CV-ul tău merită susţinut de un site personal de prezentare. Decât să ai 7-8 pagini de CV, e mult mai practic să oferi linkul unui website interactiv şi organizat cu portofoliul tău.
Conform datelor Workfolio, site-ul care dezvoltă aplicaţii pentru vizibilitate profesională, 56% dintre directorii de resurse umane sunt impresionaţi de site-ul personal al unui candidat, în timp ce numai 7% dintre persoanele care îşi caută un job au un astfel de site.
Oana Calcan, recruitment coordinator la Stefanini România, furnizor de servicii de externalizare IT, spune că site-urile originale de prezentare o atrag întotdeauna când recrutează în domeniul IT şi sporesc considerabil şansele candidatului să fie chemat la interviu.
Printre cele mai inspirate site-uri de carieră sunt cele care te poartă într-o călătorie prin experienţă, cele care prezintă informaţiile într-un mod simplu, atractiv şi oferă un portret simpatic, precum şi site-urile care pun în valoare articolele din portofoliu.
Le oferi recrutorilor un intro despre tine, despre personalitatea ta. Website-ul personal este modalitatea prin care te exprimi într-un mod creativ, oportunitate pe care nu o ai întotdeauna în CV. De la primul paragraf pe care merită să îl gândeşti astfel încât să atragă atenţia, la design povesteşti ceva despre tine. Astfel, faci procesul de selecţie mult mai plăcut atât pentru tine, cât şi pentru recrutori care vor fi bucuroşi să-ţi ofere rolul care ţi se potriveşte.
Arăţi că eşti un candidat serios care se preocupă de cariera sa, investeşte timp în proiecte şi îi place să ofere modele publicului său.
Ai mai multă vizibilitate. Aşa cum înainte de a aplica la un job, cauţi detalii despre angajator, la fel şi recrutorii caută informaţii despre tine. Din punctul de vedere SEO, un site care poartă numele tău te poziţionează pe primul loc în rezultatele căutării şi poate juca un rol importantîn decizia recrutorului. În plus, poţi controla informaţiile pe care oamenii le găsesc despre tine şi te mândreşti tuturor cu portofoliul tău.
Un site personal de prezentare îţi pune în valoare CV-ul mai ales dacă lucrezi în comunicare, social media, IT. Este ocazia de a-ţi demonstra cunoştinţele şi abilităţile şi face parte din acel pitch (trad. concurs de idei) pe care vrei să îl câştigi la interviu. Pentru a fi întodeauna as-ul tău din mânecă, menţine site-ul personal cu informaţii la zi sau, cel puţin, săptămânale şi acordă atenţie normelor gramaticale, precum şi testării funcţionalităţilor. Acordă atenţie şi calităţii informţiilor transmise mai ales dacă te afli în plin proces de recrutare. Este bine să eviţi informaţiile mult prea personale sau cele controversate despre orientările politice sau religioase. Cea mai bună modalitate pentru a găsi acel conţinut plăcut de recutori este să te întrebi ce informaţii sunt relevante pentru jobul pe care îl cauţi.
Conţinutul site-ului tău de prezentare poate varia în funcţie de industria în care lucrezi şi de jobul pe care ţi-l doreşti. În plus, hobby-urile tale îşi pot găsi locul aici, mai ales dacă sunt semnificative pentru cariera ta. Iată cum să îl structurezi pentru a face navigarea cât mai prietenoasă conform Forbes.com:
Workfolio îţi oferă ocazia de a-ţi crea un site în doar câteva minute, îţi preia informaţiile profesionale de pe reţelele de socializare şi, mai ales, creează grafice şi template-uri dinamice pentru experienţa ta. Îţi poţi personaliza site-ul în culori şi stiluri care te reprezintă, editezi conţinutul şi adaugi domenii de interes.
WordPress este o platformă flexibilă care îţi oferă ocazia să te concentrezi pe conţinut, poţi să alegi cu uşurinţă un blog şi template-uri profesionale şi, mai ales, este iubit de Google în indexare.
WIX oferă găzduire gratuită, template-uri potrivite pentru carieră, posibilitatea de a adăuga propriul tău content (imagini, texte, linkuri, videouri) şi poţi personaliza designul prin alegerea culorilor, fonturilor, ordinii paginilor. Poţi obţine acel design care să impresioneze recrutorii prin folosirea opţiunilor parallax scrolling – creează un efect 3D în timpul scroll-ului pe pagină, prin deplasarea fundalului într-un ritm mai lent, faţă de prim-plan. Oferă numeroase avantaje printre care un scurt intro al poveştii din site, creşte timpul petrecut pe pagină, încurajând vizitatorii sa dea scroll, măreşte credibilitatea site-ului prin interactivitate. Cum în România, 60% din trafic este generat de mobil, WIX îţi pune la dispoziţie un editor special pentru mobil astfel încât să faci versiunea site-ului tău profesional cât mai prietenoasă.