• 24 Nov. 2009
  • 2 min

ABILITATI DE PREZENTARE

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Iulia Pană-Lazea HART Human Resource Consulting www.hart.ro ; www.consiliereincariera.ro Rolul specialistului de resurse umane devine din ce in ce mai important, iar managerii din alte zone […]

Iulia Pană-Lazea
HART Human Resource Consulting
www.hart.ro ; www.consiliereincariera.ro

Rolul specialistului de resurse umane devine din ce in ce mai important, iar managerii din alte zone ale companiilor il percep ca pe un partener. Omul de HR din companie activeaza ca un consultant intern care identifica si intelege nevoile clientilor sai (colegii din middle si top management) si propune solutiile adecvate fiecarei situatii. Odata proiectele incheitate, majoritatea sunt pusi in situatia de a sustine o prezentare a rezultatelor in fata beneficiarilor direct interesati.
Acest lucru presupune ca specialistii in resurse umane sa aiba o atitudine pozitiva, sa degaje incredere si siguranta, astfel incat aceastia sa realizeze prezentari eficiente si de impact.

Sunt cateva aspecte foarte importante care trebuie luate in calcul in livrarea eficienta a unei prezentari. Pentru inceput, specialistul de HR trebuie sa defineasca clar scopul prezentarii (de informare, de convingere etc.) si publicului caruia i se adreseaza.

De asemenea, este important sa aiba in vedere detaliile logisitice (spatiul de prezentare, timpul necesar prezentarii, aranjarea salii si dotarile tehnice ale acesteia). Persoana care prezinta trebuie sa cronometreze in avans timpul necesar prezentarii, sa aiba in vedere rezervarea unui sfert din acest timp interactiunii cu publicul atat pentru sesiunea de intrebari si raspunsuri, cat si pentru a sonda eventualele reactii din partea acestuia.

{article-3128.gif}

E de ajutor ca, in timpul prezentarii, persoana respectiva sa foloseasca notitele, care reprezinta „firul rosu” al discursului. Astfel, va putea realiza un discurs concis si constant, va evita devierea de la subiectul principal al prezentarii sau timpii morti. Nu in ultimul rand, sunt la fel de important ca vestimentatia si limbajul non-verbal sa fie adecvate subiectului prezentarii si audientei.

Se spune ca reusita unei prezentari tine de talent intr-o oarecare masura, insa tot mai multe persoane apeleaza la formari pentru a-si insusi tehnici specifice cu ajutorul carora isi imbunatatesc abilitatile necesare.

HART HR Consulting propune specialisitilor in resurse umane un seminar practic prin intermediul caruia participantii sa:

– Elaboreze si sa sustina prezentari adaptate auditoriului caruia se adreseaza
– Utilizeze eficient si cu impact toate canalele si formele de comunicare
– Comunice asertiv importanta diferitelor procese de HR
– Gestioneze emotiile intr-o maniera eficienta in timpul prezentarilor

Programul de training contine urmatoarele subiecte:

1. MANAGEMENTUL ELEMENTELOR « TEHNICE »

• Structurarea continutului prezentarii pentru a avea impact
• Folosirea elementelor tehnice si vizuale in timpul prezentarilor (Power Point, flipchart, hand-outs)
• Comunicarea in timpul prezentarii (verbala, nonverbala si paraverbala)

2. MANAGEMENTUL AUDIENTEI

• Adaptarea la audienta
• Abilitatile unui bun vorbitor in public
• Ascultarea activa si depasirea barierelor in comunicare
• Gestionarea membrilor dificili din auditoriu

3. MANAGEMENTUL PROPRIILOR EMOTII SI SENTIMENTE

• Inteligenta emotionala in timpul prezentarilor
• Tehnici de reducere a stresului

A fost util articolul? 0

Leave a Reply