor le fac reclama exagerata;
– Scriitorii scriu despre companiile care nu le stau in calea cercetarii.

Aceste trei reguli ar prebui sa fie predate in orice curs de afaceri cand se preda despre publicitate si relatii publice. Imi este teama ca multi dintre voi (cei care se ocupa de PR), va pierdeti slujbele pentru ca nu incercati sa obtineti reclama gratuita pentru companiile voastre.

Regula nr. 1: Spuneti scriitorilor despre compania voastra

Se intampla sa stiu ca multi dintre voi sunteti niste dezastre in relatiile publice. Cum stiu asta? In fiecare saptamana zeci de cititori sau cei din PR imi povestesc despre cat de bune sunt serviciile sau produsele companiei sau clientilor lor. Ai observat ca eu scriu despre competitori si nu despre compania ta? Te-ai gandit ca nu scriu despre tine pentru ca nu te cunosc?

Drept exemplu, saptamana trecuta in ghidul de comert de pe internet, am scris despre sapte companii care ofera o forma bogata de media prin e-mail. Am auzit imediat de la reprezentativi sau clienti de inca cinci solutii. Unde erau acele mesaje cand intocmeam articolul?

Ce tipuri de mesaje primesc? In ordinea cresterii influentei:

– Un comunicat de presa generic de la o persoana oficiala in PR
– Un comunicat de presa cu un bilet personal spunandu-mi de ce acest anunt ma va interesa, luand in considerare ce am scris deja pe aceasta tema.
– Un bilet personalizat spunandu-mi ca din moment ce am fost interesat de o anumita solutie despre care am scris de curand, s-ar putea sa fiu interesat in ceea ce face acasta noua companie (sau in ceea ce face in mod diferit), cu o scurta explicatie despre ceea ce face
– Un bilet personal de la un client multumit in care spune ca ar trebui sa cercetez o solutie buna pe care au gasit-o ei.

Poti face diferenta? Da. Fa o lista cu toate publicatiile pe care o citesti in mod obisnuit. Fa-o sa circule prin birou cerand fiecarui membru al staffului tau sa includa ce citesc ei. Vei observa ca exista poate 15 sau mai multe publicatii pe care le cititi colectiv.

Acum, nu culege toate adresele noastre din aceste reviste si sa ne adaugi listei tale de presa (poti face asta, dar nu este de ajuns). Scriitorii sunt placut impresionati cand auzim de la cititori care au citit in mod clar ceva din lucrul nostru. Daca tu imi scii si imi demonstrezi ca imi cunosti stilul si despre ce scriu in continuare , atunci e cu atat mai posibil sa cer o foaie alba sau o mostra din software, e-mail, cercetarea ta.

Deasemenea nu lasa numai departamentul de PR sa se descurce cu corespondenta. Ce crezi ca m-ar impresiona mai mult: un bilet de le PR despre solutiile de networking, sau un bilet de la directorul de tehnologie a Cisco cu privire la solutiile de networking? Nu trebuie sa te gandesti prea mult pentru a-ti da seama. Pune persoana cea mai apropiata de aceasta sa scrie unor membrii ai presei.

Regula nr 2: Convinge-ti clienti sa iti faca multa reclama (noua)

Ce ar putea sa fie mai impresionat pentru un scriitor decat un client care este atat de entuziasmat de un produs pe care il foloseste incat trimite mailuri despre el? Viral PR—nu poti invinge asta.

Regula nr 3: Nu ne enerva

Nu bombarda membrii presei cu mesaje atasate decat daca ei le cer, dar ar trebui sa aveti gata documente oficiale in cazul in care ne hotaram sa scriem despre ele. Comprima cat mai mult imaginile incluse in atasamente. Nu stii daca scriitorul lucreaza acasa printr-o conexiune prin telefon care merge prost sau daca lucreaza acasa cu un rapid T3. Daca produsul sau serviciul tau este tehnic, ia o foaie (dar nu o brosura) gata sa fie trimisa. (daca nu esti sigur ca ai o foaie buna cu informatii despre serviciile tale—semneaza). Daca trimiti o foaie alba , asigura-te ca se printeaza repede si ca arata bine imprimata alb-negru. Deasemenea sa te asiguri ca exista cel putin o ilustratie despre felul in care functioneaza produsul tau. Toata lume se uita mai intai la poze. Daca vinzi software care ar putea sa prezinte interes pentru o firma mica, ofera o recenzie. Poti trimite si o cercetare daca acela este domeniul in care activezi. Cum este posibil sa citez Zona Research, AMR Research, Forrester Research, Meridien, eMarketer si IDC? Aceste companii pun la dispozita scriitorilor proiectele de cercetare. Nu putem fi impresionati de calitatea serviciilor tale daca nu putem sa le atingem. Nu credeti ca o sa avem incredere in demonstratie.

Apoi vei vedea ca un Web-site ca E-Commerce guide, scriitorii au cu totii adresa disponibila in orice articol pentru ca voi sa ne puteti contacta. Nu ne contactati pe toti in acelasi timp pentru acelasi produs. Poti gasi o modalitate mai buna de a ma instraina decat sa imi obtii interesul fata de compania ta, sa ma faci sa imi petrec timpul cercetand informatii cu privira la competitorii tai si apoi sa aflu, in ziua in care planuiam sa scriu articolul ca Beth Cox sau Mark Merkow sau Don Sussis tocmai a scris despre tine? Decide-te in avans unde s-ar potrivi mai bine produsul si mentine un singur scriitor pe livrare. Daca nu esti sigur, atunci contacteaza editorul acestei livrari si lasa-l pe el sa trimita informatii scriitorului corespunzator.

Comunicatele de presa : un rau necesar

Exista multe, multe, multe piete de desfacere care sunt subiecte de stiri. Partea cea mai grea este sa aduci stirea in aceste locuri intr-un mod timpuriu. Am gasit software care, prin folosirea unui wizard te va ajuta sa scrii un comunicat de presa bun si sa il trimiti via e-mail la peste 13000 de iesiri media. Produsul se numeste Press Booster. Poti achizitiona software-ul- care controleaza daca mai exista updatare prin lista de contact atunci cand il deschizi—pentru mai putin de 200$. Alternativ, compania iti poate trimite comunicatul cu 70$. In curand va exista deasemenea o versiune de fax al acestui software, ceea ce este bine din moment ce faxul este inca modalitatea preferata de comunicat de presa in multe redactii de stiri.

Folosind Press Booster, poti selecta dupa industrie sau geografic locul in care iti va trebui trimis comunicatul. Eu personal nu obisnuiesc sa scriu despre stiri. Dar asigura-te ca acel comunicat de presa trimis ajunge la supapele care scriu despre stiri, pentru ca in continutul lor se gaseste comunicatul.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply