• 17 Aug. 2005
  • 2 min

Cum sa iti promovezi produsul intr-o campanie televizata

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

I: Sunt pe punctul de a finaliza un produs si am gandeam la o campanie asemanatoare celei pentru cutitele Ginsu. Nu vreau o reclama de teleshopping, […]

I: Sunt pe punctul de a finaliza un produs si am gandeam la o campanie asemanatoare celei pentru cutitele Ginsu. Nu vreau o reclama de teleshopping, pentru ca ar insemna sa dau prea mult pe gratis. Unde si cum pot localiza companiile de marketing ?

R: Televiziunea cu raspuns direct de astazi, care include orice de la secvente de 30 de secunde, info-comercials de cateva minute si pana la intregi emisiuni, a depasite de mult timpurile cand produse precum cutitele Ginsu captau imaginatia telespectatorilor din intreaga tara. Pe atunci erau numai opt posturi de televiziune, pe cand acum poti alege dintre sute. Si ratele de audienta au crescut cu 50% in ultimii cinci-sase ani, ceea ce a determinat un pret de $ 150,000 pana la $500,000 pe saptamana pentru o reclama teleshopping. Si nu poti reduce din cheltuieli plasand un spot direct-response pe un post local. Rata raspunsurilor va fi prea mica pentru a acoperi costurile de productie si cele 10-20% de retururi, cota medie in afacerile de teleshopping.

De ce nu va promovati produsul pe QVC sau Home Shopping Network pentru a reduce riscurile si costurile de publicitate? Retelele va cumpara produsul la 40- 50 procente din pretul cu amanuntul, il testeaza si il vand, astfel ca singurele cheltuieli ar fi cele de inventariere.

Alta varianta ar fi cea mai recenta metoda de marketing cu raspuns direct, care foloseste casete video (VHS) sau CD-uri cu clipuri. In loc de un catalog sau o brosura, ai putea expedia la adresele de pe lista selectata d tine o caseta video, cum au facut cei de la Mercedes Benzn pentru masinile lor de categoria E. Rata de raspuns este mai mare sau egala cu 60%, potrivit lui Dworman- casetele video sunt mai ieftine decat cataloagele si destinatarii tind sa le pastreze pentru valoarea lor intrinseca.

Daca bugetul nu iti permite o campanie televizata, contracteaza o agentie de publicitate care sa conceapa si sa administreze spoturile. Costurile de productie merg de la $ 150,000 pana la $ 600,000 pentru un teleshopping de doua minute, si de la $ 50,000 – $ 75,000 in sus pentru spoturile normale de 30 de secunde. Dar orice mai scurt de doua minute nu va fi suficient pentru a va vinde produsul, potrivit lui Dworman, editor la Infomercial Marketing report, care afirma ca un numar de telefon cu apel gratuit trebuie sa ramana pe ecran timp de 40 de secunde pentru a avea efectul scontat.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply