• 8 Jun. 2016
  • 2 min

De ce fac românii cumpărături online

cumparaturi online
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Varietatea mai mare de produse este unul dintre principalele motive pentru care consumatorii români aleg să facă achiziții în mediul online.

Cei mai importanți factori pe care îi iau în calcul cumpărătorii români când decid să facă achiziția de produse online mai degrabă decât dintr-un magazine fizic sunt banii economisiți, o mai bună varietate și ușurința cumpărăturilor, arată rezultatele studiului FutureBuy, realizat de compania de cercetare de piață GfK.

„Românii apreciază mai mult decât alte națiuni diversitatea ofertei din online pentru că au posibilitatea de a face comparații între produse și servicii și, în final, o alegere mai bună. De asemenea, ușurința la cumpărături în mediul virtual este un criteriu care contează mai mult pentru conaționali decât pentru cei din alte țări”, afirmă Cristina Vasile, Group Account Manager, FMCG Lead GfK România.

La nivel global, cei mai importanți factori de care țin seamă oamenii care fac cumpărături online sun: banii economisiți (lider detașat, cu 55% dintre respondenți), cumpărături mai ușor de realizat (28%), o mai bună selecție a produselor (26%) și cumpărături mai rapide (25%). Cel de-al cincilea cel mai popular factor este împărțit în mod egal între cei care spun că au ales online-ul deoarece au obținut informații mai bune de acolo și cei care spun că l-au ales pentru că fac deja achiziții în mod obișnuit din online – unul din cinci cumpărători.

Totodată, patru dintre motivele care cântăresc cel mai mult în opțiunea de a cumpăra online se regăsesc și în primele cinci cele mai importante motive care îi determină pe oamenii să cumpere din magazine.

Factorul principal care înclină balanța către decizia de a achiziționa din magazine este acela că oamenii pot vedea și testa produsele înainte de a le cumpăra (peste jumătate dintre cei chestionați). Totuși, o treime dintre cei chestionați au răspuns că preferă magazinele fizice deoarece este mai ușor să facă cumpărăturile de acolo – comparativ cu 28% care au ales același criteriu drept un avantaj al online-ulului. Al treilea motiv al cumpărătorilor în alegerea magazinului este că pot returna produsele cu mai puține bătăi de cap (29%), urmat îndeaproape de rutină (28%). Al cincilea cel mai popular motiv se împarte în mod egal între obținerea unei mai bune informări și economisirea de bani (cu câte 22%).

În România, în linie cu rezultatele la nivel global, cei chestionați consideră un avantaj major al magazinelor fizice faptul că pot încerca produsele înainte de a le cumpăra (56%). Al doilea criteriu care contează și care nu apare în top cinci motive menționate de respondenții din alte țări este obținerea rapidă a produselor (51%), iar al treilea este rutina (30%).

Studiul FutureBuy  a fost realizat pe un eșantion de 23.000 de consumatori cu vârsta peste 18 ani din 23 de țări din Asia Pacific, America Latină, Europa, America de Nord și Orientul Mijlociu.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply