• 4 Jan. 2005
  • 1 min

Cat de departe este prea departe

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Majoritatea clientilor nu sunt deranajati de oferirea datelor personale in scopuri comerciale unei companii in care au incredere. De fapt, cumparatorii ofera informatii personale tot timpul, […]

Majoritatea clientilor nu sunt deranajati de oferirea datelor personale in scopuri comerciale unei companii in care au incredere. De fapt, cumparatorii ofera informatii personale tot timpul, mai ales daca li se ofera un produs gratuit sau accesul la o pagina web personalizata.

Un studiu recent realizat de Pew Internet & American Life Project, organizatie non-profit care evalueaza cota impactului pe care il exercita Internetul, a revelat ca utilizatorii americani de Internet vor o politica de siguranta si sunt de acord sa isi divulge datele personale pentru un continut pe care il doresc. De fapt, 54% dintre cei chestionati o facusera si alti 10% erau dispusi sa o faca.

Obiectiile consumatorilor se ridica cu referire la modul in care unele companii cu servicii online le urmaresc toate activitatile pe Internet prin alte situri- fara ca ei sa isi dea seama- si aduna date precum obiceiurile de cumparaturi, venit, boli si ocupatie pe care apoi o comercializeaza.
Si, asta fara sa surprinda, nu le place cand o companie afirma ceva despre modul in care va folosi datele personale si apoi face ceva total diferit.

Sa luam TiVo ca exemplu. Producatorul de aparate video a fost pus intr-o situatie dificila la inceputul acestui an cand s-a aflat ca nu spusese chiar cata informatie strange despre obiceiurile clientilor sai. Sustiantorii protectiei intimitatii au atras atentia ca aparatele TiVo erau setate automat sa transmita date din casele utilizatorilor catre sediul producatorului in fiecare noapte. Era in total dezacord cu stipulatiile din manualul utilizatorului unde se afirma ca “ spre deosebire de Internet, toate datele referitoare la obiceiurileTv raman pe aparatul dvs. “ TiVo afirma ca de atunci stipulatia a fost scoasa din manual, dar ca au modificat si politica de siguranta.

Daca nu vreti sa va treziti in pericol, ganditi in termeni de transparenta totala. “ Companiile sunt obligate sa isi informeze clientii in legatura cu toate utilizarile informatiilor personale, sa explice de ce le sunt cerute si de ce it offers value, spune specialistul in protectia intimitatii Dr.Alan F.Westin, presedinte al Center of Social and Legal Research din Hackensack, New Jersey.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply