• 3 Mar. 2017
  • 3 min

Sfaturile specialiștilor în HR pentru reducerea deficitului de personal

work

Profesioniști de top din domeniul resurselor umane oferă sfaturi prețioase pentru combaterea deficitului de personal de pe piața forței de muncă din România.

Deficitul de personal este una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă angajatorii de pe piața locală a forței de muncă. Specialiștii de top prezenți la evenimentul  HR 2.0, organizat de publicația online de business Wall-Street.ro, au prezentat mai multe soluții prin care companiile din România ar putea să depășească provocările generate de deficitul de personal, atât din perspectivă calitativă, cât și numerică.

Bogdan Badea, director de vânzări eJobs:

 

„O postare a unui anunț sec de angajare nu mai funcționează. Mesajul tău, ca angajator trebuie să fie personalizat. Trebuie să aibă ceva care să atragă tinerii. Nu mai funcționează exprimări de genul <<mediu competitiv>> sau alte clișee pe care tinerii nu le mai suportă”.

„O exprimare de genul <<un plan de carieră clar>> bate întotdeauna exprimarea <<posibilități de promovare>>.  Tinerii vor certitudini, nu mai vor posibilități de promovare. Ei vor să știe care e planul lor de carieră încă de la începutul carierei”.

„Un brand de angajator bun atrage candidați. Noi, prin platforma eJobs, știm foarte bine ce înseamnă numărul de aplicanți pentru companii care au un brand de angajator bun și ce înseamnă numărul de aplicanți pentru companii care nu au brand de angajator renumit sau perceput ca fiind pozitiv de către candidați. De aceea, investiția în employer branding este decisivă în 2017 astfel încât să ai aplicanți. Companiile cu un brand de angajator bun au o rată mai mare de prezență la interviu și, câteodată, unii candidații spun că ar accepta o ofertă financiară mai mică de la un brand de angajator care lor le sunt pe plac”.

„Companiile ar trebui să se concentreze mult mai mult pe păstrarea angajaților, în condițiile în care deficitul de personal va continua să crească și în 2017. De aceea, programele de retenție încep să devină obligatorii”.

„Experiența candidatului este foarte importantă. Din ce în ce mai multe companii din afară investesc în experiența candidatului din momentul în care îl aduc la ușă pânâ în momentul în care s-a integrat în companie. Dacă experiența candidatului la interviu este mai puțin bună, dăunează foarte mult brandului de angajator. Angajații și cei care vin la interviu sunt ambasadorii sau non ambasadorii brandului unei companii”.

Cristina Săvuică, Chief Happiness Officer, Lugera & Makler România:

 

„Ceea ce am văzut că funcționează și ceea ce ne sfătuim și clienții este să facă parteneriate cu universitățile”.

„Companii ar trebui să organizeze internshipuri, să fie deschise către instrumentele neconvenționale, cum ar fi Facebook, să-și construiască un brand de angajator și să se concentreze pe corporate well-being”.

„Propuneri pentru autorități în direcția reducerii deficitului sunt crearea de școli profesionale, pentru că ducem o lipsă acută de oameni pregătiți. Alte propuneri ar mai fi un sistem dual de educație și un grad ridicat de aplicabilitate în curricula universitară”.

„Optimizarea programelor sociale ar putea contribui la reducerea deficitului. Nu am văzut nicăieri programe prin care să putem integra, pe piața muncii, persoanele cu handicap, de exemplu”.

„O altă soluție ar putea fi oferirea de programe gratuite de orientare în carieră”.

Mădălina Colea, Business Development Manager, PayOut Payroll Outsourcing:

 

„Ar trebui să existe un dialog social între companii și stat pentru înființarea unor demararea unor programe de locuire pentru angajați”.

Mădălina Colea a precizat că ar trebui luate măsuri atât pentru rezolvarea deficitului de forță de muncă, cât și pentru rezolvarea de talente. „Polica de motivare a talentelor ar trebui să cuprindă mai multe aspecte, nu doar partea de salarizare. De asemenea, companiile ar fi bine să aibă mai multă deschidere către relocare. Dacă se dorește cu adevărat atragerea unui talent în companie, ar trebui să vorbești foarte serios despre relocare în cadrul departamentului de HR din companie”, a precizat Mădălina Colea.

Corina Cimpoca, fondator, MKOR Consulting:

 

„Un beneficiu important pe care și-l doresc candidații este un program flexibil la locul de muncă”.

„Puneți la dispoziție angajaților o zi în care să poată lucra de acasă”.

„Companiile ar trebui să încurajeze creativitate și colaborarea între colegi”.

„Acordați trotinete la birou”.

„Oferiți-le angajaților voștri posibilitatea ca în 20% din program să lucreze la proiecte paralele”.

„Faceți studii de satisfacție a angajaților voștri”.

„Răsplătiți loialitatea colegilor”.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply