Cadourile și vacanțele au fost printre cele mai accesate beneficii în 2016 de către cei 30.000 de angajați care folosesc platforma Benefit Online.
Cadourile, tichetele de masă, voucherele de vacanță și decontarea transportului se află pe primele locuri într-un clasament al beneficiilor pe care utilizatorii platformei electronice Benefit Online și-au cheltuit banii în 2016. Benefit Online, magazin online de beneficii extrasalariale pentru angajați, a fost folosit anul trecut de circa 30.000 de angajați. Magazinul online funcţionează astfel: companiile care doresc să le acorde salariaţiilor beneficii extrasalariale stabilesc o sumă lunară, iar cuantumul respectiv poate fi folosit de angajaţi aşa cum doresc. Angajatorii care folosesc Benefit Online au cheltuit 23 de milioane în 2016 pentru beneficiile salariaților. Companiile au cheltuit aproape o treime din sumă (șapte milioane de lei) doar pe tichetele de masă, arată datele magazinului online, care au fost prezentate de Stelian Bogza, cofondatorul afacerii, în cadrul conferinței HR Business Strategist, organizată de BusinessMark.
Beneficiile pe care le oferă platforma se împart în două categorii: deductibile fiscal (scutite de taxe şi impozite, atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori) şi nedeductibile. „Cadourile au crescut, comparativ cu 2015, cel mai mult în 2016, ca pondere în totalul beneficiilor accesate de către angajați. Pe de altă parte, vacanțele au înregistrat o scădere”, a spus Stelian Bogza. Din totalul beneficiilor (cu excepția tichetelor de masă) accesate în 2016 de utilizatorii Benefit Online, cadourile au reprezentat, ca valoare, 52% (față de 32% în 2015), decontarea transportului – 29% (22% în 2015), iar vacanțele în România – 14% (37% în 2015).
Cursurile profesionale, cadourile și asigurările de sănătate au fost preferate de utilizatorii de gen feminin ai platformei de beneficii online în 2016, în vreme ce bărbații au ales mai mult pensiile private, decontarea transportului și vacanțele.
Datele de pe Benefit Online mai arată că opțiunile angajaților diferă semnificativ și în funcție de generația din care fac parte. Astfel, salariații între 21 și 37 de ani preferă cursurile, decontarea transportului, vacanțele și pensiile private. În schimb, angajații între 38 și 48 de ani sunt mai interesați de pensii private, vacanțe, decontarea transportului și cursuri.
Totodată, informațiile centralizate de magazinul online în funcție de trei industrii de activitate – IT, producție și shared services – evidențiază comportamente diferite ale salariaților când vine vorba de beneficiile preferate. Astfel, angajații din IT aleg ca beneficii vacanțele, cadourile și cursurile, iar angajații din producție preferă serviciile medicale, pensiile private, turismul și decontarea transportului. Pe de altă parte, personalul din zona de shared services este interesat de cursuri profesionale, cadouri și de transport.
Benefit Systems SRL, firma care administrează platforma de beneficii, a avut o cifră de afaceri de circa 340.000 de euro în 2015.