Compania F64, unul dintre cei mai mari retaileri de echipamente foto-video de pe piaţa locală, nu duce lipsă de candidaţi aflaţi în căutarea unui loc de muncă şi primeşte sute de CV-uri pentru anumite posturi scoase la concurs.
Retailerul de echipamente foto-video F64 este unul dintre cei mai norocoşi angajatori de pe piaţa locală din punct de vedere al succesului de care se bucură în rândul anumitor candidaţi aflaţi în căutarea unui job. „Primim frecvent CV-uri de ordinul sutelor (peste 300/post – n.red.) pentru anumite sectoare de activitate, cum ar fi domeniul financiar-contabil, marketing sau vânzări, unde există un flux mare de candidaţi disponibili pe piaţă. De exemplu, pentru un singur post de contabil am primit peste 450 de aplicaţii, pentru consultanţă în vânzări – peste 600, iar pentru product management – peste 550”, declară Valentina Argeşan, HR Manager la F64.
Compania foloseşte mai multe canale şi instrumente de recrutare, cum ar fi eJobs, cel mai mare site de recrutare online din România, social media, recomandările directe, precum şi propriul site. „Unul dintre cele mai bune canale de recrutare a consultanților din magazin îl reprezintă site-ul F64, prin pagina dedicată de joburi, o sursă bogată de candidaţi specializaţi. Pe lângă canalele clasice şi moderne de recrutare folosite, mai primim CV-uri la recepțiile sediilor F64. Suntem deschiși oricăror oportunităţi şi iniţiative, stăm de vorbă cu oamenii, nu spunem niciodată nu unui candidat şi analizăm fiecare candidatură”, precizează Argeşan.
F64 are trei sedii, toate în București – două în apropriere de Piaţa Unirii (magazinul şi o clădire în care se află departamentele de suport şi conducerea companiei) şi unul în preajma Arenei Naţionale (include departamentul de customer care, zona de service şi un depozit). În cele trei sedii lucrează, în total, 133 de salariaţi – 51 în magazin şi în cafeneaua din interiorul magazinului, 46 în clădirea cu managementul şi 36 sediul de lângă Arena Naţională.
„În prezent, avem deschise zece proiecte de recrutare, fiind posturi în departamente diferite, inclusiv pentru magazinul F64 – de exemplu, consultant junior. Stabilirea necesarului de personal depinde de apariţia de noi sectoare de activitate, creşterea volumului de muncă, promovări, strategii de dezvoltare şi aşa mai departe“, arată Argeşan. Retailerul de echipamente foto-video nu şi-a stabilit un număr de angajări pentru 2016, ci va recruta în funcţie de nevoile pe care le va avea pe parcursul anului.
Compania a încheiat anul trecut cu 129 de salariaţi, după ce în ianuarie 2015 avea 130 de angajaţi. În 2014 F64 a făcut 38 de angajări noi, iar în 2013, 41.
Candidatul ideal pentru companie trebuie să corespundă atât în ceea ce privește profilul psihologic şi social (atitudine, trăsături de personalitate, capacitate de relaţionare), cât şi din punct de vedere tehnic, în funcţie de cerinţele specifice ale jobului.
„Un CV bine redactat poate creşte semnificativ şansele de a obţine postul dorit şi facilitează comparaţiile între candidaţi. Îl considerăm eficient şi în măsura în care se finalizează cu invitarea la un interviu. Totuşi, este foarte important în validare şi profilul psiho-socio-profesional al candidatului şi sistemul de valori la care se raportează. Sunt situaţii în care CV-ul excelează, atât ca formă de exprimare, redactare sau layout, dar persoana din faţa recrutorului lasă de dorit”, menţionează directorul de resurse umane al F64.
Un proces de recrutare durează 2-3 săptămâni, pentru un poziţii pe entry-level, şi poate depăşi o lună, pentru posturi mai specializate. De exemplu, un candidat pentru un post de consultant vânzări în magazin acceptat la interviu are, în primă fază, o întâlnire cu Valentina Argeşan. Apoi, candidaţii validaţi susţin o testare tehnică şi una atitudinală . După, urmează un interviul cu superiorul direct. În final, dacă totul este în regulă, candidatul primeşte o ofertă.
Compania obişnuieşte să păstreze candidaţii potriviţi, pentru care nu există posturi libere, pe o listă de aşteptare. „Există şi situații în care alegem să păstrăm în stand-by (aşteptare – trad.) anumiți candidați. Putem vorbi aici de CV-urile pe care le primim, chiar dacă nu avem un loc vacant în acel moment sau de situaţiile în care candidatul prezent la interviu nu este compatibil cu postul sau domeniul pentru care aplică, dar are potenţial sau calităţi, expertize şi îl direcţionăm sau îi propunem alte oportunităţi în F64”, subliniază executivul F64.
Sunt situaţii în care CV-ul excelează, atât ca formă de exprimare, redactare sau layout, dar persoana din faţa recrutorului lasă de dorit.
Retailerul de echipamente foto-video este foarte căutat de către candidaţii tineri. De altfel, media de vârstă a angajaţilor companiei este de 32 de ani. „Am observat că, în prezent, sunt şi tineri candidaţi mult mai axați pe ceea ce obțin de la angajator, decat pe ceea ce oferă. Situația este diferită față de acum câțiva ani și au tendința să ardă anumite etape, care ar fi firești în traseul lor profesional”, spune Argeşan. Directorul de HR al F64 a fost surprinsă recent de un e-mail primit de la un posibil candidat. „Recent, am întâlnit o situaţie de genul: am primit un mail din partea unui potențial candidat, prin care eram întrebată, direct, care sunt salariile pe cinci-şase posturi diferite, din departamente diferite, în scopul angajării. Nu era niciun CV atașat”, precizează Argeşan.
Ea adaugă că există şi candidaţi tineri realişti, extrem de creativi şi de deschişi în a învăţa şi a-şi dezvolta o carieră. „Sunt şi multe părti bune ale tinerilor candidaţi. Întâlnesc zilnic oameni <<frumoşi>>, pozitivi, <<open minded>>, creativi, bine pregătiţi din punct de vedere profesional şi pasionaţi de domeniul fotografiei sau de domeniul de competenţă, oameni focusaţi pe dezvoltare continuă”, explică Valentina Argeşan.
Fiecare nou angajat al companiei trece printr-un proces de inducţie, pentru a se familiariza cu mediul şi fluxul de lucru. „Durata planului de inducție prin care trece orice nou angajat diferă în funcție de postul ocupat. De exemplu, pentru un post în depozit, planul de inducție poate să dureze o săptămână, în vreme ce pentru posturi specializate se poate depăși o lună”, mai spune directorul de resurse umane al F64.
Pachetul de beneficii pe care îl primesc angajaţii F64 cuprinde, pe lângă salariu, bonuri de masă, asigurare medicală privată, accces gratuit la cursuri (limbi străine, negociere, marketing, digital, e-commerce) și reduceri la anumite săli de fitness. De asemenea, compania organizează anual team-buiding-uri şi diverse petreceri tematice.