Când te angajezi pentru prima oară e normal să ai dubii în privința companiei sau a poziției pe care o ocupi. Nu știi la ce să te aștepți, mai ales dacă nu ai pe cineva pe care să întrebi despre cultura și valorile organizației respective. Îți poți pune mai multe întrebări: dacă e ceea ce-ți dorești să faci în continuare, dacă domeniul ales e potrivit pentru tine, dacă ești pe aceeași lungime de undă cu colegii sau dacă o managerul o să te sprijine în bunul mers al carierei tale.
Când te angajezi pentru prima oară e normal să ai dubii în privința companiei sau a poziției pe care o ocupi. Nu știi la ce să te aștepți, mai ales dacă nu ai pe cineva pe care să întrebi despre cultura și valorile organizației respective. Îți poți pune mai multe întrebări: dacă e ceea ce-ți dorești să faci în continuare, dacă domeniul ales e potrivit pentru tine, dacă ești pe aceeași lungime de undă cu colegii sau dacă o managerul o să te sprijine în bunul mers al carierei tale.
Până să ajungi să te angajezi însă, poți să faci câteva demersuri ca să-ți dai seama dacă te potrivești rolului pe care urmează să-l ocupi.
Pentru început, până să ajungi să te angajezi e important să știi foarte bine ce-ți dorești, care-ți sunt pasiunile, hobby-urile sau în ce fel de mediu ți-ar plăcea să lucrezi. Știm că nu toți au o viziune foarte clară asupra jobului viitor, însă în mare ar trebui să-ți setezi câteva obiective și să știi aproximativ în ce direcție să mergi.
Pentru ca lucrurile să meargă într-un sens pozitiv după ce ai obținut primul job, e nevoie ca și abilitățile tale să se potrivească cu rolul respectiv. Tocmai de aceea, ar fi bine să le depistezi din timp. Iar ca să faci asta, trebuie să știi că sunt două tipuri de abilități, cele soft care influențează capacitatea de comunicare, cooperare și inovație, și cele hard, adică cunoștințele de specialitate ce țin de pregătirea ta profesională.
Folosește-le atât în CV, ca și angajatorul să-și dea seama ce fel de personalitate ai, dar și ulterior la locul de muncă.
Descrie jobul perfect în viziunea ta. La ce mă refer? La felul în care ai vrea să-ți desfășori activitatea. Dacă vrei să interacționezi cu publicul sau nu, dacă reușești să comunici cu membrii unei echipe sau dacă vrei să fie un job activ.
Aici este important să te gândești la toate ingredientele care alcătuiesc jobul ideal pentru tine. Ia în considerare toate elementele precum persoanele cu care ai vrea să lucrezi și rezultatele pe care vrei să le obții.
Dacă ai fost acceptat la un job, analizează procesul de recrutare prin care ai trecut. Dacă ți-au plăcut oamenii cu care ai interacționat sau cum a decurs testarea. Iar dacă mai nelămuriri legate de job, nu ezita să întrebi recrutorul. Iar în funcție de detaliile pe care ți le va oferi, vei observa și transparența angajatorului.
Așadar, dacă ai trecut prin toate aceste puncte, poți lua o decizie cu ușurință. Ce trebuie să reții însă este faptul că e de datoria ta să te documentezi înainte să te angajezi, să afli cât mai multe informații, dacă vrei ca primul job să fie potrivit așteptărilor tale.
Iar ca să-ți fie mai ușor atunci când îți cauți primul job, ne-am gândit să-ți venim în ajutor cu cele mai tare locuri de muncă. De partea ta rămâne doar să-ți alegi domeniul și să aplici pentru pozițiile disponibile aici.
Citești și:
Cum arată o zi din viața unui jurnalist?