Atragerea si pastrarea sprijinului celebritatii. Valoarea celebritatii Celebritatile pot sa confere o valoare unica organizatiei tale. Aspectele pozitive ale apelarii la o celebritate includ: – Creste […]
Atragerea si pastrarea sprijinului celebritatii.
Valoarea celebritatii
Celebritatile pot sa confere o valoare unica organizatiei tale. Aspectele pozitive ale apelarii la o celebritate includ:
– Creste recunosterea campaniei.
– Construirea unui profil al organizatiei si acoperire in mediile publicitare.
– Atragerea de noi consumatori.
– Demistificarea unor elemente ale campaniei.
– Adunarea fondurilor ca urmare a cresterii sponsorizarilor si contributiilor.
– Mobilizarea opiniei publice si sporirea implicarii.
– Contributia le repozitionarea organizatiei pentru opinia publica.
– Revigoarea unei campanii pe termen lung.
Care celebritate ?
Fiecare celebritate la cer te gandesti prezinta anumite avantaje si dezavantaje. Inainte de a aborda o celebritate, cantareste bine motivatiile acesteia, efortul pe care estimezi ca trebuie sa il depui pentru a le mentine interesul si cat de mult crezi ca iti vor servi cauza.
– Tinteste celebritatile care reprezinta ceva pentru cei carora le acorzi binefacerile.
– Investigheaza care celebritate este mai probabil sa iti sustina cauza. Daca acestea manifesta interes pentru cauza ta sau au trait o experienta personala apropiata este mai probabil ca relatia sa fie pe termen lung.
– Cerceteaza trecutul potentialelor vedete pentru a te asigura ca acesta nu vine in onflict cu cauza ta, generand publicitate negativa.
– Celebritatile ar trebui sa confere un plus de valoare povestii tale. Gandeste-te la felul in care acestea vor face diferenta. Evita sa implici o vedete in campanie doar pentru ca ai nevoie de un nume in campania ta publicitara. Gandeste-te la modul in care acestea vor face diferenta.
– In anumite circumstante o abordare pragmatica este mai potrivita. Multe celebritati vad activitatile de binefacere ca pe o sursa de publicitate personala, deci nu toti cei care raspund apelului tau de ajutor vor fi motivati de altruism. Totusi nu ar trebui sa renunti la beneficiile aduse de implicarea unei celebritati. Aparitia unei vedete de talie mare intr-o revista, purtand logo-ul organizatiei tale imprimat pe haine va atrage genul de atentie pe care ambele parti si-l doresc.
– Daca intentionezi sa angajezi celebritati precum ambasadori sau purtatori de cuvant, ale caror roluri se extind mult mai departe de campania promotionala, analizeaza bine persoana careia i te vei adresa. Anumite vedete sunt mai dispuse sa se confrunte cu probleme dificile, si vor promova o cauza mai bine decat altele.
– Fii realist raportand marimea organizatiei tale si motivele campaniei tale promotionale, la sarcinile pe care doresti sa le indeplineasca persoana respectiva. Celebritatile de categoria “A” vor fi mai putin dispuse sa participe la intruniri la cafeaua de dimineata in sprijinul unor organizatii de caritate locale, in timp ce staruri de categoria “C” sau “D” se vor simti mai obligate sa o faca.
Recrutarea unei celebritati
Celebritatile si agentii lor primesc cereri de implicare in organizatii de binefacere si de aparitie in campanii publicitare in fiecare zi. Abordarea ta trebuie sa fie subtila, dar persistenta, si campania ta foarte bine elaborata daca iti doresti sa primesti un raspuns.
– Contacteaza celebritatile prin intermediul paginilor lor web, agentilor si contactelor personale.
– O data ce ai stabilit o legatura, prezinta-i organizatia si propunerile tale.
– Mentioneaza ce le poate oferi organizatia ta. Subliniaza beneficiile publicitatii potentiale in urma implicarii in campania de binefacere.
– Precizeaza cu exactitate ce anume vrei sa intreprinda celebritatile pentru organizatia ta caritabila. Vor fi acestea doar implicate formal in campanie, sau doresti sa iti construieti imaginea in baza lor ?
– O data ce ai obtinut acordul unei celebritati, arata-i ca aportul ei conteaza. Personalizeaza relatia si informeaza acea persoana in permanenta asupra campaniilor in care esti implicat. Asigur-o ca aportul ei este valoros si important. Trimite intotdeauna aprecieri si multumiri pentru activitatea ei.
– Acorda statutul de membru de onoare al organizatiei tale acelor persoane care s-au implicat activ in campania ta, sau a caror colaborarea este de lunga durata.
– Daca organizatia ta are posibilitatea, incearca sa angajezi o celebritate cu rol de coordonator al campaniei de binefacere.
– Instituie o politica de plata. In general organizatiile caritabile nu platesc celebritatilor; este indicat totusi sa acoperi cheltuielile, inclusiv pe cele de calatorie si de cazare.
– Utilizeaza mediul publicitar eficiente pentru a te asigura ca celebritatile si organizatia ta obtin maximum de publicitate.
Ce pot face celebritatile aflate in consiliul de administratie in scopuri umanitare ?
-Participa la campanii promotionale sau publicitare.
-Participa la evenimente in scopuri caritabile.
-Sunt fotografiate acceptand sau prezentand cecuri si premii in numele scopurilor de binefacere.
-Participa la conferinte de presa si la interviuri, sau reprezinta atractia principala a adunarii de fonduri.
-Participa la activitati de prima importanta pentru a strange fonduri si a spori renumele organizatiei tale.
Capcane potentiale
Desi multe organizatii caritabile se bucura de relatii de succes cu celebritatile implicate in campania lor, au aparut in timp si unele probleme. Ia-ti masuri de precautie pentru a face fata acestor dificultati.
– Anumite aspecte sau campanii nu resusesc sa atraga celebritatile, daca obiectul de activitate al organizariei este tabu. Iti va poate greu sa atragi persoanele adecvate in campanie din diverse motive. In aceste cazuri este mai intelept sa te apropii discret de acele persoane pe care le-ai analizat, si care crezi ca ar sustine campania ta din diverse motive sau din interes personal.
– Fii precaut, deoarece nu iti doresti ca faima persoanei sa umbreasca mesajul central al campaniei de binefacere.
– Proiecteaza un plan adiacent pentru acele perioade in care renumele celebritatii are de suferit, afectand imaginea organizatiei. Fii pregatit sa raspunzi provocarilor mediilor publicitare pentru a sti in ce circumstante sa te sprijini pe celebritatea persoanei si cand sa te indepartezi de aceasta.
– Pregateste-te sa faci fata cererilor vedetelor. Pentru campanii costisitoare, incheie contracte cu acesta persoana pentru a stabili termenii si conditiile de munca.