Unsprezece antreprenori români și străini lansează o provocare absolvenţilor de liceu şi tinerilor din anii I şi II de facultate din România. În luna octombrie, dau startul cursurilor la facultatea de business, The Entrepreneurship Academy, și își propun să susțină tinerii cu stagii de practică anuale în Silicon Valley şi burse de până la 5.000 euro pe an.
La finalul celor patru ani de studii, prin dobândirea celor 240 credite, studenții academiei vor primi o diplomă și titlul de Bachelor of Business Administration (absolvent în administrarea afacerilor – trad.), cu specializarea în antreprenoriat. Diploma va fi emisă de către Şcoala Internaţională de Antreprenoriat Team Academy din Olanda, acreditată și recunoscută la nivel internațional.
Şcoala antreprenorială aduce în țara noastră un model educațional implementat în peste 18 țări europene. „91% dintre absolvenții acestui model educațional au un loc de muncă în primele şase luni după absolvire, iar 47% au un business sustenabil la doi ani după absolvire“, declară Ruxandra Zaharia, marketing & PR pentru The Entrepreneurship Academy.
Academia oferă studenților posibilitatea de a învăţa şi de a se adapta la situaţii noi şi imprevizibile în business. Cei patru ani de studiu vor fi dedicaţi cursurilor de administrarea afacerilor, marketing, economie, management, vânzări. Tinerii vor dezvolta business-uri profitabile sub îndrumarea a unsprezece manageri de top, antreprenori şi CEO cu experienţă recunoscută în România şi în străinătate. Dintre profesorii mentori amintim: Florin Ilie – Head of Financial Markets Sales al ING Bank în Romania ING, Steven van Groningen – CEO Raiffeisen Bank, Cosmin Alexandru – decan al The Entrepreneurship Academy și Sergiu Neguț – antreprenor și Associate Dean la Maastricht School of Management.
Studenţii vor avea parte şi de stagii anuale de practică în străinătate în Amsterdam, Silicon Valley și într-o țară cu piață aflată în curs de dezvoltare: China sau Brazilia.
Academia îşi propune să familiarizeze tinerii cu mediul de afaceri. La finalul facultății vor avea propria companie deja înființată și un set de abilități ce nu pot fi dezvoltate în sălile de curs clasice: atitudine antreprenorială, responsabilitate și capacitatea de a schimba lucrurile și lumea.
Înscrierile sunt deschise pe site-ul academiei, unde este detaliat şi procesul de aplicare şi admitere. Vor fi selectaţi acei candidaţi care vor demonstra comisiei de evaluare că sunt motivaţi şi pregătiţi să facă faţă unui program foarte intens de formare academică şi profesională. Primul pas este completarea formularului de aplicare, iar al doilea constă în participarea la Entrepreneurship Bootday. Evenimentul oferă ocazia de experimenta modelul educațional al Entrepreneurship Academy, dar este şi o oportunitate de networking cu profesorii academiei.
Am vorbit cu Ruxandra Zaharia, marketing & PR pentru The Entrepreneurship Academy, despre profilul candidaţilor înscrişi, cum se desfăşoară Bootday şi care sunt obiectivele academiei pentru anul şcolar care începe în toamnă.
Ruxandra Zaharia: În primul rând, The Entrepreneurship Academy este o facultate adresată tinerilor care își planifică viitorul academic. Căutam tineri de liceu, ancorați în realitate, pasionați de antreprenoriat, curioși, care vor să construiască și sunt dispuși să își asume o astfel de provocare.
De altfel, le spunem tinerilor care vor să aplice la şcoala antreprenorială că își pot depăşi propriile limite. Le mai spunem că vor fi patru ani super cool, dar grei, iar noi le punem la dispoziție tot ce avem mai bun în materie de antreprenoriat și profesori.
Ne așteptăm ca studentii noștri să fie curioşi și nerăbdători. Să nu poată să stea ore întregi pe un scaun să asculte un profesor, ci să ceară informații clare, concise și relevante. Apoi, să vrea să pună în practică ce aud la cursuri, să verifice dacă funcționează și cum.
Când o să-și înceapă business-ul, la începutul primului an, nu ne așteptăm să le iasă din prima, dar ne așteptăm să încerce până când vor reuși.
Ruxandra Zaharia: La BootDay sunt invitaţi toţi elevii care au fost selectaţi în urma aplicării online. BootDay este o experienţă de o zi prin care învăţăm, ne cunoaştem şi descoperim cât de mult li se potriveşte tinerilor să devină studenți-antreprenori în cadrul academiei. Experienţa este dedicată tuturor elevilor care vor să-şi provoace abilităţile antreprenoriale, într-un context de învăţare altfel (real, colaborativ, cu antreprenori alături). Primul BootDay, din 6 februarie, ne-a validat ideea că antreprenoriatul nu e pentru orice tânăr curios sau care are deja o afacere de familie. Antreprenoriatul este pentru acei tineri care sunt conştienți de sine, care vor să învețe din experienţe şi greşeli, au curajul să pună întrebări și, foarte important, care vor să lucreze în echipă. Ne-a făcut plăcere să petrecem 12 ore cu 12 tineri veseli și creativi. Cei 12 participanţi au avut 10 ore la dispoziţie pentru a rezolva un brief al unei companii românești și să propună soluții reale pe care clientul le poate implementa în dezvoltarea business-ului.
Am învățat lucruri despre tineri și ne-am luat notițe despre cum putem îmbunătăți BootDay-ul, astfel încât să le oferim o experiență valoroasă și unică. Din 12 candidați am acceptat zece și sperăm că le-a plăcut experienţa.
Entrepreneurship BootDay marchează ultima etapă din procesul de aplicare. După întâlnirea cu profesorii, participanţii vor primi decizii de admitere condiţionate (de prezentarea unor documente, diplome, certificate de atestare lingvistică) sau necondiţionate. Taxa de studiu este 6.500 de euro pe an, sumă care rămâne constantă pe parcursul celor patru ani de studiu.
Ruxandra Zaharia: În acest moment, avem primii zece studenți care au trecut cu succes și de cea de-a doua și ultima etapă a procesului de aplicare numită BootDay. Următorul BootDay este în luna aprilie și ne așteptăm să avem cel puțin 10 candidați înscriși. Vrem ca în luna septembrie, când vom deschide oficial facultatea, să avem minim 50 de studenți.
Ruxandra Zaharia: Acordăm burse, iar criteriile vor fi disponibile curând pe site-ul academiei. Demersurile curente vizează oferirea de burse pentru performanţă şi burse sociale. În acest moment, este stabilit că doar aplicanţii care vor primi o ofertă educaţională în urma Bootday-ului sunt eligibili să aplice pentru una sau mai multe burse.
Pe lângă bursele oferite de academie și ING (partener fondator The Entrepreneurship Academy), vor mai exista cel puțin zece burse de 1.500 și 3.000 de euro oferite studenţilor noştri de antreprenori români. Estimăm că cel puţin 30% dintre studenţi vor primi cel puţin o bursă parţială. Cuantumul burselor poate varia între 1.500 Euro şi 5.000 Euro pentru fiecare an de studiu.
Ruxandra Zaharia: Am avut deja peste şase întâlniri „Hai să ne cunoaştem“ în București, Iași și Timișoara, cu elevi de clasele a XII-a care iau în calcul varianta de a studia la noi. Tinerii aplică la BootDay după întâlnirile pe care le avem cu ei. Evenimentele organizate pentru informare sunt utile pentru că astfel liceeni înţeleg mai bine cum funcționează modelul educațional pe care îl propunem.