Monitorizarea campaniilor digitale este un proces continuu, care trebuie integrat in evaluarea generala de marketing a organzatiilor. Evaluarea pleaca de la setarea prealabila a obiectivelor si […]
Monitorizarea campaniilor digitale este un proces continuu, care trebuie integrat in evaluarea generala de marketing a organzatiilor. Evaluarea pleaca de la setarea prealabila a obiectivelor si o planificare riguroasa si poate sprijini diverse arii ale activitatii de marketing:
• Monitorizarea satisfactiei si a implicarii clientior (engagement);
• Estimarea cererii de piata viitoare;
• Examinarea si investigarea trendurilor si a tendintelor;
• Obtinerea de feedback de la clientii potentiali; testarea si amendarea unor idei de produse noi;
• Masurarea influentei digitale.
Intr-o scara de masurare a succesului pe o scara cat mai elaborata, pasii procesului de evaluare pornesc de la volum la indicatori de calitate si performanta:
Modelul de planificare RACE (reach, act convert, engage) poate fi un ghid la fel util si pentru monitorizarea campaniilor digitale.
In ce priveste obiectivul de reach, monitorizarea trebuie sa include toate eforturile de crestere a vizibilitatii si notorietatii obtinute prin reclama online/offline PR online, SEO, PPC, marketing afiliat, social media.
In legatura cu etapele si obiectivele de actiune si conversie (act), trebuie masurata atent eficienta actiunilor destinate sa genereze reactii si interactiune. Actiunile de corectie vizeaza optimizarea website-ului, a paginilor de site sau de landing, dar si ratelor de conversie (CRO – conversion rates optimization), leaduri, vanzari online.
Obiectivele de comunicare trebuie exprimate si masurate si in termeni de obiective de conversie de marketing. Ratele de conversie vor exprima si calitatea traficului si anume daca vizitatorii atrasi sunt din audienta tinta, iar rezultatele se concretizeaza in leaduri sau vanzari.
Calitatea obiectivelor calitative legate de implicare (engagement) implica evaluarea completa a intregii strategii de e-contact, eCRM dar si continut, cu indicatori calitativi (implicare, nivel de satisfactie) si cantitativi (numar reactii, accesari, redistribuiri ) pentru fiecare canal de comunicare in parte.
Pentru monitorizarea campaniilor social media exista numeroase solutii si alternativa in functie de ceea ce aveti nevoie. Un webinar gratuit sustinut de Marilena Zinoupoulou pe aceasta tema puteti urmari la acest link.
Solutia simpla de a masura ceea ce trebuie este insa focusul pe performanta generala a organizatiei. Oricat de complicate si diverse ar fi solutiile de monitorizare, importante raman cele trei mari categorii de obiective de business: cresterea veniturilor, reducerea cheltuielilor si cresterea satisfactiei clientilor si care reprezinta tot ce conteaza pana la urma, dupa toate eforturile sau indicatorii si mai putin relevanti pentru cei care nu fac parte din departamentele de marketing: like, share, engagement sau reach.
Pentru detalii si un prim pas catre o certificare internaitonala in marketing digital, va invitam la ultimul curs intensiv din acest an, Digital Gateway din 27 noiembrie. Cursantii CIM, participa gratuit. Pentru cei care decid sa urmeze ulterior un program de certificare CAM, taxa de curs se ramburseaza.
Un material realizat in exclusivitate pentru eJobs de Institutul de Marketing.
Institutul de Marketing ofera cursuri de marketing si suport pentru obtinerea de certificari profesionale in marketing, marketing digital si comunicare impreuna cu Oxford College of Marketing si Chartered Institute of Marketing. Mai multe detalii despre cursuri si certificari gasiti la www.institutuldemarketing.ro.