Peste 200.000 de CV-uri actualizate și mai mult de 40.000 de conturi nou create de către Candidați. Așa arată câteva dintre cele mai importante rezultate înregistrate de eJobs, site-ul numărul unu de recrutare din România, prin campania „CV&Câștigi”, derulată între 14 martie și 24 aprilie.
Dar totul a început pe 14 martie 2016, ziua în care am venit mult mai devreme la birou, cu emoții și puși pe treabă. Am ajuns cam pe la răsăritul soarelui și tare bine ne-a prins. Pe drum înspre birou ne-am întâlnit pentru prima dată cu cei mai matinali călători. Ei aveau antrenament, dar și noi am ținut pasul. Cu energie, ne-am pus pe testat. Ne-am gândit atent la experiența utilizatorului și la cum să-i facem navigarea mai ușoară. Parcă acel pop-up cu Peugeot-ul ar fi putut să se vadă și mai bine sau deveniserăm noi perfecționiști. Și aleargă la IT și de la IT la marketing și tot așa până a ieșit ce trebuie. Dar când toți corporatiștii își deschideau calculatoarele și își savurau cafeaua, noi am început în forță: „Cele 7 reguli eJobs care îți fac CV-ul să conteze. Regula numărul 1: Fii sincer! CV-ul are picioare scurte.”
Și așa am continuat timp de șase săptămâni. Numai noi am ascultat de zeci de ori regulile eJobs care îți fac CV-ul să conteze. Când le oprea unul, le deschidea altul. „Și pe Facebook ce punem? Repede, Călin să facă un vizual. Dar parcă ar merge un video cu Peugeot 208. Uite, cel cu Transfăgărășanul e fain”. Ne-am plimbat în fiecare săptămână printr-o capitală europeană, v-am salutat în limba specifică fiecărei țări și am căutat tot ce e mai bun de văzut. Și, sincer acum, ne-am ținut și de o planificare, astfel încât, o dată la două zile, să prezentăm negreșit sfaturile specialiștilor în resurse umane despre CV. Și am mai avut și candidații care și-au găsit joburi frumoase prin eJobs. Au fost ambițioși pentru că timp prea mult pentru interviuri după job, nu au avut. Dar ne-au trimis experiențele lor și pozele dimineața la ora șapte și tare ne-am bucurat când am deschis e-mailul.
Printre planificări, Facebook, landing page-uri și câte o privire vigilentă la Peugeot-ul care stătea în fața biroului, ne-am făcut timp și pentru un mic pariu în echipă. Am pariat fiecare pe numărul de Candidați înscriși în campania „CV&Câștigi”. Am avut și premiu și landing page special să verificăm numărul înscrișilor. Din când în când mai dădeam refresh și eram și mai determinați să promovăm campania. Mai ales că Rox, colega noastră, părea de neînvins în clasament.
Astfel, ne-am ambiționat și am strâns peste 200.000 de CV-uri actualizate și mai mult de 40.000 de conturi nou create de către candidați prin campania „CV&Câștigi”, derulată între 14 martie și 24 aprilie. În total, în această perioadă au fost peste un milion de aplicări la joburi. Astfel, am dus onoarea eJobs mai departe și cifrele arată că suntem în fruntea clasamentului ca site-ul de recrutare numărul unu din România.
CEO-ul eJobs, Andrei Frunză, spune că e de bine, am scris istorie: „Campania <<CV&Câștigi>> din această primăvară a fost unul dintre elementele care au contribuit decisiv la rezultatele foarte bune obținute de eJobs la începutul lui 2016. Companiile au publicat un număr record de anunțuri de joburi, iar Candidații au ținut pasul cu Angajatorii și și-au actualizat CV-urile. În prezent, avem cele mai multe CV-uri actualizate din istoria eJobs.”
Dar să vă spunem cum am scris istorie de data asta și cum ne-a venit ideea pentru „CV&Câștigi”. Ne-am pus pe recrutat pe la începutul anului. Aveam nevoie de om priceput să zică bine și frumos despre noi, eJobs. Și am primit peste 900 de aplicări. Competiție mare, monșer. CV-uri care mai de care unele cu experiență, dar și cu poze la mare și la soare. Așa cum spune colegul Adrian de la marketing într-un material pe IQAds: „Ne-am amuzat, am plâns, am râs, ne-am bucurat, ne-am enervat, am trecut prin toate stările pe care ți le poate da lectura unui CV.” Noroc că lângă 4 cetățeni cu experiență îndelungată și-a făcut loc pe lista scurtă o domnișoară de 26 de ani care a reușit să ne surprindă cu un CV impecabil, îngrijit și cu o scrisoare de intenție scrisă pe bune. A avut curajul și creativitatea de a puncta la capitolul Experiență ceea ce a învățat la fiecare din fostele joburi. Și după ce Ștefania, căci despre ea e vorba, a devenit colega noastră de la PR, am avut și idee pentru campanie: cele mai bune șapte reguli pentru întocmirea unui CV relevant, atât pentru personalitatea și pregătirea Candidaților, cât și pentru așteptările Angajatorilor.
Ne-am documentat serios, mai întâi personal, la interviurile de recrutare, ne-am gândit la e-mailurile și mesajele primite de la Candidați în cei 17 ani de activitate eJobs și am stat de vorbă cu specialiști în resurse umane care ar povesti la nesfârșit despre ce văd în CV-uri. Obiectivul a fost să arătăm într-un mod simpatic și pe înțelesul tuturor cât de important este un CV realizat în mod profesionist pentru a obține jobul dorit.
Cum știam că CV-ul actualizat merge cu un Peugeot 208 din fabrică luat, ne-am hotărât să facem mare tombolă pentru Candidați. Mașina ca mașina, dar ne-am gândit că dacă n-ai noroc, merg și niște mini vacanțe în Europa, să te mai recreezi după aplicare. Și uite așa, în fiecare luni la ora 14.00 ne așezam frumos la extragere. Apoi sunam câștigătorul. Vă dați seama, luni după amiază, când omul abia s-a apucat de treabă, să-i dai vestea că poate deja să-și planifice concediul, e ceva. Un inginer, un analist servicii client, un electronist, un specialist în marketing, doi vânzători și un IT-ist au câștigat cele șapte premii puse la bătaie de eJobs în timpul „CV&Câștigi”. De emoție, unuia i-am printat actul de identitate pe un A2, așa, să îl știe toată lumea că a avut noroc, iar pentru un alt Candidat ne-am mobilizat vreo trei membri din echipă să-l convingem că el este câștigătorul.
De treabă și de vești bune ne ținem în continuare și după „CV&Câștigi”. Ne-am gândit că tare bine ți-ar prinde dacă ai cunoaște mai bine Angajatorul înainte să aplici, așa că am introdus o nouă facilitate pentru companii, prin care își pot personaliza paginile. Și avem în plan și alte noi funcționalități pentru Angajatori și Candidați fericiți.
Campania „CV&Câștigi” a subliniat preocuparea constantă pe care o avem pentru a fi cel mai eficient canal de recurtare online și pentru a vă oferi în continuare cea mai consistentă și relevantă bază de date de Candidați activi.