• 13 May. 2005
  • 2 min

Puncte tari in recrutare

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

(Ceea ce urmeaza este primul dintr-o serie de articole care incearca sa defineasca caracteristicile unui recruiter de succes si ofera informatii si sfaturi, ajutandu-l pe recruiter […]

(Ceea ce urmeaza este primul dintr-o serie de articole care incearca sa defineasca caracteristicile unui recruiter de succes si ofera informatii si sfaturi, ajutandu-l pe recruiter sa aiba si mai mult succes.)

Care sunt caracterisiticile unui recruiter de succes?

Cea mai simpla definitie a unui recruiter de succes este ca “acesta imbina realizarea scopurilor organizationale cu scopurile sale personale.” Cea mai simpla cale catre o recrutare de succes este intelegerea artei de a vinde sau, pe scurt, “procesul de recrutare care satisface candidatul.” Baza acestui proces este descoperirea si satisfacerea nevoilor candidatului si asigurarea in acelasi timp a indeplinirii nevoilor de angajare ale organizatiei.

In trecut, tehnica dominanta de vanzare consta in a spune tuturor celor interesati cat de minunat este produsul sau serviciul tau sperand ca cineva il va si cumpara – fie ca aveau sau nu nevoie de el. Astazi, arta vanzarii implica descoperirea nevoilor individuale si organizationale si explicarea modului in care produsul sau serviciul tau raspunde acestor nevoi.

Deci care este tehnica de vanzare de astazi a specialistilor in recrutare? In primul rand, recruiterii se vand pe ei insisi, asigurandu-se ca respectivii candidati simt ca recruiterul pune interesul lor in prim plan. In al doilea rand, oamenii schimba posturile si pentru a-si indeplini nevoile individuale si depinde de specialistul in recrutare in ce masura reuseste sa vanda postul sau imaginea organizatiei pentru a raspunde nevoilor individuale ale candidatilor. Cheia vanzarii sunt cunostintele –cunoasterea organizatiei si/ sau postului si cunoasterea modului de identificare a nevoilor candidatului.

Tehnicile de recrutare care se vand necesita o buna pregatire. Specialistul in recrutare trebuie sa cunoasca mai intai abilitatile necesare pentru ocuparea unui post, intelegand in acelasi timp datoriile si responsabilitatile inerente acelui post. O apreciere a personalitatii si culturii organizatiei este necesara pentru a evita sindromul de nepotrivire.

In fine, o cunoastere aprofundata a Trasaturilor si Beneficiilor organizatiei si/ sau postului este foarte importanta pentru abilitatea recruiterului de a 1) explica cum vor fi indeplinite nevoile candidatului pe care le descopera si 2) vinde imaginea organizatiei si/ sau postului o data ce nevoile candidatului au fost descoperite. (Nota: o Trasatura este o caracteristica a organizatiei sau a unui post, iar un Beneficiu este valoarea Trasaturii pentru candidat, fie ea reala sau perceputa.) Un element intrinsec al dezvoltarii Trasaturilor si Beneficiilorsta consta in faptul ca recruiterul trebuie sa fie pregatit sa dovedeasca existenta Trasaturilor si Beneficiilor afirmate, altfel aceasta parte a pregatirii va fi irosita.

O data ce pregatirea este completa, specialistul in recrutare este gata sa discute cu cativa candidati. Primul pas este acela de a da dovada de profesionalism fata de candidat stabilind o agenda a interviului, descoperind si confirmand nevoile candidatului si apoi manifestand o intelegere reala a acestor nevoi si a motivelor pentru care acestea exista. Al doilea pas este cel de a asigura potrivirea candidatului cu nevoile organizatiei vizand potrivirea abilitatilor si o potrivire rezonabila a ceea ce se numeste PICM:

Personalitate – organizationala fata de aplicant
Intelect – abilitati si aptitudini naturale
Cunostinte – si experienta
Motivatie – ce-l motiveaza pe aplicant

Al treilea pas este de a stabili calitatea potrivirii relatiei dintre organizatie si candidat. Daca recruiterul stabileste ca organizatia si candidatul se potrivesc in mare masura, atunci aplicantul devine un candidat. Ultimul pas este cel de a incheia evaluarea aplicantului prin 1) reafirmarea calitatii potrivirii dintre nevoile organizatiei si cele ale aplicantului, 2) revizurea beneficiilor acceptate anterior de aplicant si 3) identificarea si explicarea urmatorului pas in procesul de angajare.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply