• 4 May. 2009
  • 2 min

Alternative preventive in cadrul carierei

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Diana Vacaru HART Human Resource Consulting www.hart.ro ; www.consiliereincariera.ro Criza nu este un motiv pentru care sa renuntam la valorile noastre profesionale. Criza si efectele acesteia […]

Diana Vacaru
HART Human Resource Consulting
www.hart.ro ; www.consiliereincariera.ro

Criza nu este un motiv pentru care sa renuntam la valorile noastre profesionale. Criza si efectele acesteia nu reprezinta un pretext care sa ne determine sa nu ne focusam asupra aspectelor pe care le putem controla, aspecte printre care se numara: construirea in continuarea a unei valori profesionale, construirea unui brand personal atat la nivel individual cat si in cadrul echipei, crearea unei imagini ample dar in acelasi timp concise asupra realitatii cu care ne confruntam.

Criza nu a facut decat sa aduca in prim plan ca si realitate faptul ca, pana la urma, nici un job nu este 100 % stabil – aceasta este o realitate constanta si permanenta, indiferent de contextul pietei.

A avea in permanenta o imagine de ansamblu asupra evolutiei companiei angajator este un factor important ce ne ajuta sa luam decizii si sa fim pregatiti pentru o eventual schimbare. Semnalele pot fi generale: restructurari, probleme financiare ale companiei, fuziuni, achizitii etc. De asemenea putem percepe semnale la nivel individual: nu mai suntem implicati in proiecte importante, feedback-urile din partea superiorilor sunt negative, nu mai suntem implicati in luarea unor decizii asa cum se intampla etc.

{article-2811.gif}

Semnalele pe care le percepem la nivel individual trebuiesc analizate intr-un mod corect, spre exemplu – faptul ca nu mai suntem motivati de activitatea noastra, faptul ca performantele noastre profesionale au scazut etc – in astfel de situatii avem noi o problema de care trebuie sa fim constienti si sa incercam sa o remediem in masura in care putem si in masura in care ne simtim motivati.

Crearea unui brand personal ar trebui sa fie o preocupare constanta a fiecaruia dintre noi. Exista situatii in care angajatorul curent ne ofera posibilitatea de a participa la un training, o certificare, un eveniment ce ne-ar aduce un plus de valoare. Daca nu exista aceasta posibilitate nu inseamna ca nu putem face nimic – inseamna ca, in masura in care ne intereseaza si in functie de ceea ce ne intereseaza, putem sa recurgem la studiu individual (spre exemplu materialele online reprezinta o resursa utila) si, in masura in care aspectele financiare ne permit, putem sa investim in viitorul nostru si prin alte metode (cursuri, certificari, traininguri, etc).
Crearea unui brand personal si dezvoltarea individuala ar trebui sa ne preocupe in permanenta – acest aspect nu este legat de contextul economic actual.

In permanenta ar trebui sa avem cel putin un plan A si un plan B. Acest lucru nu inseamna sa iti cauti un alt job daca cel pe care il ai iti aduce provocari si satisfactii profesionale – inseamna sa iti cunosti permanent motivatiile si valorile, inseamna sa poti gasi alternative spre care te poti indrepta in cazul in care contextul impune o schimbare.
Investitia in a avea un plan A si un plan B – cateva ore. Valoarea pe care ti-o poate aduce? – inestimabila.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply