Aproape 100 de corporatiști au aflat, la sfârșitul săptămânii trecute, cum pot să inoveze în companiile din care fac parte și cum să crească angajamentul colegilor.
Christophe Gillet, consultant, trainer, coach și expert în transformare și inovare, a fost prezent la București, în cadrul evenimentului „Spicing Up Innovation”, organizat de Interact, al patrulea cel mai mare jucător de pe piața locală de training, cu afaceri anuale de 3,8 milioane de lei.
Christophe Gillet activează la Pentacle International, o „școală virtuală de business”, care a fost descrisă de ziarul britanic de business Financial Times ca „una dintre cele mai inovatoare organizații de învățare”.
Vă oferim, în continuare, cele mai importante declarații făcute corporatiștilor români de Christophe Gillet, cu o experiență de peste 20 de ani în marketing și business innovation pentru Sony Franța și Europa:
– Problema vieții este că ar trebui să te trezești și să ce întrebi ce poți face diferit astăzi. Dacă găsești un lucru diferit pe care să-l faci de mâine, cu siguranță că mâine se va schimba ceva atât în viața, cât și în compania ta.
– Succesul nu este despre obiective, ci despre riscuri.
– Să nu începi niciodată o întâlnire cu o agendă. Pentru că agenda nu înseamnă implicare.
– Nu mai spuneți oamenilor ce vreți voi să facă! De fiecare dată când faceți asta reușiți oamenii devin neimplicați.
– Să comunici ca să implici oamenii este mai bine decât să comunici ca să informezi.
– Oamenii spun că vor mai multe informații, mai multe cifre, dar de fapt vor să fie implicați. Informația nu ajută în inovație.
– Ar trebui să ai oameni care să îți spună: „Șefule, greșești!”. Pentru că, astfel, ei îți arată că le pasă. Dacă oamenii tăi sunt de acord cu tine, înseamnă că nu le pasă ori că le este teamă de tine sau de colegii lor. Dacă ești un director general, nu ar trebui să ții cont de oamenii care, într-o ședință de consiliu, nu zic nimic.
– Liderii din organizații ar trebui să fie niște mașinării de implicare.
– Nu mai cumpărați cărți de management. Scrieți-le!
– Mi-aș dori foarte mult ca, în prezent, să lucrez într-un departament de resurse umane! Pentru că viitorul în resurse umane este despre implicarea oamenilor.
– Problema companiilor și liderilor lor nu este de a învăța lucruri noi, ci de a scăpa de obiceiurile vechi.
– Este foarte probabil că soluția pentru problemele din companii să vină din exteriorul companiei, de la surse precum clienții tăi sau familia ta.
– Planurile sunt nefolositoare, dar planificarea este foarte importantă.
– Toate deciziile sunt intuititive și e bine de știut asta când vine vorba de inovație. Intuiția e o altă formă a logicii și a raționalului. Este momentul să le spuneți celor din jurul vostru că intuiția e bună.
– Nu vei reuși să schimbi oamenii dacă îi trimiți la training. Dacă vrei să schimbi oamenii, schimbă contextul. Cuvântul magic în leadership este „context”.
– Între o greșeală stupidă și o greșeală inteligentă este o diferență. Oamenii care dau greș încercând să facă lucrurile diferit înseamnă că greșesc inteligent. Trebuie să recompensați greșelile inteligente, pentru că fără greșeli nu există succes!
– Inovația se întâmplă astfel: observă oamenii fără să-i judeci!
– Experții sunt extrem de periculoși pentru inovație.
– Creierul uman nu e multi tasking! Birourile de tip open space nu sunt bune, deoarece într-un astfel de spațiu ești întrerupt de foarte multe ori.
– Logica nu învinge emoțiile.
– Leadershipul nu este despre leadership, ci despre oamenii care te urmează!