www.recrutam.ro Interviul de angajare este o etapa importanta in procesul de recrutare care permite angajatorului sa-si faca o imagine despre voi, despre personalitatea voastra si sa […]
Interviul de angajare este o etapa importanta in procesul de recrutare care permite angajatorului sa-si faca o imagine despre voi, despre personalitatea voastra si sa se asigure ca sunteti persoana potrivita pentru jobul propus.
Interviul este momentul unic in care puteti demonstra ca dispuneti de competentele si de personalitatea adecvata pentru post, dar si pentru a verifica daca postul corespunde cu asteptarilor voastre.
Mai jos incercam sa va prezentam cateva sfaturi esentiale pentru un interviu reusit :
>> Este bine sa aveti tot timpul la voi trei lucruri cand mergeti la un interviu :
– un bilet pe care sa aveti notate toate detaliile despre interviu, adresa, numar de telefon, numele persoanei cu care urmeaza sa va intalniti ;
– un telefon mobil pentru a fi disponibil in orice moment ;
– un plan cu adresa.
>> Nici sa nu va ganditi sa intarziati la interviu ! Nu este bine sa va jucati cu viitorul vostru profesional! Faptul ca intarziati la un interviu risca sa aiba consecinte care pot fi penalizate :
1) Angajatorul va considera ca nu sunteti o persoana responsabila si punctuala.
2) Riscati sa aveti o respiratie rapida. Inainte de a intra in biroul angajatorului izolati-va cateva minute la baie pentru a va reveni.
3) Riscati sa va pierdeti concentrarea. Cum am spus si mai sus puteti sa va retrageti cateva minute pentru a putea sa va concentrati din nou.
4) Riscati sa transpirati. Aveti grija sa va stergeti mainile si fata inainte de a va intalni cu angajatorul.
5)
Daca, totusi, stiti ca o sa intarziati cinci minute, este indicat sa telefonati la secretariat sau la asistenta persoanei care trebuie sa va primeasca si sa anuntati intarzierea.
Daca se intampla sa intarziati la un interviu, este de preferat sa intarziati 15 minute anuntand in prealabil, decat sa intarziati 4 minute fara sa anuntati!
>> Angajatorii elimina persoanele care:
– dau dovada de lipsa de interes si entuziasm (care se manifesta prin lipsa intrebarilor) ;
– nu sunt discrete ;
– nu-si controleaza timpul de vorbire (fraze si interventii prea lungi) ;
– nu asculta.
–
>> Nu uitati ca…
In timpul intalnirii trebuie sa aveti grija sa vorbiti despre ceea ce-l intereseaza pe angajator si sa nu vorbiti foarte mult timp fara intrerupere. De exemplu, prezentarea unei realizari nu trebuie sa dureze mai mult de 20 de secunde. Incercati sa prezentati esentialul iar daca angajatorul este interesat de mai multe detalii, el va cere acest lucru.
Dupa ce s-a terminat intalnirea si ajungeti acasa, incercati sa faceti o analiza a interviului pentru a observa punctele forte si punctele slabe. Rezultatele acestei analize pot sa va ajute la viitoarele intalniri !