Daca ai fi participat la unul dintre atelierele de relatii publice ai fi auzit ca se pot citi trei cotidiane, cinci jurnale de afaceri saptamanale, treizeci […]
Daca ai fi participat la unul dintre atelierele de relatii publice ai fi auzit ca se pot citi trei cotidiane, cinci jurnale de afaceri saptamanale, treizeci de reviste, si cel putin o carte pe luna. O lectura atat de asidua este cruciala pentru anumite persoane, intrucat ii permit sa identifice oportunitatile de relatii publice, sa afle ce anume isi doresc reporteriii si cititorii si sa fie la curent cu ce se intampla in lume. Iata sfaturile:
Citeste doar ce este relevant: Nu te simti obligat sa citesti tot ce gasesti in ziare, doar pentru ca este publicat acolo. Alege articolele adecvate tie personal si profesional, si sari peste celelalte.
Sa ai materialele pentru lectura la indemana: Imediat ce primesc corespondenta, iau jurnalele si revistele si le raspandesc in locurile unde mi-as petrece cateva clipe libere (langa fotoliul din fata televizorului, pe birou, in servieta, langa pat, in baie,langa canapea, etc.) Vei citi mai mult daca ai materialele la indemana !
Citeste in timpul reclamelor: In fiecare jumatate de ora de program TV sunt inserate 8-10 minute de reclama. In loc sa le urmaresti, incearca sa citesti. Vei fi uimit de cat poti sa acoperi pe parcursul unei seri.
Sari peste stirile de la ora 11:00: Poate parea un sfat ciudat din partea unui expert de relatii publice, dar adevarul este ca stirile de noapte sunt rareori diferite de cele de la 6 dimineata, asa ca nu trebuie sa le urmaresti de doua ori pentru a fi informat. In loc sa iti umpli gandurile cu o suma de crime si incendii, du-te la culcare si citeste ceva care iti face placere.
Dezvolta-ti un stil de a citi: Daca citesti aceleasi ziare si reviste mereu, vei fi atat de familiarizat cu formatul si vei sti exact ce sectiuni sa parcurgi si cat timp iti vor lua. Dezvoltarea unui tipar pentru lectura iti va permite sa acoperi mai multa informatie intr-un timp mai scurt.
Programeaza-ti timp pentru a citi: Programeaza-ti timp in calendar pentru a citi. Trateaza lectura ca pe o intalnire cu un client, pentru a fi evita supraaglomerarea sau aparitia frustrarilor.
Apropo, arunca publicatiile mai vechi de trei saptamani. Daca nu le-ai citit in aceasta perioada, este putin probabil cale vei mai citi. Inmultirea lor iti prodce doar anxietate si vina. In cazul publicatiilor pentru afaceri, gandeste-te sa faci echipa cu un coleg care citeste acelasi tip de reviste. Imparte articolele. Fiecare poate citi pentru celelalt si discuta articolele cu adevarat relevante.