• 21 Apr. 2005
  • 2 min

Tot ceea ce doreai sa afli in legatura cu cariera ta, dar ti-a fost teama sa intrebi

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

1. Oamenii isi petrec mai mult timp planificandu-si vacantele decat carierele. Majoritatea oamenilor stiu unde doresc sa calatoreasca vara viitoare, dar nu si ce fel de […]

1. Oamenii isi petrec mai mult timp planificandu-si vacantele decat carierele. Majoritatea oamenilor stiu unde doresc sa calatoreasca vara viitoare, dar nu si ce fel de meserie doresc sa profeseze. Cercetarile arata ca oamenii petrec 46 de ore planificandu-si vacanta de vara si 68 de ore cautandu-si urmatorul model de automobil pe care sa si-l cumpere. Din pacate, majoritatea oamenilor fac cea mai mare parte a planificarii carierei dupa ce si-au pierdut slujba si sunt int-o situatie de criza.

2. Persoanele cu care lucrezi sunt la fel de importante ca si slujba in sine. De exemplu, mergi in parcarea unei companii si uita-te la tipurile de masini care sunt acolo – iti spun ceva?

3. Oamenilor le place de multe ori munca pe care o fac – dar nu si locul de munca. De exemplu, o persoana care este “specialista” prefera sa priveasca lucrurile din propriul punct de vedere si va fi mai fericita daca devine experta. O astfel de persoana se deosebeste de un generalist – unul care prefera sa lucreze cu si prin alti oameni. Un generalist vede lucrurile mai degraba din “perspectiva de echipa”. Un specialist coopereaza mai greu intr-un mediu corporativ.

4. Oamenii nu sunt de multe ori constienti de adevaratele lor talente. Dar cei care isi folosesc abilitatile sunt mai multumiti cu viata lor. Oamenii care profeseaza in cariere care nu le solicita abilitatile tind sa fie mai stresati. Una dintre principalele caracteristici ale oamenilorde succes, productivi, este aceea ca isi imagineaza viitorul ca fiind pozitiv si accesibil.

5. Este cat se poate de util sa-ti planifici cariera in permanenta si sa ai obiective pentru care sa lupti. Persoanele care isi stabilesc obiectivele au mai mult succes. Dupa cum afirma Steve Covey “Nu pierde obiectivul din vedere.”

6. Oamenii de succes au mentori – fie ca i-au cautat, fie ca au fost alesi de acestia. Mentorii te pot ajuta sa-ti gasesti drumul in cariera si sa ajungi acolo.

Pentru a avansa in cariera ai nevoie de energie, putere de concentrare si munca. Totusi, cu cat planifici mai mult in mod regulat, cu atat vei obtine o satisfactie mai durabila. Acest lucru te va impiedica sa te trezesti la 40 de ani spunand – Ce se intampla cu viata mea?

A fost util articolul? 0

Leave a Reply