• 4 May. 2010
  • 2 min

Capcanele unui job

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Diana Andreescu Managing Partner Global Management HR www.globalhr.ro Fiecare dintre noi isi doreste un job ideal. Multi dintre noi au constatat deja faptul ca, in marea […]

Diana Andreescu
Managing Partner
Global Management HR
www.globalhr.ro

Fiecare dintre noi isi doreste un job ideal. Multi dintre noi au constatat deja faptul ca, in marea majoritate a cazurilor, nu exista un asemenea job.
Important este sa stim de unde pornim si sa analizam cat putem de bine fiecare aparenta oportunitate.

Sunt cateva aspecte pe care ar trebui sa le avem in vedere pentru a ne contura o imagine cat mai realista si pentru a lua deciziile corecte:

Compania – avem posibilitati diverse de a ne informa despre evolutia unui potential angajator. Acest lucru il putem realiza prin: informare directa din mediul online (cautare dupa cuvinte cheie legate de companie), informarii pe care le putem obtine de pe site-ul companiei respective, persoane pe care le cunoastem si care au lucrat sau lucreaza in cadrul companiei, verificarea aspectelor financiare ce tin de evolutia companiei (acestea fiind informatii publice ce se pot obtine de pe site-urile de profil), planurile imediate de dezvoltare ale companiei (aceste informatii se pot obtine atat din mediul online cat si prin intrebari directe adresate potentialului angajator).

Mediul de lucru – informatiile pe care le obtinem despre mediul de lucru din cadrul unei companii reprezinta informatii de valoare ce pot inclina balanta deciziilor noastre in ceea ce priveste potentialul angajator.Desi poate parea aproape imposibil sa aflam astfel de aspecte, avem cateva cai la indemana. In situatia in care cunoastem angajati sau fosti angajati ai companiei, este util sa le adresam intrebari referitoare la acest aspect. De asemenea putem sa adresam intrebari specifice in cadrul discutiei cu potentialul angajator. Mai mult decat atat, inainte de a lua o decizie finala, putem solicita angajatorului sa petrecem cateva ore in cadrul departamentului din care ar urma sa facem parte (cu atat mai mult cu cat decizia angajatorului in ceea ce ne priveste a fost una pozitiva).

{article-3311.jpg}

Responsabilitati – inainte de a semna un contract cu angajatorul, trebuie sa ne informam exact asupra responsabilitatilor ce ne vor reveni conform postului pe care il vom ocupa in cadrul companiei. Responsabilitatile pe care ni le asumam ar trebui sa se regaseasca in fisa de post prezentata de catre angajator. Trebuie sa ne gandim bine si sa analizam fiecare responsabilitate in parte pentru a ne asigura ca le putem indeplini.
Tot in acest context intra si aspectele legate de evaluarea noastra. Nu este gresit sa ne informam atat asupra modalitatilor prin care vom fi evaluati periodic cat si asupra aspectelelor relevante din cadrul acestor evaluari. Atunci cand este voarba despre o pozitie de vanzari ce presupune realizarea unor target-uri, trebuie sa cunoastem valoarea acestor targeturi precum si grilele de comisioane aferente. In acest fel putem analiza si putem sa luam decizia corecta(este in regula sa ne asumam respectivele targete?, suntem multumiti de grilele de comisionare? etc).

Oportunitati reale de dezvoltare profesionala – Chiar daca suntem incantati la momentul respectiv de ceea ce ne ofera postul (atat din punct de vedere professional cat si financiar), trebuie sa tinem cont si de ceea ce ne dorim pentru viitorul apropiat in ceea ce priveste cariera noastra. In acest sens este util sa aflam cat mai multe informatii care ne pot contura o imagine realista.

Aspecte financiare si contractuale – nu va grabiti sa semnati un contract daca nu intelegeti foarte bine fiecare aspect stipulat in cadrul contractului. Daca nu intelegeti, solicitati clarificarea acestor aspecte inainte de a semna. Daca nu sunteti de acord cu anumite puncte ale contractului, este dreptul vostru de a refuza semnarea sau de a negocia cu potentialul angajator o forma de contract care sa fie in beneficiul ambelor parti. Exista de asemenea posibilitatea ca, inainte de a semna, sa solicitati sprijinul unui specialist pe probleme juridice ce tin de legislatia muncii.

ATENTIE – luati intotdeauna in considerare si aspectele mai putin pozitive. Analizati bine atat plusurile cat si minusurile pe care vi le poate oferi o aparenta oportunitate de cariera. In acest fel puteti pune in balanta si ati putea lua o decizie corecta atat pentru prezent cat si pentru viitorul carierei dumneavoastra.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply