Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu http://www.adrianniculescu.com In ultima vreme am fost intrebat care retele sociale merita abordate pentru publicul din […]
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu
http://www.adrianniculescu.com
In ultima vreme am fost intrebat care retele sociale merita abordate pentru publicul din Romania atat pentru promovarea personala cat si a afacerilor. Am raspuns … in titlu. Desigur, exista numeroase alte site-uri, dar daca ai o prezenta ok pe acestea, nu iti mai trebuie nimic.
Facebook este cea mai populara retea sociala din lume iar in Romania nu face exceptie. FB are pagerank 10 (relevanta maxima pentru motoarele de cautare), poti crea pagini, evenimente, integra aplicatii si ajunge cu mesajele tale la comunitati foarte mari. Sa nu uitam de Facebook Ads, sistemul de publicitate al Facebook bazat pe criterii demografice.
Google + este o retea sociala detinuta de Google. Pe langa elementele clasice de relationare, putem avea rezultate foarte bune la partea de optimizare SEO.
Linkedin este reteaua sociala cu cel mai mare venit pe utilizator. Managerii de companii, antreprenorii si profesionistii importanti din toate domeniile sunt aici si ii poti contacta relativ usor. De asemenea, Linkedin are un sistem de publicitate – linkedin ads foarte popular.
Youtube … 2013 este anul videomarketing-ului. De asemenea, Youtube este detinut de Google si poti obtine rezultate foarte bune in SEO cu clipuri urcate pe Youtube. Anul acesta Youtube s-a lansat oficial si in Romania si asta ar trebui sa ne dea de gandit.
Pinterest produce trafic cat linkedin si twitter la un loc si este excelent pentru promovarea produselor din domeniul fashion, muzica, filme, carti, s.a.
Sitetalk, o retea sociala cu potential de monetizare si network marketing creste cu o rapiditate foarte mare in Romania. Ne putem conecta aici: http://www.sitetalk.com/joinus/onlinecampaign. Sitetalk a preluat ce a fost mai bun de la celelalte retele sociale si a creat un site nou si un concept revolutionar 2.0.
Desi Twitter nu este la noi atat de popular ca celelalte retele sociale amintite, este un foarte bun generator de trafic si brand awareness.
As aminti aici o regula de baza in comunicarea prin retelele sociale: din 10 postari, doar 1, maxim 2 este indicat sa aiba mesaje de vanzare. Pentru celelalte 8-9 este de recomandat continut informativ, cu valoare adaugata pentru audienta.
Specialistii spun ca im maxim 5 ani, afacerile care nu sunt prezente in social media vor disparea. Deci, recomand utilizarea intensiva a acestui canal de marketing atat pentru brandul personal cat si pentru promovarea produselor si serviciilor companiei pentru care lucram.
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Adrian Niculescu.
Adrian Niculescu este antreprenor, trainer, business coach si specialist in strategie social media marketing. Doua dintre proiectele in care este implicat Adrian sunt Academia Feed Forward – http://www.feedforward.ro (cursuri si resurse pentru manageri, profesionisti si antreprenori) si agentia digitala Mushbloom – http://www.mushbloom.co.uk.
Blog personal http://www.adrianniculescu.com