Cunoasterea potentialilor clienti prin intermediul prospectelor de piata. I: Dorim sa ajungem la clienti potentiali pentru firma noastra de consultanta in ingineria mediului si sa le […]
Cunoasterea potentialilor clienti prin intermediul prospectelor de piata.
I: Dorim sa ajungem la clienti potentiali pentru firma noastra de consultanta in ingineria mediului si sa le aflam obiceiurile de cumparare, stil si tipologii de personalitate, modalitati preferate de receptie a mesajelor. Ce recomandati ?
R: Anchetele telefonice sunt perfecte pentru a aduna informatii in adancime de la grupuri potentiale de afaceri, oferind si o rata de finalitate mai mare decat in cazul celor scrise. Mai bina apelati la o firma specializata in prospectarea pietei, desi va va lua ceva timp pana veti gasi una de expertiza in domeniul vostru.
Odata ce ati contactat firma de prospectare, trasati in linii generale lista cu datele pe care doriti sa le obtineti si concepeti o ordine optima de prezentare a 8-10 intrebari. Va fi de competenta firmei de prospectare sa conceapa un interviu telefonic de 10 minute, pe baza de intrebari cu raspuns limitat( da/nu sau cu raspunsuri la alegere), dar care sa includa si cateva intrebari cu raspuns deschis care sa permita celor chestionati o formulare cu propriile cuvinte. Intrebarile cu raspuns limitat permit o analiza mai rapida a datelor, mai ales in cazul unui grup anchetat de mari dimensiuni. Pentru informatii calitative, ancheta se poate limita la un grup de 50 de persoane; pentru date cu o marja redusa de eroare sunt necesare grupuri de cateva sute de chestionati.
Piata vostra potentiala e mica? Aveti optiunea de a opta pentru efectuarea personala a anchetei, fiind si un mijloc de de stabilire a relatiei cu publicul. Alcatuiti un formular cu intrebarile voastre pe care sa il completati la fiecare contact telefonic sau personal cu potentialii clienti.