• 13 Jun. 2006
  • 2 min

Testul nostru va va spune cum sa vindeti alaturi de cei mai buni

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Cat de avansat esti in marketing ? S-ar putea sa crezi ca le stii pe toate, dar nu vei fii sigur pana nu rezolvi testul. Alege […]

Cat de avansat esti in marketing ? S-ar putea sa crezi ca le stii pe toate, dar nu vei fii sigur pana nu rezolvi testul. Alege litera corespunzatoare raspunsului corect. La terminarea testului, verifica rezultatele. Aplica in propria afacere cele invatate.

1. Adolescentii din SUA reprezinta o piata de $150 miliarde; totusi motivatia lor in a cumpara un produs este complicata. Dupa calitate, ce alt factor spun ei ca le influenteaza luarea deciziei?

A. Pretul
B. Publicitatea
C. Daca firma face donatii/sponsorizari
D. Promovarea de catre un star

2. Promotiile prin concursuri cu premii sunt organizate exclusiv de marile corporatii cu buzunare adanci pentru a putea suporta cheltuielile imense.

A. Adevarat
B. Fals

3. Transmiterea de faxuri este o tactica de marketing cu impact ridicat si costuri reduse care poate inlocui publicitatea prin:

A. Adevarat
B. Fals

4. Noua din zece femei sunt cumparatorii principali din gospodarie si 75% dintre femeile cu varste cuprinse intre 25 si 54 de ani lucreaza cu norma intreaga sau cu jumatate de norma. Care este cea mai buna metoda de publicitate pentru a putea ajunge la ele?

A. Radioul
B. Televiziunea

5. Ce procent de cumparatori si referenti (cei responsabili cu deciziile de achizitie in cadrul companiei) cauta adresele paginilor de Internet in anunturile publicitare din reviste cand sunt in cautarea de relatii suplimentare despre produsul respectiv?

A. Mai putin de 10 procente
B. 25 de procente
C. 50 de procente
D. Aproximativ 90 de procente

6. Care din urmatorii factori constituie un avantaj in prospectarea pietei online?

A. Costuri reduse
B. Viteza
C. Ajunge la persoane greu de contactat altfel
D. Toate de mai sus.

Raspunsuri
Acordati-va 20 de puncte pentru fiecare raspuns corect

1. C. Optzeci de procente dintre adolescenti ar apela la comercianti asociati unei actiuni de binefacere, potrivit anchetei pe anul 2000 efectuata de “Cooper/Roper Cause-Related teen Survey”. Dupa calitatea produsului, adolescentii apreciaza o companie care face donatii (71 de procente) si daca sustine o cauza (68 de procente) ca fiind factorii de ordinul doi si trei in determinarea lor in a efectua o cumparare. Adolescentii sunt ingrijorati de violenta in scoli, droguri, alcool si crima. O miscare inteligenta pentru relatiile cu publicul – asociati-va unei cauze.

2. B. Tot mai multi intreprinzatori sponsotizeaza concursuri le cu premii prin intermediul firmelor de asigurari. Companii precum SCA Promotions Inc., in asociatie cu firma de asigurari comerciale Lloyds din Londra, ofera plata garantata a premiilor in cadrul promotiilor radio si pe Internet sau concursuri sportive. Pentru un anumit procent, compania de asigurari isi asuma toateriscurile financiare, ajutand un buget modest de marketing sa sustina un
concurs cu premii semnificative.

3. B. Desi are un impact ridicat la costuri reduse, transmiterea de faxuri informative este mai utuila in mentinerea relatiilor existente. Spre deosebire de publicitatea prin posta, faxurile nesolicitate intra in conflict cu legea privind protectia telefonica a consumatorului (emisa de FCC). Existenta acceptului este validata numai in aczul in care exista deja o relatie de afaceri cu firmele carora le transmiti faxurile tale.

4. A. Potrivit MediaMark Research Snc, femeile lucratoare nu constituie decat jumatate dintre telesp ectatorii adulti si 16 procente dintre ascultatorii radio. Asadar, radioul este cel mai potrivit instrument de adresare intre orele 6 a.m. si 7 p.m., care acopera o perioada importanta a efectuarii cumparaturilor: drumul de seara spre casa.

5. D. Potrivit MartinAkel & Asociatii si Cahners , un urias procent de 87% dintre cumparatori si referenti cauta URL-urile in anunturile publicitare. Daca vrei sa ii ajuti in a gasi informatiile pe care le cauta, include si URL-ul in anuntul tau.

6. D. Anchetele online sunt o alternativa, avand in vedere procentul de 60% al ratei de refuzuri in a participa la prospectarile telefonice sau prin posta. Intreprinzatorii pot gasi pe Internet o varietate de comercianti care furnizeaza instrumente si baza de date necostisitoare. Un asemenea site este InsightExpress.

Cum v-ati descurcat?

Daca ati obtinut un scor intre 100 si 120, considerati-va un geniu in marketing.
Pentru un scor intre 60 si 80, ar trebui sa va aduceti la zi cunostintele din domeniu.
Un scor de 40 si sub 40 – nu va ingrijorati, testul e doar un indicator ca ar trebui sa va apucati de studiat.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply