• 27 Jun. 2006
  • 3 min

30 de motive pentru a scrie un comunicat de presa.

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Ofera-le editorilor informatii de actualitate si s-ar putea sa se lase convinsi. Q : Vreau sa fac reclama afacerii mele, dar nu reusesc sa gasesc un […]

Ofera-le editorilor informatii de actualitate si s-ar putea sa se lase convinsi.

Q : Vreau sa fac reclama afacerii mele, dar nu reusesc sa gasesc un subiect potrivit pentru un comunicat de presa. Ce idei as putea folosi si cat de mult merita sa fac acest lucru?

A : Se stie bine ca renumele unei companii creste odata cu o campanie publicitara puternica. Pana la urma, scopul publicitatii este sa iti faca firma cunoscuta. Principalele arme de atac de care vei avea nevoie pentru acest lucru sunt un echipament pentru presa, un material despre istoricul companiei, comunicate de presa, idei, articole sau coloane referitoare la afacerea ta. Totusi, cel mai important ramane comunicatul de presa.

Daca te intrebi ce anume ar trebui sa intre intr-un comunicat de presa, gandeste-te la subiecte interesante si de actualitate. Spre exemplu: aparitii online; informatii pretioase cu privire la schimbari in management sau in serviciile oferite; informatii speciale ce pot fi obtinute online; orice produs sau metodologie care se afla sub licenta ta si pe care-l oferi prin servicii de consultanta; anuntarea unor articole, evenimente sau aparitii; ghiduri, sfaturi si tehnici, si asa mai departe.

O campanie publicitara care foloseste comunicate de presa ar trebui sa inceapa cu un plan bun. Cu cat iti vei face compania sa para mai interesanta, cu atat vei dobandi mai mult prestigiu. Acesta din urma este foarte important, pentru ca iti poate aduce genul de credibilitate pe care nu o poti cumpara prin reclame. Cand redactezi un comunicat de presa, scopurile tale trebuie sa fie unicitatea, promptitudinea si, mai ales, sa te faci cunoscut. Odata ce reusesti acest lucru, atat profilul companiei tale, cat si standardele selectarii clientilor vor creste. O poveste de succes care iti face reclama gratuita valoreaza cat o campanie publicitara de sute si mii de dolari.

Exista cu siguranta tendinta de a scrie comunicate de presa de actualitate chiar daca scopul acestor comunicate este de a-ti face reclama. Acest lucru nu le place editorilor, de aceea e foarte important sa compui un comunicat de presa care sa le fie pe plac.

Daca le oferi reporterilor stiri pe gustul cititorilor, vei dobandi imediat credibilitate in ochii lor si vei fi pe cale sa obtii o deschidere importanta pentru promovarea firmei tale.

Nu exista garantii ca orice comunicat de presa va fi publicat, dar daca abordarea ta este perseverenta, profesionala si de actualitate si ai de-a face cu editori cunoscuti ai unor publicatii respectabile, exista o posibilitate destul de mare ca materialul tau sa fie publicat. Comunicatele de presa iti ofera in plus ocazia de a comunica cu clientii. Punand aceste comunicate pe site-ul companiei iti poti face reclama printre clienti. De asemenea, iti poti intari credibilitatea si strategiile de marketing.

Daca nu stii exact ce teme ai putea aborda intr-un comunicat de presa, ia in considerare urmatoarele idei si decide care se potrivesc mai bine afacerii tale:

1. Pornirea unei afaceri noi

2. Introducerea unui produs nou

3. Sarbatorirea unei aniversari

4. Anuntarea unor restructurari in companie

5. Publicarea unei serii de articole

6. Deschiderea unor reprezentante

7. Obtinerea unui premiu

8. Obtinerea unei programari

9. Participarea la o actiune de caritate

10. Inaugurarea unei strategii deosebite

11. Anuntarea unui parteneriat

12. Schimbarea numelui companiei sau produsului

13. Aparitia intr-o revista a companiei, a produselor sau a directorilor

14. Anunturi ca esti gata sa dai declaratii pe anumite subiecte de interes public

15. Declararea unei luari de pozitie cu privire la o problema de interes local, regional sau national

16. Anuntarea unor aparitii in public la televiziune, radio sau in persoana

17. Lansarea unui site

18. Anunturi prin care informezi publicul despre punerea la dispozitia sa a unor informatii gratuite

19. Anuntarea unei etape decisive in istoricul companiei

20. Dobandirea unui client nou, important

21. Marirea sau innoirea afacerii

22. Stabilirea unui acord de vanzare deosebit

23. Depasirea unei crize sau a unei provocari neobisnuite

24. Restructurarea afacerii sau schimbarea serviciilor firmei

25. Formarea unui serviciu de consultanta pentru clienti

26. Anuntarea rezultatelor unor cercetari sau sondaje pe care le-ai sponsorizat

27. Anuntul ca un membru din organizatia ta a fost numit intr-o pozitie de conducere intr-o comunitate sau intr-o organizatie profesionala sau caritabila

28. Sponsorizarea unui workshop sau a unor seminarii

29. Sublinierea unor declaratii publice cu privire la viitoare tendinte sau conditii in afacerile proprii

30. Formarea unui parteneriat sau unei aliante noi si strategice

Desigur, acestea sunt doar cateva idei care te pot ajuta pentru inceput. Tine minte ca daca un comunicat de presa este bine scris, aproape orice eveniment poate fi transformat intr-o stire.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply