• 11 Jul. 2016
  • 2 min

6 din 10 firme au o strategie de comunicare formală, pe care o și aplică

comunicare strategica
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Companiile de pe piața locală acordă o atenție sporită comunicării strategice.

Aproape 60% dintre companiile au o strategie de comunicare formală, pe care o și aplică, iar 16% spun că au o astfel de strategie, însă neformalizată, arată un studiu realizat de compania de consultanță McGuireWoods Consulting România și de firma de training Sfera Business. Pe de altă parte, 19% dintre respondenți au menționat că plănuiesc să își definească o strategie de comunicare, dar 4% nu au și nici nu planifică definirea unei strategii în acest sens.

Totodată, șase din zece organizații precizează că au un departament de comunicare strategică. „Comunicarea strategică are în vedere comunicarea unui concept, a unui proces sau a unor informații pentru a atinge un obiectiv strategic pe termen lung al unei organizații, în baza unei planificării sistematice. Într-o organizație comunicarea strategică este o funcție care se ocupă atât de procesele de comunicare externă cât și de cele de comunicare internă”, conform studiului.

Rezultatele studiului arată şi o legătură directă între mărimea companiei, veniturile ei şi probabilitatea de avea o strategie de comunicare. Astfel, pe măsură ce firmele cresc, ele acordă o importanță secundară comunicării (33% dintre organizațiile cu venituri între 1-10 milioane euro au o strategie de comunicare), dar odată ce ating pragul de 50 milioane euro, își reiau focusul pe comunicare.

Pentru 74% dintre companii strategia de comunicare este parte integrantă a strategiei de business. Numai o strategie de comunicare aliniată cu valorile și obiectivele strategice ale afacerii va genera, pe de o parte încredere și implicare în interior, iar pe de altă parte credibilitate și notorietate în exteriorul organizației, conform analizei. Aproape jumătate (48%) dintre cei chestionați au spus că audiența principală în comunicarea externă sunt clienții. Urmează publicul, în general (19%), comunitatea din care face parte compania (17%), jurnaliștii (8%) și autoritățile (4%).

Studiul subliniază că că firmele înţeleg beneficiile aduse de profesioniştii în comunicare şi afaceri publice şi guvernamentale. Astfel, experții din zonele de comunicare și afaceri publice și guvernamentale sunt implicați în planificarea strategică în 45% dintre cazuri, iar în 32% dintre cazuri implicarea lor este parțială.

„Credem că este momentul ca toate companiile, de la cele aflate la început de drum, până la cele medii și mari, să includă comunicarea ca dimensiune strategică în cadrul viziunii și planului lor de business. Numai astfel vor putea fi competitive și vor putea răspunde cerințelor generațiilor viitoare de clienți și parteneri de afaceri – începând cu cei din generația Y”, a declarat Nadia Crișan, senior vice president și managing director la McGuireWoods Consulting România.

Studiul a fost realizat între 24 februarie și 9 aprilie, pe un eșantion de 141 de respondenți, dintre care 26% sunt executivi de top și 34% specialiști în marketing și comunicare din mediul local de business.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply