Planificati un program pentru 2006? Cateodata ajutorul agentiilor de publicitate calificate, ce pare a fi la inceput o actiune de marketing nemaipomenita, ar putea fi cea […]
Planificati un program pentru 2006? Cateodata ajutorul agentiilor de publicitate calificate, ce pare a fi la inceput o actiune de marketing nemaipomenita, ar putea fi cea mai mare greseala pe care o veti putea vreodata comite. Iata cum sa evitati patru gafe care v-ar arunca in aer cele mai organizate planuri.
1. Mesajul gresit.
Una dintre cele mai imaginative reclame a fost cea difuzata in perioada Super Bowl. Numita “Alergand cu veveritele”, era o parodie dupa fuga taurilor de pe strazile din Pamplona, Spania, dar in loc de tauri erau sute de veverite. Din pacate, clipul care a costat $ 6 milioane produs de EDS nu a facut mai mult decat sa distreze, pentru ca telespectatorii nu prea stiau la ce produs se referea.
Evitati problema asigurandu-va ca telespectatorii primesc suficiente informatii pentru a sti ce le vindeti, de ce si cum pot cumpara.
2. Uitati de profit
Neglijand sa explicati utilitatea produsului, va supuneti riscului de a va pierde clientii. Sa presupunem ca o firma de investitii la bursa din Seattle creeaza o campanie postala tintind intreprinzatori din intreaga tara. Din grija pentru a impresiona cu abilitatea de a face concurenta firmelor nationale, textul enumera produsele si nu avantajele oferite. Greseala mare. Clientii se uita la materialele promotionale cu singura intrebare in minte: “ Si mie ce imi iese din toate astea?”. Asadar plasati avantajele la inceputul si in centrul materialelor.
3. Tinta prea larga
Focalizarea este vitala. Multi intreprinzatori incearca sa ajunga la prea multe tinte si se pun singuri in riscuri pe piata. Sa presupunem ca sunteti o firma de accesorii de par lucrate manual distribuite in magazine din intreaga tara. Programul vostru de marketing include publicitate scrisa in periodicele comerciale, expozitii, cataloage expediate prin posta, publicitate directa si telefonica.
Pentru cresterea vanzarilor ati putea sa va promovati linia actuala in magazine cu articole pentru femei sau sa va extindeti audienta. Ambele optiuni implica riscuri, dar alegerea pentru o alta tinta presupune alte expedieri prin posta, alte expozitii si alte reclame care v-ar seca bugetul si extenua personalul. Pe de lata parte, adaugarea unui nou produs pentru tinta actuala creste vanzarile fara riscuri.
4. Aceleasi metode
Iesiti de pe fagasul urmat pana acum. Daca ati expediat cataloage de patru ori pe an sau v-ati bazat numai pe expozitii, din anul 2007, gasiti metode noi, inovative. Ganditi-va unde si cand sunt receptivi clientii vostri la mesaj, apoi puneti la punct tacticile de a comunica cu ei tot anul.